Beantwoord

Het bedraad internet (valt erg vaak uit, dagelijks) maar wifi werkt nog wel



Toon eerste reactie

31 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hi Rob91, bedankt voor de uitgebreide informatie. Ik heb dit doorgestuurd naar onze technische dienst. Alle bruikbare informatie helpt ons enorm om de oorzaak te achterhalen en te verhelpen!
Brian schreef:

Hi Rob91, bedankt voor de uitgebreide informatie. Ik heb dit doorgestuurd naar onze technische dienst. Alle bruikbare informatie helpt ons enorm om de oorzaak te achterhalen en te verhelpen!


Hoi Brian

Ik heb een vergelijkbaar probleem met de vaste ethernet verbinding. Het netwerk ziet er als volgt uit, ik heb op poort 2 van draytek een amplifi wireless accesspoint/router aangesloten. En wat er dagelijks nu gebeurd is dat je ethernetpoort ziet uitvallen (alle lampjes gaan even uit) vervolgens gaan ze 3x uit en aan en daar verbindt hij met 100Mb, er brandt dan maar 1 lampje op de ethernetpoort van de draytek, vervolgens is het internet niet meer vooruit te branden en haal ik max nog maar 50Mbit van 750.
Als ik dan de draytek en amplifi restart werkt alles weer voor een dag maximaal.
Wat ik al gedaan heb is de kabel vervangen en de amplifi terug gezet naar fabrieksinstellingen.
De software die in de draytek zit is de 3.7.9.1 van April 2017, de amplifi heeft de laatste versie van hun software draaien.
Helaas bij mij zelfde probleem. Dit jaar overgestapt naar T-Mobile Thuis voor de 750/750 internet. Als mijn zoons zitten te gamen valt na verloop van tijd de verbinding met internet weg. Dan is de enige oplossing om de stroom van het modem te halen.
De PC zit via een UTP kabel op LAN Poort 1 van de modem/router (Draytek Vigor2132FVn rev 3.7.9.1)

Wat ik al heb gedaan:
instellingen en drivers netwerkkaart gechecked, aangepast, getest. Die werken goed.
UTP kabels vervangen door CAT6 kabels met fabrieksgemonteerde RJ45 stekkers
eerst alle apparaten (2 routers als APs , 2x NAS en printer) gekoppeld via nieuwe Gigabit switches, nadat dat ook geen verschil maakte alles losgekoppeld en alleen de game-PC direct aangesloten
Nieuwe PCI Ethernetkaart in PC gezet
Monitor tools gedraaid om tijdstip uitval te bepalen (als je jongens aan het gamen zijn)
Mijn PC is dual boot met huidige en vorige versie van win10, beide zelfde probleem, ook na alle updates
Contact gehad met Helpdesk, die hebben monteur gestuurd. Die heeft modem vervangen door een van zelfde type. Probleem niet opgelost.

Ik ben IT'er maar heb geen zin om zelf te moeten gaan investeren in een unsupported eigen modem waarmee ik niet kan bellen.

oh ja De games werken met Steam en een game is Fortnite
Aanvulling: net contact gehad met klantenservice. De dame heeft gesproken met de technische dienst en aangegeven dat het probleem bekend is en dat dit door de gameconsole komt, in mijn geval de PC.
"dit is op te lossen door op het forum te zoeken op port forwarding en upnp".
Op mijn opmerking dat in dit forum haar collega Brian aan het kijken is naar een alternatief modem, gaf ze aan dat zij daar niets mee te maken heeft "zij werkt met andere systemen" !!!???
en op mijn aandringen zegt ze "ja er loopt nu een pilot met een beperkt aantal klanten of het opgelost wordt met een Huawei modem, maar daar is de uitslag nog niet van bekend". Dus op mijn vraag waarom het dan wel opgelost zou zijn met port forwarding en UPNP bleef ze ontwijkende antwoorden geven.
Ook nadat ik aangaf al port forwarding aan te hebben staan de de betreffende games bleef ze volhouden dat dit geen T-mobile probleem is.

Zucht.

ik heb op dit forum lang gezocht hoe dan port forwarding en upnp mijn probleem zou oplossen en ik kan echt niets vinden. (over die onderwerpen wel, maar niet icm met mijn probleem)

Die port forwarding snap ik wel, maar moet ik nu upnp aan of uit zetten? (staat standaard uit, nog steeds)

Suggesties?
Reputatie 6
Badge +6
Hi Rolando, bedankt voor je uitgebreide toelichting! Ik heb je privébericht ook ontvangen en hier zojuist op gereageerd. Ik zie je reactie graag tegemoet! 🙂
S
Spaantje 7 minuten geleden
Hoi. Al een tijdje hebben we t mobile thuis. Nu valt sinds enkele weken ons internet een paar keer per dag uit. Iedere keer ressetten we de modem. Dit is heel irritant. Ook valt wifi regelmatig weg. We hebben ook al de modem naar fabrieksinstellingen terug gezet gehad. De ontvangst van de tv geeft regelmatig blokjes en storing. Zoals geluid wat regelmatig wegvalt. Graag zouden we dit hebben opgelost. Kunt u ons helpen ??

Met vriendelijke groet,
Anita Spaninks

Reageer