Beantwoord

Hoe kan ik bij mij een Bridge Trap verwijderen?

  • 13 December 2018
  • 2 reacties
  • 470 Bekeken

Ik heb enige tijd dat mij internet meerdere keren per dag uitvalt. Ik heb het idee dat het begon toen ik een Netgear Nighthawk router koppelde aan mijn Huawei modem/router. Deze is er nu af en ik heb in 1.5 dag geen uitval meer gemerkt. Ik heb verder nergens telefoonaansluitingen. Wel heeft de monteur destijds kabels veranderd omdat deze blijkbaar aan de verkeerde punten gekoppeld waren. Daarnaast is de aansluiting van mijn buurvrouw om 1 of abdere reden ook via mijn meterkast geregeld. Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn? Ik weet niet precies wat ik moet doen. Mijn internet is ook redelijk traag (abbo 100 Mbit, wifi haalt 20) en bereik is slecht (daarom had ik een Nighthawk gekocht).
icon

Beste antwoord door tmoesel 14 December 2018, 10:32

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Als de monteur bij anleg al het 1 en ander heeft veranderd aan de bekakeling om zo de hoogste snelheid en stabiliteit uit de telefoonlijn te halen, is er wat dat betreft niet veel te verberen. Er zal ook geen bridgetap o.i.d. aanwezig zijn denk ik.
Een KPN grondkabel heeft vaak 5 aders, en als woningen onder 1 kap zitten enz kan het goed zijn dat er 2 aders voor jou en 2 voor de buren zijn. Dat scheelde in het verleden dan werk m.b.t. graafwerkzaamheden enz. In theorie is dat wel een nadeel, maar verder richting de centrale liggen draden ook naast elkaar, dus dat is niet iets om je druk om te maken.

Je kan op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ wel kijken wat volgens berekeningen jouw max snelheid zou moeten kunnen zijn. De daadwerkelijke snelheid kun je bekijken in de Huawei bij ADSL of VDSL info en ook zien hoe lang de verbinding in stand is gebleven (zoek naar term showtime o.i.d).

Snelheidstest over WiFi worden niet echt als graadmeter geaccepteerd, doe een test via LAN kabel.

Pas als je weet hoe lang de DSL verbinding van jouw Huawei naar de centrale stand houdt, kun je gaan kijken waarom je verbinding over WiFi zo vaak uitvalt. Dat ligt veel eerder aan je omgeving en apparaten dan aan de telefoonlijn.
Reputatie 7
Hi EdeMoor, als de verbinding stabiel is zonder Netgear maar uitvalt wanneer deze aangesloten is dan lijkt je binnenkomende verbinding in orde. De oorzaak zit dan waarschijnlijk in de combinatie Netgear/Huawei. Op welke heb je de Netgear aangesloten? Mogelijk gaat er wat mis de port forward instellingen.

Reageer