Beantwoord

help ! snelheid is laag

  • 24 September 2020
  • 43 reacties
  • 1856 Bekeken

beste community leden,

om het verhaal kort te houden ik ben al jaren klant bij tmobile. in juli ben ik naar kpn overgestapt en in augustus weer terug naar tmobile (ivm odf wba gedoe 😛) en eindelijk internet premeum 1000 MBITs.

helaas vanaf dag 1 is de snelheid de helft van wat wordt beloofd bekabeld Down +-450 up 550. wifi Down 370 up 450. de monteur die kwam mijn modem aansluiten zei al dit is waarschijnlijk het hoogste snelheid wat je kan halen n wifi is helemaal niet belangrijk als je 20% haalt is het ook goed.

ik heb met klantenservice gebeld, de dame aan de telefoon zei al dat mijn verbdinding niet goed was en moest monteur langs komen op 9 september. monteur is niet geweest. opnieuw ,monteur afspraak ingepland. op 21 september kwam de zelfde monteur weer bij me langs die mijn modem had aangesloten. hij heeft de modem, mediaconverter en glasvezel kabel vervangen en opnieuwe gestest download was ongeveer 700 mbps en upload 900 mbps. naar wifi heeft hij niet eens gekeken en weg was hij.

helaas is de probleem niet verholpen, bekabeld download snelheid is nog steeds laag upload is rond 900 mbps dat is goed.

 

ik had hiervoor 100mbps en dat werkte prima bekabeld en wifi was de snelheid 97 mbps down/up.

maar voor de zekerheid vandaag 24 september nieuwe cat6 kabel gekocht voor tussen converter

 en modem en van modem naar versterker (fritz wlan 1750e). de probleem is echter ergens anders want de cat6 kabels hebben ook niet geholpen.

 

ik heb een paar screenshots gemaakt daar zie ook dat de download snelheid niet stabiel is.

de metingen zijn allemaal bekabeld op windows 10 laptop in veilige modes en ik gebruik de speedtest app.

 

ik lees vaak mee op de forum en zie dat meestal problemen hier goed geholpen worden ik hoop stiekem ook dat ik via deze weg geholpen kan worden. als ik rond 900 mbps down en up heb ben ik heel erg blij.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 27 September 2020, 13:00

Bekijk origineel

43 reacties

Hier ook echt hetzelfde probleem

Download fluctueert sterk tussen 150 en een uitschieter naar 450mbit

Upload is vrij stabiel 940 tot 985mbit

Alles cat7 kabels

Gemeten rechtstreeks op modem zonder andere apparaten aan die de snelheid zouden kunnen beïnvloeden 

Meerdere keren opgestart en getest om het een en ander UIT te sluiten fritzbox 7590 er tussen gezet

Ook hier ook dezelfde resultaten

 

Had bij KPN  glas 500mbit

Zowel down als up dik boven de 500mbit zonder schommelingen.

Begrijp niet dat ze dit bij tmobile niet voor elkaar krijgen.

Is er Iemand? TMOBILE? Die mij kan helpen ermee? 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @fire ball,

Jazeker kunnen wij je hiermee helpen! Excuus het is de afgelopen vrij druk, en wij proberen je daarom binnen 24-48 uur van een antwoord te voorzien. Erg fijn dat je het zo uitgebreid hebt uitgezocht, en de vele speedtests helpen enorm, bedankt daarvoor! :smile: Er is inderdaad duidelijk een snelheidsprobleem, want ook onze monteur hoort niet een snelheidsverlies van 30% te meten.

Het lastige is wel dat we alle apparatuur en bekabeling bij jou hebben vervangen, en dat jouw internetlijn er bovengemiddeld goed uit ziet, ondanks dat er natuurlijk een probleem speelt. Daarom zal ik jouw dossier doorzetten naar onze technische dienst, en zullen wij samen met de lijnbeheerder de verbinding goed uit moeten meten om te achterhalen waar dit exact mis gaat. Hierdoor kan het langer duren dan dat je van ons gewend bent, maar wij proberen het snel op te lossen en we houden je zeker op de hoogte!

Hi @DMM0202,

Goed dat je ook aan de klok luidt! Na uitgebreid meten zie ik dat jouw situatie vrijwel gelijk is aan die van fire ball. Daartegen heeft de monteur zo te zien minder vervangen, dus wellicht dat het struikelblok zich hier nog in bevindt. Ook voor jou zal ik een verzoek uitzetten bij onze technische dienst. Zou je mij nog van een screenshot van een (aantal) bekabelde speedtests kunnen voorzien én van het mac adres van het modem? Alle informatie is namelijk welkom en behulpzaam!



We gaan dit sowieso voor jullie allebei opgelost krijgen, en ik wens jullie nog een hele fijne zondag!

