Beantwoord

Hoe aan WAP6807 in AP mode te zetten

  • 16 June 2020
  • 5 reacties
  • 1072 Bekeken

Ik heb een Zyxel WAP6807 die ik bekabeld wil aansluiten waarvoor deze in AP mode moet. 

In verschillende forum  posts vind ik informatie dat je na branden van 2 LEDs 4 keer op de knop moet drukken, waarna 1 LED oranje wordt.  

Dit heb ik verschillende keren geprobeerd en lijkt niet te werken. 

In de handleiding staat dat je in moet loggen, dan wireless configuration dan ‘AP’ kiezen. Als ik inlog heb ik geen ‘AP’ optie bij wireless configuration. 

 

Factory default heeft ook niet geholpen.

Enige suggestie hier ?
 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 17 June 2020, 08:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo andorian20,

Er is een nieuwe firmware uitgerold waardoor het 4x op de knop drukken voor a.p. mode niet meer werkt. (Dit werkt alleen nog bij de oude firmware)

In pricipe kan je hem gewoon bedraad aansluiten en je kan hem gebruiken als a.p. met de gegevens die op de sticker staan. (Mode staat dan op repeater)

Als je hem i.s.m. een Zyxel modem gebruikt kan je de wap eerst draadloos koppelen met wps en daarna bekabeld aansluiten. De wifi gegevens van de wap worden dan hetzelfde als van het modem.

Mvg. Marcel

 

BEdankt voor de info.

Im heb hem in eerste instantie op een  laptop aangesloten om hem in AP mode te zetten. Nadat dit niet lukte niet verder geprobeerd.

Het blijkt inderdaad dat je hem gwoon kan aansluiten, hij krijgt via DHCP een adres en gaat dan zelf naar AP mode. Het werkt dus letterlijk “out of the box” :grinning:

Reputatie 3

Ik heb de WAP (6807) eerst draadloos gekoppeld en nu via een kabel verbonden aan de Zyxel modem.
 

Is het correct dat na het aansluiten van de netwerkkabel het power lampje ipv groen, oranje word?

Reputatie 7
Badge +4

@Patrix Met een Zyxel kan je hem direct bekabeld aansluiten hij koppelt dan vanzelf. bekabeld aangesloten word het power lampje altijd oranje dus dat klopt wel 

@Patrix Met een Zyxel kan je hem direct bekabeld aansluiten hij koppelt dan vanzelf. bekabeld aangesloten word het power lampje altijd oranje dus dat klopt wel 

Het zou handig zijn dat T-mobile thuis did ook dan in hun instructies stopt…..

Uur mee bezig geweest… Maar het klopt dus wel

Reageer