Beantwoord

Help geen internet&tv!


Helpppp!! 
Ik heb sinds vandaag geen internet&tv. Zojuist gebeld met de klantenservice en die komen er niet uit. Ticket gemaakt en de technische dienst moet ernaar kijken. Kan paar dagen duren zeggen ze. Zoals de meesten werk ik vanuit huis dus paar dagen geen internet gaat echt niet werken!

 

Alle stappen aantal keer gedaan maar toch blijft het niet werken. Ik heb glasvezel internet. Gisteravond werkte alles prima. Gisteravond de modem losgekoppeld omdat we geen internet in huis wilden en vanochtend weer ingedaan maar nu doet die het niet meer.

 

Alle lampjes branden behalve het wereldbolletje die brand rood.

 

Weet iemand hoe ik het kan fixen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 May 2020, 19:19

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SamiDez 

Om welke modem gaat het?

Is de netwerkkabel vanaf de mediaconverter aangesloten op de WAN poort van het modem?

Kijk anders eens of het helpt om.de mediaconverter enkele minuten stroomloos te laten.

Hi @Waqqas 

 

Dank voor je reactie! 
Het gaat om een Zyxel  T-50 modem.

Alle kabels zijn goed aangesloten en de media converter stroomloos laten ook al geprobeerd :(

Met afkoppelen bedoel je het modem uitgezet of de kabels er uit?

Je hebt kans dat het modem nu niet kan aanmelden omdat er een nieuw IP adres is op de lijn en het modem via de oude wil verbinden.

Heb je al een fabrieks reset gedaan, met een dun voorwerp in het reset gaatje tot alle lampjes uitgaan en dan loslaten, dan word alles weer opnieuw geladen.

Reputatie 7
Badge +15

In een nacht gaat het ip adres niet veranderen :)

@SamiDez branden alle lampjes op de mediaconverter, zoniet dan kan daar iets fout zijn, anders is het toch iets met de connectie naar de modem.

Brand het 2de lampje van links ook op de modem? Die laat zien dat er een connectie is met me mediaconverter.

@Waqqas Alle lampjes op de media converter brander. Op de modem ook behalve het wereldbolletje die blijft rood.

 

@Doornekamp33 Alle kabels zijn er al paar keer uitgehaald en ook al de fabrieks reset gedaan met dun voorwerp maar helaas.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@SamiDez

Alle lampjes branden op de mediaconverter dan is er dus wel gewoon signaal, vreemd kun je voor de zekerheid eens een foto maken van de bedrading achter de modem en mediaconverter?

Is het vervangen van de netwerkkabel vanaf de mediaconverter makkelijk te doen? Je zou hem kunnen vervangen indien de kabel niet door de muur gaat.

@Waqqas  hierbij de foto’s 

 

maar is toch raar dat die het niet doet nadat ik hem de hele nacht heb losgekoppeld? Dan lijkt toch dat het niet aan de kabels kan liggen.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@SamiDez

De netwerkkabel in de mediaconverter is geel, en in de modem wan poort grijs.

Dat klopt niet helemaal, volgens mij moet de kabel in LAN 1 in de WAN poort :)

@Waqqas Omg telefonisch is mij gezegd dat, dat zo moest heb expliciet nog gevraagd of dat goed was.
 

Het werkt!! Jeeeeetje wat goed dat ik toch hier een bericht heb geplaatst. Merk dat de klantenservice niet veel verder gaat dan de standaard stappen voor lezen. 


Heel fijn zo forum voor vrouwen als ik :)

 

Heeel erg bedankt!!!

Reputatie 7
Badge +15

@SamiDez 

En jij ook bedankt voor het maken van de foto's. 😉

Ik vroeg je eerder nog om te kijken of de netwerkkabel van de mediaconverter in de WAN poort zit 😀

Scheelt je weer een mogelijke monteursbezoek, blij dat het opgelost is 👍

@Waqqas Haha ja niet goed gezien denk ik (vrouwen en ict 🤪) 

 

Jaa echt heel fijn, nogmaals dank 😁

Reputatie 7

Hi @SamiDez,

 

Wat een fijn nieuws! Ik heb de opdracht naar de technische dienst stopgezet, je hoeft hier niets meer voor te doen. 

 

Dank aan @Waqqas voor de haarscherpe oplossing! :ok_hand:

Reageer