Beantwoord

Het gaat niet helemaal lekker


Goedemiddag,

Onlangs ben ik overgestapt naar jullie. Ik had graag hier gezegd dat alles naar tevredenheid verloopt, maar dat doet het (nog) niet helemaal. Het is begonnen bij de aanvraag. Ik heb gevraagd mij over te sluiten per 01/07/2019, want dan stopt mijn huidige leverancier. Vervolgens bevestiging gekregen dat ik 13/06 aangesloten zou worden. Gebeld met een collega en die zou de datum aan passen. Helaas niet gebeurd, want ze heeft het ticket niet doorgezet. Maar als het goed is gaan jullie wel de 17 dagen crediteren. Van de week maar even het modem aangesloten om te voorkomen dat ik zonder internet kom te zitten. Helaas komt hij niet online en mag ik van een collega van u een afspraak gaan maken met een monteur van Gideon. Eerste afsrpaak mogelijkheid......9 juli. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Inmiddels hang ik voor de derde keer deze week 44 minuten in de wacht en begin ik er nu al een beetje klaar mee te raken. Hoe gaan jullie zorgen dat ik gewoon op 1 juli in de lucht ben zoals afgesproken?

Groeten,

Aaron
icon

Beste antwoord door Brian 23 August 2019, 10:32

Bekijk origineel

44 reacties

17 uur na mijn post...het zou fijn zijn als er iemand kan reageren.
Reputatie 6
Hoi @Aronius Welkom op het forum.

Dit is een klant helpt klant forum en zo nodig springt T-Mobile moderator bij.

Ik kan je vertellen als het haast heeft, dat je beter kan bellen of chatten. De T-Mobile moderators lezen wel mee en reageren doorgaans binnen 24/48 uur, maar heb ook gezien dat het nog wel een paar dagen langer kan duren.
Reputatie 7
Hey @Aronius,

Ik zie dat je vanmiddag ook al hebt gesproken met mijn collega. Op het moment is het bijzonder druk bij zowel ons als bij Guidion, excuses hiervoor! Ben je toevallig in het bezit van een mobiel T-Mobile abonnement? In dat geval bied ik je graag een Unlimited Voucher aan waarmee je de tijd kunt overbruggen.

Zodra dit is opgelost, dienen we maar al te graag de vergoeding in voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je pakket. Daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken!
Hoi @Piotr,

Ik dacht inderdaad, laat ik maar weer eens bellen. Dezelfde vraag die jij me nu stelt heeft jouw collega aan de telefoon mij ook gesteld. Daar is het antwoord nee op. Inmiddels heb ik Guidion ook gesproken en vooralsnog geen andere mogelijkheid dan volgende week dinsdag. Dat wordt dus 8 dagen zonder internet. Daar mijn vrouw en ik allebei regelmatig thuis werken wordt dit een beetje vervelend. Ik waardeer je excuses en neem het uiteraard jou persoonlijk niet kwalijk, maar ik heb er niet zoveel aan. Afspraken afzeggen, roosters omgooien, thuis blijven voor een monteur. Het is heel fijn dat jullie een stuk goedkoper zijn dan mijn vorige provider, maar ik hoop niet dat dit een voorteken is voor de rest van mijn toekomstige relatie met T-Mobile. Ik kan ook begrijpen dat het druk is, maar als je zo van de toren roept dat mensen moeten overstappen, dan zou je toch ook moeten inspelen op de aanvragen die daaruit voortkomen? Het lijkt mij een kwestie van niet genoeg capaciteit, maar wellicht zie ik het te zwart-wit. Het is dus niet alleen het feit dat ik geen internet heb, maar ook het verhaal wat er aan vooraf is gegaan zoals je in mijn post hebt kunnen lezen. We gaan het meemaken. Ik hou jullie graag op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Aronius
Reputatie 5
Je kan toch van je mobiel een hotspot maken en daarmee met je pc en of laptop online.
Heb je in ieder geval iets.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @Aronius,

Je hebt gelijkt. Al heeft T-Mobile extra capaciteit ingepland en ingezet, het was een veel groter succes dan gepland. Deze groeistuip heeft een vervelend gevolg gehad, waarbij een aantal klanten een lastige start hebben gehad. Te meer doordat er tegelijk een aantal issues ging spelen en de planning flink op de proef werd gesteld. Het was bij T-Mobile flink aanpoten om alles zo goed mogelijk te regelen en daar bij te springen waar nodig. Nu koop je daar niets voor, maar het geeft wellicht een wat genuanceerder beeld van hoeveel druk er afgelopen maand is geweest.