@Cal dat zou erg fijn zijn want afgelopen nacht had ik update voor een spel op mijn xbox, de download snelheid was belachelijk 120 KBPS. nou vergeet het maar en slaap lekker :P.

 

dank voor je reactie ik zal het afwachten.

Hallo Cal,

Bedankt voor je reactie, heb zojuist mijn bevindingen en speedtest over meerdere dagen naar de klantenservice gestuurd.

 

onderstaand een aantal speedtest over meerder dagen en opmerkingen.

  • Bedraad gemeten direct op LAN poort 1, LAN 2 - 3 - 4  waren tijdens meting niet aangesloten om de resultaten van de meting niet te beïnvloeden.
  • Meerdere keren convertor opgestart en router T50 maar geven geen verschil.
  • Bekabeling gechecked, maar om het één en ander uit te sluiten toch maar vervangen voor nieuwe CAT 7 kabel.
  • Kabel naar ISRA punt  1 meter CAT7
  • Kabel van router naar laptop 1 meter CAT7
  • Met twee verschilende lapstops de testen uitgevoerd om dit ook uit te sluiten.
  • Om het één en ander uit te sluiten heb ik bovenstaande test ook uitgevoerd met eigen  Fritzbox 7590 router., maar geeft de zelfde resultaten.

De laatste keer dat de monteur van Guidion hier was en het modem heeft vervangen was de verbinding redelijk stabiel, 825 down, 904 up.

de volgende dag weer gemeten en constateerde ik dat we weer bij af waren. download weer onstabiel schommelde van 80mbit down tot 425mbit.   Upload was gemiddeld 835mbit 

 

In de nacht van 23 september was er een onderhoud. daarna twee dagen geen internet in Huissen, oorzaak was een verkeerde range IP adressen ingelezen.Huissen,

Nadat internet weer in de lucht was constateerde ik dat ik een ander IP adres had en dat de internet verbinding verbeterd was.  Maar nog niet was wat het zou moeten zijn.

Ik heb uiteindelijk een 1000mbit  pakket.

 

Opmerking :

  • Tijdens de speedtest Okla, merk je tijdens de download dat deze zeer traag wordt opgebouwd, tijdens speedtest upload merk je dat dit veel sneller gaat.
  • Speedtest T-Mobile ligt er vaak uit, daarom Okla
  • Hiervoor KPN 500/500 glasvezel gehad, knalde gelijke dik boven de 500 mbit down- en upload nooit geen problemen mee gehad.
  • T-mobil gaat toch ook over het zelfde KNP netwerk toch ?
  • Wanner ik download met mijn synology in een RAID5 config, download de NAS tussen de 40 en 64 MB/S >   320mbit en 512 mbit ,, 

onderstaand speedtesten over meerdere dagen

 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor het doorgeven @fire ball! Dat is inderdaad een snelheid die moet én zal worden opgelost. Wederom ziet jouw internetlijn er weer erg goed uit, al en al is het dus iets dat wij erg nauw in de gaten moeten houden. Dat het goed komt weet ik zeker.

Super @DMM0202, aan deze informatie heb ik een hoop! Daartegen zie ik links van alle speedtesten een Wifi icoon, zou je mij ook bekabelde testen kunnen voorzien? Je zou ook tijdelijk de Wifi-antenne op het apparaat uit kunnen zetten zodat je zeker weet dat het de bekabelde verbinding gebruikt. Daarnaast kan je het beste de Ookla Speedtest app gebruiken, omdat deze betrouwbaardere resultaten geeft. De rest van je opstelling en testmethode klinkt perfect! 

Zou je mij daarnaast nog kunnen voorzien van het mac adres van jouw modem? Alvast bedankt!

Hoi @Cal ,

Ik zal (proberen) elke dag test uit te voeren en met jou delen hopelijk helpt dat probleem te onderzoeken.

 

Hallo Cal,

Bedankt voor je reactie

Ik doe de speedtest met okla zoals al aangeven in het eerder bericht, ook aangegeven dat ik bedraad getest heb. WIFI is op de laptop uitgeschakeld. Mogelijke weergave WIFI icoon zou kunnen zijn dat ik bij oudere testen de WIFI snelheid getest heb.

 

Maar sinds vandaag is mijn download verbetert zoals je in onderstaande speedtest ziet.

Hoe dat nu komt geen idee !! de setting is gelijk als voorheen.

Ik blijf monitoren.

 

 

Reputatie 1

@fire ball en @DMM0202 gebruiken jullie allebei de routers van T-Mobile (Zyxel, Huawei of Draytek) ?

 

Nu de T50 van T Mobile

Wanneer de internet verbinding stabiel is en mijn download en upload tussen de 900 en 1000mbit dan gaat mijn Fritzbox 7590 er weer tussen.

