Beantwoord

Google Wifi aansluiten

  • 7 May 2019
  • 5 reacties
  • 898 Bekeken

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het aansluiten van een Google wifi mesh netwerk? Na veel bellen met Google en T mobile ben ik er achter gekomen dat het geblockt word door T mobile dmv hun captive portal. Dit zou via een omweg pppoe of een static IP toch moeten kunnen lukken heb ik al van verschillende collega’s gehoord maar mogen en kunnen mij telefonisch niet helpen. Hopelijk kan iemand mij via dit forum helpen het netwerk aan te sluiten en mij eindelijk het plezier van internet op zolder en in de tuin mogelijk te maken? Please help! Mvg Michel
icon

Beste antwoord door MichelDerksen 10 May 2019, 23:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @MichelDerksen

Google WiFi is geen modem maar wel een vervanging voor je router. afhankelijk van wat voor verbinding je heb zijn er verschillende oplossingen.

Het modem heeft een captive portal maar alleen als je geen internet heb. dan kom je uit op het modem.

wat heb je allemaal al geprobeerd ?
Eigenlijk alles al wel maar komen niet door of om die captive portal heen. Google krijgt deze klacht wel vaker maar kan softwarematig hier nils aan doen. Dit is een beveiliging die vanuit T-mobile is ingesteld. Het lijkt me toch dat zo een modern systeem aan te sluiten moet kunnen worden?
Reputatie 7
Hi @MichelDerksen, wat gek, ik ben nog niet tegen gekomen dat een Acces Point/repeater/mesh geblokkeerd wordt door ons modem. Van welk type maak je gebruik? Dan kijk ik graag met je mee of we het werkend kunnen krijgen. Is het overigens gelukt om een statisch IP toe te wijzen? Dit zou normaal gesproken niet nodig moeten zijn als je de Acces Point bedraad verbindt op poort 1 of 2 van ons modem maar op die manier kan je de modem "dwingen" om een IP-adres toe te kennen aan een bepaald apparaat. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 7
Badge +4
@MichelDerksen kan je verbinding maken met de wifi van T-Mobile en heb je dan wel internet ?
Als dat niet werkt controleer dan of het wan en internet lampje wel branden.

Als dat wel allemaal maar je google wifi werkt niet kan het zijn dat er gewoon een ipconflict is. kun je me vertellen welk ip adres je krijgt van google WiFi ?

Ik geloof niet dat iets te maken heeft met de captive portal maar eerder aan de werking van de google wifi
Ik blijk zelf fout geweest. Ik had de verkeerde poort op de router gebruikt waardoor het onmogelijk was de wifi aan de praat te kunnen krijgen. Sorry allemaal maar ook bedankt voor het meedenken. Mvg Michel

Reageer