Beantwoord

Hoe kan t-mobile 700Mbit/s verkopen als hij dat niet eens leveren kan?

  • 26 October 2018
  • 6 reacties
  • 640 Bekeken

Beste t-mobile,

Ik heb vorige maand een alles in een pakket laten installeren. Het beloofde snelheid had 700Mb/s moeten zijn. Dit is sinds dag een nog nooit boven 200 gekomen. Er zijn al verschillende monteurs langsgekomen, en er is niks verandert aan deze situatie.

Hiernaast maken jullie diverse claims op jullie website over de wifi die jullie leveren. Ik citeer "De beste draadloze technologie"; "Allernieuwste wifi techniek!"; "Overal in huis sterk wifi-signaal"; "5Ghz dual band" (niet aanwezig op mijn modem) ; "802.11ac" (niet aanwezig op mijn modem). Niet alleen zijn deze niet waar, maar jullie voldoen hier niet aan. Als ik met mijn telefoon, nog geen 2 meter van mijn router vandaan zit, krijg ik minder dan 0.6% van de snelheid die ik zou moeten krijgen. 4Mbps namelijk. De usb poorten voor print-server doen het trouwens ook niet.

Ik stel voor dat mijn abonnement wordt verlaagd naar een snelheid die jullie wel kunnen leveren (150-250Mbps). Hiernaast, aangezien het wifi totaal waardeloos is, stel ik ook voor dat ik een router naar keuze uit mag zoeken die wel voldoet aan de bovenstaande claims, en dat dit door jullie vergoedt wordt. Verder wil ik mijn huidige modem vervangen hebben door een andere (bij voorkeur een zakelijke) modem.

Een paar details over de metingen die gedaan zijn:
Metingen zijn dagelijks tenminste een keer genomen, de bovengenoemde snelheden zijn hier de gemiddelde van.
Wifi metingen zijn zowel op de nieuwste ios, android en windows gemeten, nog geen 2 meter van de router vandaan.
Bedraadde metingen zijn met cat7 kabels gedaan met gigabit LAN poorten op mijn laptop en computer (windows, linux).
Router is meerdere malen gereset geweest, ook door de monteurs zelf.
Voor alle metingen waren alle clients van de netwerk afgekickt/ gedeauthenticated, behalve de client waar de meting dus op gedaan werd.
Hiernaast is de router ook al een keer vervangen geweest.

Ik heb al minst 12-keer t-mobile gebeld(meer dan 5 uur gebeld!), meer dan een maand is al voorbij en nog niets opgelost! Laatste keer op 19-10 was beloofd: 'Binnen maximaal drie tot vijf werkdagen ontvang je een update'....., dat is ook niet gebeurd.

'[Ticket#2018101911012095] Je verzoek is in behandeling'

Graag ontvang ik een reactie z.s.m.
icon

Beste antwoord door Brian 31 October 2018, 13:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo UAEabc123,

Vervelend dat de internetsnelheid niet wordt gehaald. Wellicht kan het aan de testmethode liggen, lees eens de tips die Hidden.nld geeft in onderstaande bericht:

Testen 750 mbps verbinding

Mvg. Marcel
Ik ben geen fan van TMT en ben einde van de maand dan eindelijk voortijdig weg, maar er klopt iets niet in jou verbinding of de snelheid die de door jou gebruikte pc / netwerkkaartje of wat dan ook aan kan.
IK heb niets met TMT en nogmaals het is een ballenclub maar de internetsnelheid halen ze wel.
Zie een printscreen van mijn test van zojuist.


Ben het wel eens dat gemaakte afspraken vaak niet worden nagekomen en ja ze zijn erg lui.
Ik hoop dat jou probleem snel wordt opgelost.
Gebruik je bijvoorbeeld een VPN, dan haal je meestal echt die snelheid niet meer.
Ik ben geen expert, weet ook geen oplossing, maar wens je veel wijsheid en suc6.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @UAEabc123,

Wat voor modem heb je ? in september heeft T-mobile de Draytek ingeruild voor de Huawei modem. deze word geleverd aan nieuwe klanten. Het Draytek modem beschikt over Wireless N op 2,4Ghz en de Huawei modem beschikt over Wireless AC op 2,4 en 5Ghz. T-Mobile geeft aan dat je minimaal 10Mbit moet kunnen halen op de wifi op de verdieping van het modem en een verdieping boven en onder het modem. Dit omdat 2,4 en 5 Ghz frequenties vrij te gebruiken zijn, hierdoor zijn geen harde garanties te geven op de WiFi. meer hier over kan je lezen in de actie voorwaarden
Beste allemaal,

Er is niets mis met mijn pc en/of met mijn netwerkkaart en/of met de testmethoden, de monteur is namelijk hier geweest van t-mobile(Guidion) en niet eens hij kon met zijn super apparaat meer dan 200Mbit/s bedraad en 60 via WiFi halen/ testen.
Overigens we zijn al sinds 2 weken met t-mobile bezig dat de huidige Draytek met de Huawei geruild wordt, maar t-mobile stuurde de eerste 2 keer monteurs die de Huawei niet hebben meegenomen. Ze zeiden dat ze daar van t-mobile geen informatie hebben gekregen over. Op de 19- de schreven (9 dagen geleden dus) ze dat ik binnen max.5 werkdagen daar een reactie ga krijgen over, dat gebeurde ook niet. Vanavond heb ik ze gebeld maar de vrouw aan de lijn heeft het nnopgehangenaa de kritische vragen gewoon opgehangen.
Reputatie 7
Badge +4
vervelend dat het niet allemaal is gelukt. heeft de monteur ook getest met een ander modem ?
De Draytek kan 1,25gigabit aan terwijl de huawei stopt bij 1gigabit. in theorie moet de Draytek dus sneller zijn dan de huawei ( op de wan)

er word normaal gesproken ook geen Draytek gewisseld voor een Huawei. en mag ook niet worden toegezegt door de helpdesk helaas.
Reputatie 7
Hi UAEabc123, ik heb meteen met je meegekeken en de monteur haalt inderdaad ook niet mer dan 200 Mbps met zijn eigen modem. Op 15 oktober heeft de netbeheerder aangegeven dat de binnenkomende verbinding ook goed zou zijn maar er lijkt ergens toch iets mis te gaan (dit is overigens ook niet op te lossen met een modemwissel). We gaan opnieuw weer contact opnemen met de netbeheerder om er voor te zorgen dat je de volle snelheid alsnog gaat halen!

Reageer