Beantwoord

help ! snelheid is laag

  • 24 September 2020
  • 43 reacties
  • 1859 Bekeken

beste community leden,

om het verhaal kort te houden ik ben al jaren klant bij tmobile. in juli ben ik naar kpn overgestapt en in augustus weer terug naar tmobile (ivm odf wba gedoe 😛) en eindelijk internet premeum 1000 MBITs.

helaas vanaf dag 1 is de snelheid de helft van wat wordt beloofd bekabeld Down +-450 up 550. wifi Down 370 up 450. de monteur die kwam mijn modem aansluiten zei al dit is waarschijnlijk het hoogste snelheid wat je kan halen n wifi is helemaal niet belangrijk als je 20% haalt is het ook goed.

ik heb met klantenservice gebeld, de dame aan de telefoon zei al dat mijn verbdinding niet goed was en moest monteur langs komen op 9 september. monteur is niet geweest. opnieuw ,monteur afspraak ingepland. op 21 september kwam de zelfde monteur weer bij me langs die mijn modem had aangesloten. hij heeft de modem, mediaconverter en glasvezel kabel vervangen en opnieuwe gestest download was ongeveer 700 mbps en upload 900 mbps. naar wifi heeft hij niet eens gekeken en weg was hij.

helaas is de probleem niet verholpen, bekabeld download snelheid is nog steeds laag upload is rond 900 mbps dat is goed.

 

ik had hiervoor 100mbps en dat werkte prima bekabeld en wifi was de snelheid 97 mbps down/up.

maar voor de zekerheid vandaag 24 september nieuwe cat6 kabel gekocht voor tussen converter

 en modem en van modem naar versterker (fritz wlan 1750e). de probleem is echter ergens anders want de cat6 kabels hebben ook niet geholpen.

 

ik heb een paar screenshots gemaakt daar zie ook dat de download snelheid niet stabiel is.

de metingen zijn allemaal bekabeld op windows 10 laptop in veilige modes en ik gebruik de speedtest app.

 

ik lees vaak mee op de forum en zie dat meestal problemen hier goed geholpen worden ik hoop stiekem ook dat ik via deze weg geholpen kan worden. als ik rond 900 mbps down en up heb ben ik heel erg blij.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 27 September 2020, 13:00

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7

Hi @fire ball Dank voor het testen en je geduld! Ik heb zojuist gereageerd op je eerdere privébericht, gaan we daar verder? :slight_smile:

Hoi @Brian, zoals beloofd 👇👇👇

 

 

Hoi @Brian ik heb al eerder met andere laptops getest in het begin. Ik kan a.s weekend een andere laptop lenen. Ik zal de resultaten hier posten.

Wat betreft mijn abonnement, Ik heb ook 2 mobiele abonnementen bij tmobile lopen. Ik zal het je laten weten. Bedankt iig voor al je moeite tot nu toe.

Reputatie 7

Hi @fire ball Dan hebben we echt alle mogelijke oorzaken aan onze kant nagelopen en uitgesloten. Het enige wat ik mij dan nog zou kunnen bedenken is dat de laptop zelf mogelijk invloed heeft op de resultaten ondanks dat je test in veilige modus. Als je het echt zeker zou willen weten dan zou je het eigenlijk nog met andere hardware moeten testen (of de laptop moeten testen op een soortgelijke verbinding). Laat maar weten wat je nu zou willen doen betreft het abonnement!

Hallo @Brian,

Monteur is inderdaad langs geweest. Hij zei we hebben je al vorige keer andere poort gegeven en vandaag heb ik alles na gelopen in centrale, alles schoongemaakt meer kunnen we niet doen van KPN. Probleem ligt nu echt aan de apparatuur van de provider (tmobile) in je huis of in de centrale.

Hij heeft gebeld naar tmobile waar ik bij was. Demping meeting uitgevoerd door tmobile en dat was Perfect. 

Ik heb modem gereset, van stroom gehald (ook de convertor), getest...... maar helaas probleem is niet opgelost.

 

 

Reputatie 7

Hi @fire ball Er staat voor vandaag een monteur gepland, ik blijf het in de gaten houden en neem weer even contact op zodra ik de resultaten van de monteur binnen heb. Mochten we het écht niet op kunnen lossen en dan oorzaak ligt in het netwerk dan kunnen we uiteraard kijken naar de mogelijkheden maar ik heb er heb er alle vertrouwen in!

Hi @Brian,

 

Heb je update gehad van technische dienst over vermoedelijke capaciteit probleem? 

 

En nog een vraag. Ik heb het eerder bij een andere bericht gevraagd maar geen aantwoord gehad.

 

Kan ik kosteloos overstappen naar een andere provider? Reden? Tmobile levert niet de beloofde snelheid volgens contract.

Ik heb een jaar abonnement tot augustus 2021.

 

Ik hoor het graag van je.

Reputatie 7

Hi @fire ball super, ik heb de gegevens ontvangen en ik heb het opnieuw voorgelegd aan onze technisch dienst. Ze hebben het daar op het moment wat druk maar ik houd het voor je in de gaten en zodra ik wat hoor neem ik meteen contact met je op. Ik vermoed dat er mogelijk dan toch een capaciteitsprobleem is in jouw omgeving maar dat gaan we onderzoeken. Ik houd je op de hoogte!

@Brian, het is idd balen dat nog steeds de oorzaak niet gevonden is. 

Ik heb je de postcodes en huisnummers verstuurd.