 

 

 

 

 

@Soundwork08 zyxel t50 van T mobile

Deze keer ook een foto van wifi snelheid.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, thanks voor je terugkoppelingen met bijbehorende speedtests. Ik zet ze bij het uitstaande ticket zodat onze techneuten volledig op de hoogte zijn!

Thanks @Jason.

Update!

 

Even een update vanaf mijn zijde 

Vandaag is door Telecom Techniek Rijssen B.V. de wijkcentrale gecontroleerd ivm een onstabiel glasverzel verbinding.

Bij navraag bij dit Telecom bedrijf zou de monteur ruim een half uur bezig geweest te zijn.

Nieuwe bekabeling, allerlei glasvezel contacten gereinigd en diverse testen.

Wat is eruit gekomen : daar konden ze geen antwoord op geven, wel werd aangegeven dat er ene GBit module die in de wijkcentrale door T/Mobile is geplaatst de oorzaak zou kunnen zijn. Hier mogen ze niet aankomen en hebben ook niet de middelen om deze te testen of te vervangen. Zou als mogelijke oorzaak aan T Mobile worden gecommuniceerd.

Wel vreemd dat mijn server maar 60 sec offline was. 

 DIT ALLEMAAL IN 30 MINUTEN :thinking:

Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar zo slecht heb ik het nog nooit gehad

Zie eerdere post hierbij met test resultaten, morgen maar weer eens gaan bellen.

EN EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID, BEKABELD GEMETEN

 

 

Alles voor de derde keer herstart, nu weer veel betere snelheden. toch nog enkele keren onstabiel. Nog nooit zulke hoge waardes gehad, hopen dat het stabiel blijft

Ping is wel aan de hoge kant.  Ik weet het niet meer. 

over een uurtje nog eens testen

 

Reputatie 7

@DMM0202 Oei wat een rollercoaster, hopelijk inmiddels wel stabiel?

@fire ball Voor jou loopt de opdracht nog, dit duurt wat langer dan gebruikelijk maar we zijn je zeker niet vergeten! :wink:

@Brian ik hoop het ook en hierbij nog een update.

 

Update !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hi @Jason,

Is er al enige vooruitgang met het uitstaande ticket? 🤔

Reputatie 7
Badge +5

@fire ball 

Zomaar een vraagje van een mede forummer.

Test al geprobeerd uit te voeren in de zogenaamde veilige modus van Windows?

In veilige modus opstarten

Op die manier worden er veel tegelijk lopende programma's niet mee opgestart en kan dit een aanwijzing opleveren of het misschien toch een PC/Laptop uitdaging is waardoor de meting die lage download resultaten oplevert. Alhoewel je in de topicstart vermeld dat de monteur met zijn laptop “op dat moment” ook onvoldoende download had kan het tijdstip ook aanwijzingen opleveren. Dus beter 3 metingen verspreid over de dag dan 3 metingen direct na elkaar.

Iedere meting, waarmee en met wat voor apparatuur, kan namelijk resultaten beinvloeden of dit speedtesten zijn of hoeveel appels er in een emmer van 10 liter passen. Dat laatste is een onzinnige meting en waarschijnlijk niemand tot nut, maar een vierkante emmer of een ronde emmer van 10 liter kan een andere uitkomst opleveren. :wink:

@yalerta 

Ja, in veilige modus 3 verschillende laptops bedraad cat 5e cat6 en zelfs nu alles bedraad met cat7 kabel.

Het maakt niet veel uit hoelaat ik de test uitvoer resultaten verschillen niet veel.

iig Bedankt voor meedenken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, je vraagt terecht om een update dus ik heb gelijk nagevraagd wat de status is. Onze techneuten hebben de tests bekeken en vragen nu om het volgende:

Graag alles loskoppelen van het modem en met een eigen laptop even een bekabelde speedtest uitvoeren. Bij deze speedtest graag gebruik maken van de Windows 10/7 app van speedtest.net (zie speedtest.net/apps/windows). Als je specifiek op bovenstaande wijze test, op een geschikt apparaat, zal je de waarden krijgen die er daadwerkelijk binnenkomen.

Laat me weten of je nu wel de juiste snelheden afmeet in de speedtests. Zou je die dan ook meteen hier willen plaatsen, dan kan ik het weer terugkoppelen. Dankjewel voor je medewerking!

Hoi @Jason ik denk dat het een capaciteit issue is want mijn buurman heeft ook internet premium van t mobile en mijn broer die paar straten verder woont ook internet premium van t mobile. Ze hebben albij zelfde snelheid als ik, raar he?? Mischien bij centrale ff apparatuur vervangen en wie weet iedereen zijn probleem opgelost.

 

hierbij de gevraagde speedtest en wat extra 🙂

 

Reageer