Mocht je geen mobiel hebbeen via T-Mobile, dan zou je een prepaid kunnen halen. Met de unlimited data voucher(s) van @Piotr kun je dan alsnog thuis werken of tv kijken via TV Anywhere. Vaak worden in dit soort situaties de kosten voor de aanschaf van een prepaid sim eveneens vergoed. Optimaal zal het niet worden tot je aangesloten bent, maar wie weet maakt het de komende periode wel makkelijker.
Hoe kan je t-mobile bellen ? Heb je een nummer voor mij want ik ben ook een nieuwe klant met 3 abonnementen maar het klopt allemaal niet

ikvind nergens een telefoon nummer
Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @marl3,

Welkom bij T-Mobile community. Dat is geen mooi begin. Wellicht kun je in een eigen topic aangeven wat er mis is. Dan kunnen we de topics overzichtelijk houden. Medegebruikers en webcare helpen je graag verder. Bellen kan en mag ook zeker. Hier de nummers:

  • Vragen over Mobiel, PrePaid of 4G voor Thuis? Bel 06 - 2400 1200.
  • Vragen over T-Mobile Zakelijk? Bel 0800 - 7112.
  • Vragen over T-Mobile Thuis? Bel 0800 - 0092 of kijk hier.
  • Ben je nog geen klant? Bel dan 0800 - 7123.
Mocht ik het juist interpreteren dat je problemen hebt met Klantvoordeel zou je ook in dit speciale topic kunnen kijken. Het probleem is bekend en daar wordt je op de hoogte gehouden.
Goedemiddag @Piotr @centaur @TAVL en @Glassertje ,

Voor wie er mee leest. Ik hou jullie graag op de hoogte van de beslommeringen met T-Mobile. Na jaren van Ziggo toch bezweken voor een lager tarief, maar ik weet inmiddels wel waarom het tarief laag is bij T-Mobile. Ik ga graag terug naar Ziggo om fluitend meer te betalen. Daar is het (bij mij in ieder geval) altijd op orde geweest.

Status: Sinds 14 juni klant bij T-Mobile (had 1 juli moeten zijn) modem komt niet online. 9 juli monteur geweest, volgens hem (aardig vent trouwens) ligt het aan KPN. Daar gemeld en met maximaal 3 werkdagen zou het moeten werken. Maar jullie voelen hem al aankomen. Niet dus.

Vraag: Hoelang moet dit duren voordat je je contract kan laten ontbinden wegens in gebreke blijven van T-Mobile? Ik heb hier geen tijd voor en geen zin in.

Met vriendelijke groet,

Aronius
Reputatie 6
@Aronius Allereerst jammer dat het zo loopt. Ik geef graag antwoord op je vraag.

Je weet dat je een aangetekende brief moet schrijven? Daarin beschrijf je je klacht en geef je T-Mobile een redelijke termijn om je probleem op te lossen. Met een redelijke termijn wordt meestal een week of 2 bedoeld. Mocht je geen reactie krijgen of je probleem is niet opgelost, dan kun je het contract verscheuren. Let er wel op dat je van alles foto's en screenshots maakt, hoe meer hoe beter. Mocht het voor de rechter komen, sta je vrij sterk, is mijn eigen ervaring.

Hier kun je meer info vinden en een voorbeeldbrief.

Hopelijk heb je wat aan dit antwoord. Succes.
@Glassertje Bedankt voor je reactie en de info. Ik ben bekend met het feit dat ik een brief moet schrijven. Vroeg me even af wat de juiste weg en manier was. Je brief is een handig middel daarbij. Maar stel dat T-Mobile niet reageert? 'Hoe' verscheur ik het contract dan? Ze hebben tot op heden nog niet geïncasseerd (waarschijnlijk omdat de modem nog niet online is geweest) Maar als ze dat wel gaan doen, dan ga ik dus storneren, daar ik ze in gebreke heb gesteld? Of zie ik dat verkeerd?

