Beantwoord

Half jaar al gezeik met internet, contractontbinding graag!!!!

  • 5 February 2019
  • 12 reacties
  • 644 Bekeken

Sinds augustus 2018 zijn wij overgestapt van DSL van t-mobile(met DSL hebben wij nooit problemen ervaren) naar glasvezel van t-mobile thuis (100mb/s) 500+ is haalbaar bij ons in de straat volgens t-mobile.
Ons was beloofd dat de overstap heel snel zou gebeuren omdat we op kort termijn (2 weken) gingen verhuizen naar 2 huizen verderop.
Om dit snel te laten gebeuren moesten we wel direct alle voorwaarden accepteren en de bedenktermijn laten vallen.
Dit gedaan hebbende begonnen de problemen, t-mobile had al een fout gemaakt met ons contract qua vernieuwing en wij moesten maar contact opnemen met de installatiemonteur (Guidion) en een datum plannen, deze datum kon pas 2 maanden later gepland worden.
Na t-mobile gesproken te hebben is dit uiteindelijk gelukt binnen een maand.

Na de aansluiting werd al snel duidelijk dat de wifi en daarbij de kabel erg onstabiel waren of het soms niet deden.

Er is tot 3x toe een monteur langs geweest en die heeft tot 3x toe gezegd dat de lijn gecontroleerd moet worden buiten het huis en hijzelf niks voor ons kon betekenen, en het raar vond dat hij tot 3x toe voor hetzelfde probleem moest komen terwijl hij had gezegd dat de lijn gecontroleerd moest worden, dit is door t-mobile genegeerd en zij zeggen dit intern te kunnen meten, volgens hun metingen is alles in orde.

Wij zijn nu al een half jaar bezig om ons internet in orde te krijgen, we hebben zeker meer dan 100 telefoontjes gepleegd en bewijsstukken aangeleverd, alle opties vanuit ons en t-mobile zijn ondernomen om het internet te verbeteren (denk aan router vervangen, bekabeling controleren/vervangen, nieuw accespoint, netcode wijzigen, wifi extender plaatsen...…).
T-mobile blijft zeggen dat de lijn goed is en dat er bij hun niks te zien valt.
Er zijn geen opties meer om het internet te verbeteren en t-mobile weet het ook niet meer.
Zij blijven bij hun punt dat volgens hun systeem alles werkt (ook al laat ik doormiddel van foto's en filmpjes zien dat het hier thuis niet werkt zoals het hoort).

Ik heb al diverse telefonische klachten ingediend en een aantal keer gevraagd om contractontbinding.
Zelfs de klantenservice van t-mobile vind het niet normaal dat dit zo lang duurt en dat er niks aan compensatie of contractontbinding gedaan word.
Diverse managers heb ik gesproken en die zeggen machteloos te zijn, want backoffice geeft aan dat de lijn goed werk.

Tot op heden:
-Valt onze wifi nog steeds weg of is heel zwak.
-Is de bekabelde lijn onstabiel en valt soms weg (hoort 100mb/s te hebben maar slingert tussen de 30mb/s en de 97 mb/s.
-Gamen gaat niet op de wifi want qua mb per seconde zitten wij onder de 10mb/s en zelfs soms op 600kbps.
-Gamen op de kabel lukt soms, per gamesessie van een uur word de sessie 3x onderbroken omdat het internet uitvalt en word ik teruggestuurd naar de lobby en moet ik wachten tot het internet het weer doet.
Ook is er veel lag in het spel wat aangeeft dat de kabel onstabiel is.
-Sinds een week (na een half jaar!) heeft reggefiber in opdracht van t-mobile een lasertje vervangen in de kast verderop in de straat, het internet zou er beter op worden want dit was een veelvoorkomend probleem van onstabiel internet zeiden ze.
Helaas is het probleem niet verholpen en is het eigenlijk alleen maar erger geworden, zelfs de tv loopt nu weleens vast.

