Beantwoord

Hoe krijg ik mijn eigen router weer werkend? Asus rt-ac66U

  • 20 October 2020
  • 5 reacties
  • 771 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste topiclezers,

Ik heb sinds tientallen maanden mijn eigen router in gebruik, een asus rt-ac66u. Nu heb ik de spanning er even af gehad en nu krijg ik internet voor geen mogelijkheid aan de praat met mijn eigen router, terwijl dit voorheen geen probleem was. De asus geeft een melding isp dhcp not functioning properly. Ik heb toen de t-mobile router er weer aangehangen en na 30 minuten had ik weer verbinding.

Ik heb van alles geprobeerd met de asus router, de dhcp query frequency aangepast, mac adres van de t-mobile route gecloned. factory reset en een aantal uren gewacht, maar niks schijn te helpen. Ik heb natuurlijk verschillende topics gelezen, en dingen uitgeprobeert, maar ook dat mocht niet baten.

Wie heeft enig idee hoe ik dit weer werkend kan krijgen?

icon

Beste antwoord door casuoro 13 December 2020, 12:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @casuoro, ik vermoed dat de router geen IP adres toegewezen krijgt vanaf het netwerk. Het helpt vaak om de router 24 uur aangesloten te laten, elke 24 uur ververst de IP-lease en deze zou dan uitgedeeld moeten worden aan je router. 

Hoi @Brian, bedankt voor je reactie! Ik ga het van het weekend eens proberen en laat van me horen. Het zou het een en ander wel verklaren. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @casuoro, is het gelukt met de tip van Brian?

Excuses voor het late antwoord. Ik heb het vandaag weer werkend gekregen, nadat ik de VIS heb aangepast naar 300.

 

Groeten,
Cas

 

Reputatie 7
Badge +5

Niet echt betrouwbaar als een router zo'n simpele VLAN (VID) instelling kwijt is na een uit/aan schakelen. Backup van de router settings lijkt in dit geval echt nodig om jezelf in de toekomst (denk)werk te besparen.

Bedankt voor de terugkoppeling, dat wordt nogal eens vergeten.

Reageer