Reputatie 7

Hi @fire ball, balen dat je nog steeds niet de volledige snelheid haalt. Ik zit even terug te lezen en zo te zien heb je al getest met meerdere kabels en apparaten. De binnenkomende verbinding is nu ook goed, ik zie je in eerdere bericht dat andere mensen in je omgeving er ook last van hebben. Heb je toevallig de postcodes en huisnummers voor mij (via een privébericht)? Dan ga ik kijken wat we hier nog mee kunnen!

Ik hoop dat T-mobile dit als prioriteit oppakt anders zijn ze veel klanten kwijt binnekort.

Hallo @Jason,

Deze keer een update van mij.

Vrijdag 13 nov. Afsrpaak met kpn monteurs. Rond 11 uur werd ik gebeld dat mijn internet gaan ze uit zetten voor half uurtje. Rond 12 uur kwamen 2 monteurs van kpn bij me langs en vertelde ze mij dat ze mij een andere poort hebben gegeven en of ik kon kijken dat ik internet heb. Mijn internet deed het weer maar nog steeds niet de beloofde snelheid. Monteurs zeide dat ze verder niets konden doen voor me.

Ik heb diverse keren de modem en m.converter van stroom gehaald en modem ook gereset. Testen uitgevoerd in de ochtend (niet drukke moment) en in de avond (drukke moment) maar helaas ik heb nog steeds last van lage snelheid.

Hierbij ook foto's van de tests.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @fire ball, ik heb het meteen weer doorgezet en er urgentie bij verzocht. Het leek er gistermiddag op afstand wel op dat de snelheid het gewenste niveau behaalde, maar dat blijkt slechts tijdelijk te zijn geweest. 

Zodra ik nieuws heb, laat ik het je meteen weten!

Hallo @Jason,

 

Hierbij de gevraagde test. Modem gereset en Alles van stroom gehaald. gewacht 5 minuten ongeveer. Alles weer aangesloten en de test uitgevoerd maar helaas geen 1% beter.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, de oorzaak is gevonden: er is een poort move uitgevoerd want de poort waarop je aangesloten was, bleek niet toereikend genoeg voor jouw maximale snelheid. Kun je nog eens bekabeld testen, alsjeblieft? 

Hallo @Jason

Is de oorzaak al gevonden? Het is inmiddels al een paar dagen geleden. Ik wil graag weten of de techneuten ermee bezig zijn zo ja wat de oorzaak is. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, ik heb jouw berichtgeving doorgegeven aan onze technische dienst zodat het weer verder opgepakt kan worden. Hartstikke bedankt voor je medewerking en de tijd die je erin hebt gestopt, dat helpt enorm met het vinden van een permanente oplossing! 

Zodra er updates zijn, zal ik je het meteen laten weten. Omdat het een nieuwe aansturing betreft, kan het nog een aantal dagen duren voordat het opgepakt wordt. Ik probeer er echter zoveel mogelijk vaart achter te zetten zodat we snel een antwoord hebben. 

To be continued!

Ik hoor 100 MB binnen te krijgen, ik krijg nog niet eens 1 binnen:
 

 

Hoi @Jason ik denk dat het een capaciteit issue is want mijn buurman heeft ook internet premium van t mobile en mijn broer die paar straten verder woont ook internet premium van t mobile. Ze hebben albij zelfde snelheid als ik, raar he?? Mischien bij centrale ff apparatuur vervangen en wie weet iedereen zijn probleem opgelost.

 

hierbij de gevraagde speedtest en wat extra 🙂

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fire ball, je vraagt terecht om een update dus ik heb gelijk nagevraagd wat de status is. Onze techneuten hebben de tests bekeken en vragen nu om het volgende:

Graag alles loskoppelen van het modem en met een eigen laptop even een bekabelde speedtest uitvoeren. Bij deze speedtest graag gebruik maken van de Windows 10/7 app van speedtest.net (zie speedtest.net/apps/windows). Als je specifiek op bovenstaande wijze test, op een geschikt apparaat, zal je de waarden krijgen die er daadwerkelijk binnenkomen.

Laat me weten of je nu wel de juiste snelheden afmeet in de speedtests. Zou je die dan ook meteen hier willen plaatsen, dan kan ik het weer terugkoppelen. Dankjewel voor je medewerking!

@yalerta 

Ja, in veilige modus 3 verschillende laptops bedraad cat 5e cat6 en zelfs nu alles bedraad met cat7 kabel.

Het maakt niet veel uit hoelaat ik de test uitvoer resultaten verschillen niet veel.

iig Bedankt voor meedenken.

Reputatie 7
Badge +5

@fire ball 

Zomaar een vraagje van een mede forummer.

Test al geprobeerd uit te voeren in de zogenaamde veilige modus van Windows?

In veilige modus opstarten

Op die manier worden er veel tegelijk lopende programma's niet mee opgestart en kan dit een aanwijzing opleveren of het misschien toch een PC/Laptop uitdaging is waardoor de meting die lage download resultaten oplevert. Alhoewel je in de topicstart vermeld dat de monteur met zijn laptop “op dat moment” ook onvoldoende download had kan het tijdstip ook aanwijzingen opleveren. Dus beter 3 metingen verspreid over de dag dan 3 metingen direct na elkaar.

Iedere meting, waarmee en met wat voor apparatuur, kan namelijk resultaten beinvloeden of dit speedtesten zijn of hoeveel appels er in een emmer van 10 liter passen. Dat laatste is een onzinnige meting en waarschijnlijk niemand tot nut, maar een vierkante emmer of een ronde emmer van 10 liter kan een andere uitkomst opleveren. :wink:

Hi @Jason,

Is er al enige vooruitgang met het uitstaande ticket? 🤔

Update !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

@Brian ik hoop het ook en hierbij nog een update.

 

Reageer