Beantwoord

HG659 Update the log configuration (wegvallende verbinding)

  • 19 March 2019
  • 5 reacties
  • 791 Bekeken

Hallo iedereen,

Sinds kort wil mijn router af en toe het internet eruit gooien, denk aan 5 seconde en dit werd redelijk irritant na 10x in 2 uur. Dus ik ging voor de grap eens naar de logs kijken van mijn router HG659 en zag staan maar heb geen idee wat het betekent:


User user(192.168.1.105) update the log configuration.
User user(192.168.1.105) modify X_SyslogConfig.DisplayType; X_SyslogConfig.DisplayLevel;

en dit staat er om de 10-20 minuten.

Ik weet niet of het hier aan kan liggen, of dat er misschien een andere manier is om mijn probleem op te lossen, enigste manier die ik weet hoe ik het kan op lossen is de stekker van mijn router eruit maar na 2-3 dagen is het probleem weer terug.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Brian 28 March 2019, 14:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi @thatguymarijn, excuses voor de late reactie! Ik kijk graag met je mee hoe we dit kunnen verhelpen. De meldingen in je log zeggen mij zo niet veel (een Google search heeft ook weinig opgeleverd) maar laten we bij het begin beginnen:

  • Wat is er allemaal op de modem aangesloten? Maak je bijvoorbeeld gebruik van een eigen router/switch of powerline adapter?
  • Hoeveel apparaten heb je aangesloten? Soms kan er een IP conflict ontstaan waardoor je verbinding wegvalt, dit kan je testen door alle apparaten stuk voor stuk aan te sluiten. Dus eerst apparaat 1, testen of dit goed werkt, zo ja apparaat 2 er bij enzovoort totdat de problemen weer beginnen, zo kom je er achter waar het precies mis gaat.
  • Wanneer de verbinding wegvalt is dit dan alleen de bekabelde verbinding, de Wifi verbinding of beide? En als je ook gebruik maakt van TV, werkt dit op dat moment nog wel?
Ik hoor het graag van je, dan gaan we samen kijken hoe we dit op kunnen lossen!
Hi @thatguymarijn, excuses voor de late reactie! Ik ijk graag met je mee hoe we dit kunnen verhelpen. De meldingen in je log zeggen mij zo neit veel (een Google search heeft ook weinig opgeleverd) maar laten we bij het begin beginnen:

  • Wat is er allemaal op de modem aangesloten? Maak je bijvoorbeeld gebruik van een eigen router/switch of powerline adapter?
  • Hoeveel apparaten heb je aangesloten? Soms kan er een IP conflict ontstaan waardoor je verbinding wegvalt, dit kan je testen door alle apparaten stuk voor stuk aan te sluiten. Dus eerste apparaat 1, testen of dit goed werkt, zo ja apparaat 2 er bij enzovoort totdat de problemen weer beginnen, zo kom je er achter waar het precies mis gaat.
  • Wanneer de verbinding wegvalt is dit dan alleen de bekabelde verbinding, de Wifi verbinding of beide? En als je ook gebruik maakt van TV, werkt dit op dat moment nog wel?
Ik hoor het graag van je, dan gaan we samen kijken hoe we dit op kunnen lossen!




@Brian
  • Volgens mij is alleen de router aangesloten op de modem, wij hebben beneden een glasvezel kastje wat naar onze router(neem ik aan) gaat en daar is er een computer en een tv via ethernet aangesloten, de rest gaat via wifi.
  • Er zitten rond de 10-15 apparaten op het internet, ik heb als enigste een statisch IP adres, dus volgens mij zouden andere apparaten niet mij IP krijgen.
  • Als de verbinding weg valt is het zo ver ik weet alleen ik het probleem, kan best dat me ouders er ook last van hebben maar hun gebruiken niet zo veel dingen dat internet nodig heeft.
Ik zal straks als ik thuis ben nog wel eens naar de logs kijken of er meer gebeurd maar wat ik in mijn post al zei die logs komen er om de zoveel minuten en heb zo'n gevoel dat het mogelijk daar aan kan liggen.

User user(192.168.1.105) modify X_SyslogConfig.DisplayType; X_SyslogConfig.DisplayLevel;

Dit is wel mijn IP hier boven dus misschien dat het aan mijn computer ligt?
Reputatie 7
Hi @thatguymarijn, bedankt voor de toelichting! Het zou kunnen zijn dat het IP-adres van je computer in de DHCP range van je router ligt. Als de andere apparaten een dynamisch IP gebruiken dan kan het zijn dat ze dezelfde IP toegewezen krijgen en dat het hierdoor mis gaat. Je kan in dit geval het beste je pc een IP buiten deze range geven of álle apparaten een vast IP-adres geven maar dat is wel even werk 🙂. In dit artikel vind je hier wat meer informatie over. Laat zeker nog even weten of het gelukt is!
Hi @thatguymarijn, bedankt voor de toelichting! Het zou kunnen zijn dat het IP-adres van je computer in de DHCP range van je router ligt. Als de andere apparaten een dynamisch IP gebruiken dan kan het zijn dat ze dezelfde IP toegewezen krijgen en dat het hierdoor mis gaat. Je kan in dit geval het beste je pc een IP buiten deze range geven of álle apparaten een vast IP-adres geven maar dat is wel even werk 🙂. In dit artikel vind je hier wat meer informatie over. Laat zeker nog even weten of het gelukt is!

Ik denk dat het daar aan lag ja, ik heb sinds 1-2 dagen mijn vaste IP uitgezet en heb sinds dien zover ik weet niet meer last van gehad, en hopelijk blijft het zo.

hartelijk bedankt alvast 😃
Reputatie 7
Hey @thatguymarijn, top, goed om te horen dat de tips geholpen hebben! En graag gedaan hoor 😃

Reageer