Wederom bedankt. Had ook graag gezien dat het anders was gelopen. Het is vooral de tijd en de moeite die ik erin moet steken om het opgelost te krijgen (wat dus niet lukt tot op heden) waar ik een beetje moe van wordt. Ik wil gewoon werkend internet. Ik kan mijn zaterdag wel beter besteden.
Reputatie 6
@Aronius Ik zie nu dat ik je de verkeerde link gezonden hebt. Hier wordt van stap tot stap uitgelegd hoe je moet werken. Dat is eigenlijk precies zoals ik het gedaan heb, met enige verschil dat ik van DSL naar een andere DSL aanbieder ging.

Verder heb ik nog een interessante website voor je. Daarop staat het volgende:

Binnen 30 dagen verplichtingen nakomen
De provider moet uiterlijk binnen 30 dagen na afsluiten van de dienst zijn verplichtingen nakomen. Na die termijn is de provider 'in verzuim' en mag u de overeenkomst kosteloos ontbinden zonder dat u eerst nog schriftelijk moet aanmanen. Dat betekent dat de verplichtingen over en weer ongedaan worden gemaakt. Tenzij u natuurlijk heeft ingestemd met een latere levering

Hoe dit precies nu zit weet ik niet want het bericht is van 2008, maar heb nooit gehoord dat het veranderd is.

Nou zal T-Mobile zeggen, ja maar, de aansluitdatum was 1 Juli, maar dit hebben ze zelf vervroegd naar 13 juni.
@Glassertje Thx, maar wat is precies het verschil? Met de ene stel ik ze in gebreke en met die je nu stuurt zeg ik het abonnement op vanaf mijn kant?
Reputatie 6
@Aronius Het verschil is, dat als je de onderste toevoeging in mijn vorige bericht leest, dat je op de manier zoals Consuwijzer zegt, je eerst nog een brief moet schrijven en weer een paar weken onduidelijkheid is. Terwijl de onderste methode, zou je vandaag kosteloos het contract kunnen verscheuren, want je wacht al een maand en ze hebben nog niks geleverd.

Wat ik in jouw plaats zou doen is het volgende. Je zoekt effe uit of dat bericht uit 2008 nog actueel is. Dit kan door even met ze te bellen of mailen, maar bellen gaat sneller. Geldt deze regel nog, dan ga je lekker direct naar Ziggo. Anders kun je ook hun even vragen wat de snelste manier is om van de ellende af te zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou hier persoonlijk wel voor kiezen om T-Mobile op de hoogte te stellen van het voornemen. Niet om alsnog in gebreke te stellen, maar om een juridisch geharrewar te voorkomen. Daar zit niemand op te wachten. Dit heeft immers al genoeg energie gekost.

Webcare kan hier ongetwijfeld mee helpen. Zij kunnen uitsluitsel geven en eventueel zaken administratief in orde maken. Zo kun je terugvallen mocht het alsnog niet goed verlopen.
Reputatie 7
Hey @Aronius,

Wow ik betreur dat je overstap niet vlekkeloos is verlopen.☹️ Blijkbaar is er bij de activatie van jou verbinding iets niet goed gegaan waarvan jij nu de dupe van bent.

Ik zie dat onze technische dienst inmiddels de netwerkbeheerder heeft aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Ik zou het dan ook erg jammer vinden als je nu zou besluiten om je abonnement op te zeggen. Wetende dat de oplossing voor dit probleem nabij is.

Zoals ik al eerder heb aangekaart hoef je je geen zorgen te maken over de kosten. Zodra dit probleem is opgelost, dien ik of mijn collega graag een vergoeding voor je in voor de storingsperiode.
Hoi @Piotr,

Niet vlekkeloos is een understatement. KPN is zojuist vertrokken en het werkt nog steeds niet. Ik woon in een huis van net 4 jaar oud en blijkbaar gaat er iets niet goed met de aansluiting. Nu komt er een ander bedrijf graven aanstaande maandag. Eigenlijk heb ik hier helemaal geen zin meer in en wil ik weg bij T-Mobile, kosteloos wel te verstaan.
Uiteraard is dit niet persoonlijk tegen jou, maar het is echt bizar hoe er met mij als klant wordt omgegaan. Brutale medewerkers, niet reageren op mailtjes, extreme wachttijden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Toen ik nog bij Ziggo zat was er ook gerust weleens wat, maar het gaat om de manier hoe je ermee omgaat als bedrijf en daar heeft T-Mobile echt nog wel wat te leren. Het bizarre is dat de medewerker van Guidion en KPN wel zeer vriendelijk waren.

