Beantwoord

Hoe krijg ik mijn Synology zichtbaar?

  • 30 December 2017
  • 8 reacties
  • 5921 Bekeken

Hoe krijg ik mijn Synology zichtbaar in jip en janneke taal. Net overgestapt bij de vorige provider werkte alles perfect, maar nu helaas met de nieuwe provider krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met mijn synology.

Ik heb al geprobeerd doorsturen, maar helaas.

Kan iemand mij vertellen wat ik zou moeten doen. Verschrikkelijk irritant.
icon

Beste antwoord door JukeboxBill 31 December 2017, 18:37

Bekijk origineel

8 reacties

Controleer in de setup van de Huawei modem of DHCP ingeschakeld is: Settings>WLAN>DHCP
Default zou dat ingeschakeld moeten zijn.

In Windows 7 gaat het verder als volgt:
Open in Windows het netwerkcentrum via het startmenu>Configuratie>Netwerkcentrum
Klik op "Volledig overzicht weergeven"
Dan zou je de icon van de NAS moeten zien. Vervolgens op het icon rechtermuisknop klikken en Openen.
Daarna hoort Windows verkenner te openen met de shares op de NAS.
Als je geen icon ziet dan zal je de instelling van het thuisnetwerk opnieuw moeten doorlopen.

In het geval dat je een andere Windows versie hebt, is het letterlijke proces misschien iets anders zijn, maar in principe vergelijkbaar.
Beste Bill,

Ik neem aan dat je dit bedoeld. helaas kan ik mijn synology alleen zien al ik deze rechtstreeks op mijn computer aansluit. Dit alles helaas door een nieuwe router. Daarvoor geen enkel probleem.
Ik zou i.i.g. de leasetime wat hoger zetten. Want je hebt zo meer kans dat de NAS telkens een ander IP-adres krijgt, wanneer je tijdelijk via WAN een ander apparaat op aan je netwerk koppelt.

De Synology moet je aansluiten op één van de LAN poorten op de Huawei modem. Dan zou de NAS via het DHCP protocol vanzelf moeten worden opgenomen in het netwerk.

En anders is het misschien handig om wat meer van je situatie te vermelden. Merk en type modem/router (want ik zie dat de userinterface net weer iets anders is dan mijn modem), Windows versie, etc..
Beste Bill,

Ik heb de leasetime op een week gezet. Mijn modem is een huawei HG659. Dubbele reset helpt niet op mijn Synology. Ik denk dat ik iets op mijn NAS met IP aan moet zetten en in mijn modem om connectie te krijgen tot mijn synology. Ik krijg nu alleen connectie als ik deze lokaal op een pc aansluit. Voor T-mobiel niet het geval. Modem was toen een zyxel. Windows 8 64 bit.

Geen idee hoe ik dit IP nu goed moet zetten om eerlijk te zijn. Normaal gesproken kan je altijd via find my synology of synology assistent dit detecteren. Hij vind lokaal mijn NAS op 169.254.248.49:5000
Het kan zijn dat de NAS een vast IP adres heeft, dat niet correspondeert met de modem. Ergens in de NAS instellingen zou je moeten kunnen instellen of gebruik moet worden gemaakt van DHCP of fixed IP. Kies hier dan voor DHCP.
Ik ken de Synology userinterface niet (voorheen QNAP gehad), dus zal je zelf even verder moeten zoeken.
Als alle apparatuur ingesteld staat op DHCP, dan hoort de Synology finder de NAS te vinden, ook al is deze aangesloten op de modem.
Reputatie 7
Hey Mark-Peter,

Begrijp ik het goed dat het hier om het T-Mobile Thuis abonnement gaat? In dat geval is er al veel geschreven over het aansluiten van een synology. Ik plak hier even twee topics:

Port forwarding op de Huawei HG659

NAS van buitenaf kunnen benaderen?

Houd je ons op de hoogte? 🙂
Hallo, Had hetzelfde probleem.
Heb een factory reset uitgevoerd van de HG659 omdat mijn Synology niet op 192.168.1.1 Modem portal gezien werd als verbonden apparaat.
De modem zag hem dus niet.
Dus de aangesloten computers ook niet en dus ook niet met Synology Assistant.

Maar belangrijker misschien is dat ik de Synology op LAN 1 geplugged heb.
De TV moet op LAN 3 of LAN 4 en als je de Synology op een van die LAN aansluitingen plugged kan het fout gaan???
Succes.
BCGL
Reputatie 5
En deze link werkt niet bij jouw?
http://find.synology.com

Verder heb ik een programma op mijn laptop staan en dat heet Synology Assistant
https://www.synology.com/nl-nl/support/download/
Als je hier jouw synology intoetst en dan dus kiest voor Synology Assistant
Volgens mij is dat het programma wat ik gebruik als ik hem niet gelijk kan vinden op mij laptop.
En dat werkt bij mij erg goed en hij staat dus standaard in mijn taak balk.

Reageer