Nu na een half jaar:
T-Mobile geeft aan niks meer te kunnen doen want alles is al geprobeerd, volgens hun is de lijn stabiel en zien zij nergens problemen in.
Oftewel wij blijven zitten met slecht werkend internet en t-mobile is niet bereid om te compenseren of het contract te ontbinden.

Zie onze contactgeschiedenis met de t-mobile klantenservice voor meer informatie!

Wij hopen dat hier toch echt een reactie op komt en een oplossing!
icon

Beste antwoord door Brian 8 February 2019, 15:42

Bekijk origineel

12 reacties

WOW, wat een ellende man. Hoe heb je dit een halfjaar kunnen volhouden, ik heb ook dit probleem precies hetzelfde alleen ik heb het pas een dag en denk er al aan om te stoppen want er is al 2x een monteur bij ons langs geweest in 2 weken en er gaat weer een monteur langskomen omdat de internetsnelheid veeeeels te laag is (gewoon geen internet bijna, zoals bij jou 0.6mb/s). Ik kan nu ook niet gamen ook geen tv kijken.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/help-snelheidsproblemen-t-mobile-thuis-internet-309095#comments
Hey Mehmet123,
WOW, wat een ellende man. Hoe heb je dit een halfjaar kunnen volhouden, ik heb ook dit probleem precies hetzelfde alleen ik heb het pas een dag en denk er al aan om te stoppen want er is al 2x een monteur bij ons langs geweest in 2 weken en er gaat weer een monteur langskomen omdat de internetsnelheid veeeeels te laag is (gewoon geen internet bijna, zoals bij jou 0.6mb/s). Ik kan nu ook niet gamen ook geen tv kijken.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/help-snelheidsproblemen-t-mobile-thuis-internet-309095#comments


Bedankt voor jouw reactie!
Als je nog in je bedenktijd zit dan zou ik als ik jou was enorm snel wegwezen bij T-Mobile thuis!!!!!

Nu ik op internet wat research heb gedaan zie ik dat er enorm veel klachten lopen omtrent het glasvezel abonnement van T-Mobile, t-mobile maakt veel mensen ongelukkig en doen er vrij weinig tot niks aan.

Glasvezel is de toekomst maar werkt slechter dan DSL , ik vind dit maar raar.

De service van T-Mobile is erg slecht, en de mensen van de backoffice hebben oogkleppen op.

Als het nog kan ren aub snel weg van T-Mobile en raad mensen vooral af glasvezel van T-Mobile te nemen!

Succes man!
Hey Mehmet123,

WOW, wat een ellende man. Hoe heb je dit een halfjaar kunnen volhouden, ik heb ook dit probleem precies hetzelfde alleen ik heb het pas een dag en denk er al aan om te stoppen want er is al 2x een monteur bij ons langs geweest in 2 weken en er gaat weer een monteur langskomen omdat de internetsnelheid veeeeels te laag is (gewoon geen internet bijna, zoals bij jou 0.6mb/s). Ik kan nu ook niet gamen ook geen tv kijken.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/help-snelheidsproblemen-t-mobile-thuis-internet-309095#comments
Bedankt voor jouw reactie!
Als je nog in je bedenktijd zit dan zou ik als ik jou was enorm snel wegwezen bij T-Mobile thuis!!!!!

Nu ik op internet wat research heb gedaan zie ik dat er enorm veel klachten lopen omtrent het glasvezel abonnement van T-Mobile, t-mobile maakt veel mensen ongelukkig en doen er vrij weinig tot niks aan.

Glasvezel is de toekomst maar werkt slechter dan DSL , ik vind dit maar raar.

De service van T-Mobile is erg slecht, en de mensen van de backoffice hebben oogkleppen op.

Als het nog kan ren aub snel weg van T-Mobile en raad mensen vooral af glasvezel van T-Mobile te nemen!