Helaas ben ik gezwicht voor jullie reclame en leek het me fijn om wat minder te betalen. Op dit moment betaal ik niks, maar ik heb ook niks. Als ik niet eerder weg kan bij jullie, dan zijn jullie me zeker na een jaar weer kwijt, al heb ik niet de indruk dat het iemand iets uitmaakt. Ik ga graag lachend meer betalen bij Ziggo.

Maar nogmaals, dit is niet persoonlijk. Het lijkt me voor jou ook ontzettend lastig als ik zie wat voor negativiteit hier op dit forum naar voren komt. Ik had nooit gedacht dat ik ook zo iemand zou worden.

Het zou jullie sieren als je me nu een berichtje terug zou sturen met de mededeling dat jullie mijn contract verscheuren en vertellen waar ik het modem naar toe kan sturen. Maar ik krijg vast weer een antwoord dat ik een nummer mag bellen, een mail mag sturen, dat je dat helaas niet mag doen en ga nog maar even door.
Reputatie 7
Hey @Aronius,

Ik begrijp maar al te goed dat je het liefst vandaag nog gebruik wilt kunnen maken van jouw aansluiting en niet zit te wachten op alle rompslomp, als het kon had ik het direct voor je in orde gemaakt.

Inmiddels zie ik dat je mijn collega via de chat hebt gesproken. Zoals mijn collega ook al aangaf gaan we ons uiterste best doen om dit probleem voor je op te lossen. Mocht dit om technische redenen toch niet lukken dan kunnen we nog altijd je abonnement kosteloos opzeggen. Dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken.
Hoi @Piotr, (en @Glassertje / @TAVL voor de status)

Hierbij even een update. Vandaag is partij nummer 3 langs geweest. VolkerWessel wel te verstaan. Ik zal je de details besparen, maar om internet naar mijn woning te krijgen moet de halve straat open. Je zal wellicht de uitkomst van dit onderzoek vandaag of morgen in je systeem zien.

Ik vraag je bij deze dan ook vriendelijk om het contract per nu kosteloos te ontbinden. Dit verzoek heb ik ook al via de mail naar de klantenservice gestuurd.

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat ik het schandalig vind dat inmiddels de eerste rekening klaar staat van jullie. Er wordt even 1,5 maand geïncasseerd, terwijl mijn modem nog geen dag online is geweest. Het zou fijn zijn als jullie die factuur intrekken, maar ook dit zal waarschijnlijk niet gebeuren. Ik storneer hem wel. Ik peins er niet over om iets te betalen waar ik geen gebruik van heb gemaakt en vervolgens weer bij jullie moet bedelen of ik alsjeblieft mijn geld terug mag.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Aronius,

Thanks voor het terugkoppelen. Volg het topic nog steeds. Jeetje, dat is niet tof. Dat zijn geen problemen die je even oplost. Ik snap heel goed dat je wil ontbinden. Ik verwacht wel dat dit bij andere DSL/Glasaanbieders ook zal aantreffen. Gaat het om een kabelbreuk? Ontbinden kan ik als medeklant niet. Daar kan een moderator, zoals @Piotr, je bij ondersteunen.

Over die anderhalve maand zou ik mij geen zorgen maken, die krijg je per creditfactuur terug. Dat vindt normaal gesproken in 1 keer plaats, zodra het issue is opgelost. Dit is reguliere procedure bij storingen en issues.
Reputatie 6
@Aronius Balen voor je. Naar mijn idee had T-Mobile je al veel eerder aan kunnen bieden, om je contract kosteloos te ontbinden. Ik vind dat ze dat aan moeten bieden bij een bepaalde dagen bij een storing. Maar mijn internet werkt perfect, maar irriteer me mateloos hoe T-Mobile met haar klanten om gaat. Of het de normaalste zaak van de wereld is dat je een maand moet wachten.

En die rekening zou ik ook niet betalen. Geen 1 deurwaarder of incasso bureau die een zaak kan opbouwen. Zo veel mogelijk foto's en screenshots maken. Des te sterker sta je.

Er is een artikel op internet (zit op m'n foon dus heb effe de link niet) dat als na 30 dagen de verbinding niet is opgeleverd, het een wanprestatie is en je zou dan zo naar een andere aanbieder kunnen. Echter is dit bericht van 2008 en heb nooit gelezen dat dit veranderd is. Als je interesse in hebt, kan ik het later online zetten. Dan kun je de betreffende website bellen of dit nog geldig is.

Denk dat ik toch eens een keer ga bellen hoe dit precies zit. Hier zou ik veel mensen mee kunnen helpen.

Ik neem aan dat je van de kabel afkomt, ziggo ofzo? Sorry mocht je dit al gemeld hebben. Had vlug gekeken maar niet gezien.
Hoi @TAVL,

Bedankt voor je reactie. Ik zal het zeker aantreffen bij andere aanbieders, maar heb dan ook besloten om terug te willen naar Ziggo. Het blijkt dat de kabel ergens halverwege de straat is afgetakt naar een andere woning door de KPN. Daar lopen er twee naar toe. Ik realiseer me heel goed dat T-Mobile niks kan doen aan het feit dat ik geen aansluiting hier heb, maar het is hoe alles is gelopen van het moment van aanmelden tot nu. @Piotr heeft me goed proberen te helpen, maar wordt op veel vlakken (chat en telefoon) slecht te woord gestaan en (in mijn optiek) amateuristisch behandeld. Ik ben anders gewend. Niet dat ik wekelijks bij Ziggo aan de lijn hing, maar heb daar mijn hele leven gezeten en was altijd zeer prettig. Ik ben gezwicht voor een lager aanbod en dat is me niet bevallen.

Ik maak me ook geen zorgen over die 1,5 maand, maar het blijft toch op zijn zachtst gezegd vreemd dat ik moet betalen, terwijl zij niks leveren. Na de hele gang van zaken geloof ik niet dat ze het uit zichzelf weer vrolijk terug gaan storten. Heb niet het idee dat ze me wat kunnen maken als ik het storneer.

Groet,

Aronius
@Glassertje,

Bedankt! Dat artikel heb je al eerder gestuurd in één van je berichten aan me 🙂 Maar bedankt. Ik kom het meerdere keren tegen op het internet, dus denk dat het nog wel geldig is. Inmiddels al in laten lichten door de consumentenbond en het juridisch loket. Ik heb volledig gelijk, maar tussen gelijk hebben en krijgen zit nog een wereld van verschil. Mocht het zover komen, dan gaat mijn rechtsbijstand me bijstaan, want ook die zien er een zaak in en hebben de communicatie gelezen. Alleen ik hoop niet dat het zover komt, want ik heb hier helemaal geen zin in. En zolang er inderdaad geen dienst geleverd is betaal ik niks.


Groet,

Aronius
Reputatie 6
@Aronius gewoon alles opslaan en bewaren. Het is niet leuk, maar soms moet het.

Je kan niet eeuwig zo aan de gang blijven. Je staat gewoon in je recht. Maar verwacht nu met de nieuwe info dat je contract verscheurt gaat worden. Maar het had geen maand hoeven duren voor dit bekend werd.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Aronius,

Bij ZIGGO heb je in ieder geval niet te maken met deze fout in de infrastructuur. Bij alle andere glasaanbieders zou je hier weer tegenaan lopen. Probeer enkel met je mee te denken, zodat je nu wel zo snel mogelijk internet hebt.

Ik snap je wantrouwen heel goed in deze. Zeker met jouw ervaringen van de klantenservice. In mijn ervaring werkt webcare een stuk prettiger en denken ze beter mee. Zo ook bij ontbinding en het terug betalen van facturen. Dat je moet betalen heeft te maken dat je abonnement in feite is ingegaan. Dat je er geen gebruik van kan maken is bijzonder zuur. Zeker aangezien er dus een infrastructurele fout is. Helaas houdt het geautomatiseerde factureringsproces hier geen rekening mee. Ben het zeker met je eens dat dit beter vanuit een case opgepakt zou kunnen worden, zodat de klant meer ontzorgd zou worden.

@Glassertje Dat je kan spreken van in gebreke of wanprestatie is waarschijnlijk hard te maken. Ik verwacht echter dat het zo ver niet hoeft te komen in dit geval. Zeker bij een voortslepend issue als dit.

Reageer