Succes man!

ik heb wel dsl, ik ben over mij bedenktijd ik kijk wat ze eraan kunnen doen als het niet wordt opgelost dan ga ik gewoon weg. Ik heb ook veel klachten gezien
Reputatie 4
Vreemd, ik heb ook glasvezel 750/750 en dat werkt vanaf dag één gewoon prima.
Haal altijd mijn snelheid en heb nog geen dag storing gehad.
Heb het nu bijna een jaar.
Dus om nu algemeen te verklaren dat T-Mobile glasvezel waardeloos is?
En op het internet zijn slechte resultaten nu eenmaal veel makkelijker te vinden dan positieve resultaten.
Ik heb ook al jaren UPC en nu Ziggo, lees je ook bergen met ellende van.
In 12 jaar tijd zelden tot nooit storing mee gehad.
Reputatie 7
Badge +3
@Mehmet123 en @K. Knoop

Een fiber optic verbinding is natuurlijk wel even iets anders dan een copper wire verbinding.

Het rare is dat bij fiberoptic checks die Reggefiber en/of Guidion doet, men nooit eens grijpt naar een Optical Time Domain Refelctometer (OTDR), om te controleren dat een fiberoptic cable met alle tussenliggende aansluitingen en lassen voldoen aan de specificaties.
Die specificaties zijn natuurlijk dat er zo min mogelijk demping/reflectie in de optic lijn plaatsheeft.

Ik werk niet voor beide bedrijven, maar ik denk dat het de hoogste tijd is dat men een tandje bij gaat zetten om de mensen die aansluitingen opleveren, ook een optic line report kunnen presenteren met b.h.v. zo'n OTDR.

Het verwisselen van een modem of optic cable tussen termination en modem is blijkbaar de gangbare weg, maar een OTDR meting ... daar blijft men maar ver bij vandaan.



Reputatie 2
@Pieter_B, De achterliggende reden van het niet meten van de kabel lijkt mij te liggen binnen het kader "Geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wil weten"...
Als de glasvezel niet goed blijkt te zijn, kan het nog wel eens een kostbare aangelegenheid worden om dit op te lossen: plek bij benadering bepalen met de OTDR, meerdere keren laten graven (de eerste paar keer is natuurlijk net niet de goede plek / meetfout), opnieuw lassen, gemeente betalen voor het weer netjes dichtmaken van de straat, etc. etc..
Het is waarschijnlijk niet "kostenefficiënt".
Wel jammer, want ik wil ook altijd graag weten wat de oorzaak van iets is.

Groet,
@Mick_
Vreemd, ik heb ook glasvezel 750/750 en dat werkt vanaf dag één gewoon prima.
Haal altijd mijn snelheid en heb nog geen dag storing gehad.
Heb het nu bijna een jaar.
Dus om nu algemeen te verklaren dat T-Mobile glasvezel waardeloos is?
En op het internet zijn slechte resultaten nu eenmaal veel makkelijker te vinden dan positieve resultaten.
Ik heb ook al jaren UPC en nu Ziggo, lees je ook bergen met ellende van.
In 12 jaar tijd zelden tot nooit storing mee gehad.

Good for you! Dat is fijn, ik had gehoopt dat dat bij ons net zo zou zijn.

Helaas is mijn ervaring nu met T-Mobile thuis glasvezel dat het waardeloos is.
En de service daarbij ook erg slecht.
Maar dat is mijn ervaring.

Wat ik lees is dat er een hoop echt een hoop mensen minder goede ervaringen hebben met glasvezel van t-mobile, en dat T-Mobile geen oplossing bied als alle opties qua verbetering zijn gedaan.
Ik vind dat je als bedrijf zijnde alle opties inderdaad moet nalopen en proberen om internet te verbeteren, maar als jou dat niet lukt als bedrijf zijnde en hetzelfde probleem blijft bij de klant bestaan, dan moet je als bedrijf erkennen dat er ergens (ookal weet je niet waar het zit) iets fout gaat en dat er een compensatie of een contractontbinding geregeld moet worden.

Nu na een half jaar ben ik er helemaal klaar mee.
Het gekke is ook gewoon dat DSL die wij destijds voor de verhuizing (zijn 2 huizen verderop gaan wonen) hadden van T-Mobile nooit problemen heeft gegeven. Teruggaan naar DSL is geen optie volgens T-Mobile.

Nogmaals, ik ben erg blij voor jou maar bij ons zit te frustratie erg hoog vandaar dit bericht op de community.
Vreemd, ik heb ook glasvezel 750/750 en dat werkt vanaf dag één gewoon prima.
Haal altijd mijn snelheid en heb nog geen dag storing gehad.
Heb het nu bijna een jaar.
Dus om nu algemeen te verklaren dat T-Mobile glasvezel waardeloos is?
En op het internet zijn slechte resultaten nu eenmaal veel makkelijker te vinden dan positieve resultaten.
Ik heb ook al jaren UPC en nu Ziggo, lees je ook bergen met ellende van.
In 12 jaar tijd zelden tot nooit storing mee gehad.

Er kunnen natuurlijk altijd storingen voorkomen, alleen hier is het probleem dat tmobile het probleem nog niet heeft opgelost na een half jaar.
Als je met dit verhaal naar de geschillencommissie stapt krijg je kostloze ontbinding van het contract voor elkaar vanwege een wanprestatie van tmobile.
Reputatie 7
Badge +3
@Mick_

Denk dat je daar de spijker mee op zijn kop slaat, want als het bewijs er ligt met de OTDR zou het zo moeten zijn dat men aan de slag gaat.
Het goed gebruiken van een TDR/OTDR is niet iets wat je zo even leert, dat komt over de jaren .. en daar horen meetfouten helaas bij.

Toch denk ik dat de netbeheerder verantwoordelijk is voor een zo dempingsvrij mogelijke aansluiting met zoveel mogelijk bandbreedte.

Ik sta inderdaad ook altijd bijna te huilen als het gelijk out of de box werkt ... dat is geen uitdaging 😉
Reputatie 7
@Pieter_B,

Ik doe onderandere OTDR metingen (tot 240km) en kan je vertellen dat het geen garanties geeft. waar het meestal mis gaat is de koppelvlakken dat zijn er meestal een stuk of 10. wat beter werkt is een powermeter en is vele malen goedkoper en test je ook echt de apparatuur mee die gebruikt word. sterker nog de apparaten kunnen dit zelf.
Reputatie 7
Hi @K. Knoop Jemig wat een verhaal! Als we echt niet kunnen leveren waar je bij een contract voor af hebt gesloten dan is er normaal gesproken zeker de mogelijkheid tot ontbinden. Ik ben door de aantekeningen gelopen en zoals je zelf al aangeeft zie ik inderdaad dat er al veel gebeurd is. Ik duik hier graag wat beter in zodat we tot een goede oplossing kunnen komen. Ik kom hier komende dinsdag bij je op terug, dan spreek ik het graag met je door!
Hi @K. Knoop Jemig wat een verhaal! Als we echt niet kunnen leveren waar je bij een contract voor af hebt gesloten dan is er normaal gesproken zeker de mogelijkheid tot ontbinden. Ik ben door de aantekeningen gelopen en zoals je zelf al aangeeft zie ik inderdaad dat er al veel gebeurd is. Ik duik hier graag wat beter in zodat we tot een goede oplossing kunnen komen. Ik kom hier komende dinsdag bij je op terug, dan spreek ik het graag met je door!

Beste Brian,

Hartelijk dank voor jouw bericht.

Wij hopen inderdaad met T-Mobile tot een passende oplossing te komen.
Eventueel sta ik jou toe om onze contactgeschiedenis met t-mobile te bekijken.

Ik hoor dinsdag graag van jou.

Alvast hartelijk dank.

Reageer