Beantwoord

Huawei HG659 internetpoort 3 en 4

  • 27 September 2020
  • 3 reacties
  • 231 Bekeken

Beste moderator,

 

Graag zou ik onze beveiligingscamera's via een Powerline adapter willen aansluiten op het netwerk. Nu is het probleem dat ik al een Powerline aansluiting in gebruik heb voor een tweetal tv-boxen op de eerste verdieping die werken op een 10…. adres. Is er een mogelijkheid om deze via dezelfde Powerline adapter aan te sluiten op hetzelfde 192.168.1…. netwerk? De Any port Any services werkt niet volgens mij hier op deze modem op lan poort 3 en 4. Misschien kan ik twee kabels aansluiten van Lan 1 en 3 op dezelfde Powerline adapter, aangezien er twee aansluitingen op de adapter zitten of is een Zyxel modem de oplossing?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 October 2020, 11:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bert101, als ik het goed begrijp heb je momenteel een Powerline lopen vanuit poort 1 en/of 2 naar de TV Boxen, klopt dat? Zo ja: poorten 1 en 2 zijn normaliter voor Internetgebruik bestemd op de Huawei modems, poorten 3 en 4 zijn bedoeld voor een TV-verbinding. Wanneer poorten 1 en 2 dus wel werken met een TV-verbinding en beeld weergeven, betekent dit dat de APAS op het Huawei modem bij jou wel geactiveerd is. 

Begrijp ik je helemaal verkeerd en lees ik het niet goed: sorry! Laat me in dat geval weten dat ik je verkeerd begrijp, dan pak ik het zo snel mogelijk opnieuw op.

Als antwoord op je laatste vraag: je kunt volgens mij gewoon twee losse UTP-kabels aansluiten op diezelfde Powerline, maar zorg er wel altijd voor dat je adapter in een geaard stopcontact of wandcontactdoos zit en niet in een stekkerdoos of doorgetrokken stopcontact.

Bedankt voor de reactie.

 

 

Eén Powerline adapter zit op poort 3 voor de televisie kastjes op de eerste verdieping. De televisie werkt niet op poort 1 of 2. Wel getest. Poort 3 of 4 werkt niet met internet. Krijg een 10.0 adres en tv.glasoperator.nl bij details van de bekabelde verbinding op de laptop.

Reputatie 7
Badge +16

@Bert101 Bedankt voor de opheldering, nu snap ik waar het euvel vandaan komt! Je hebt inderdaad nog geen APAS op het Huawei modem en dat zorgt ervoor dat de TV niet via poort 1 of 2 werkt - dat zijn enkel poorten bestemd voor een Internetverbinding. In jouw geval zou een switch de oplossing zijn, dan breid je het aantal LAN-poorten uit en kun je die via poort 3 of 4 (zoals de Powerline aangesloten is naar de TV's) doorlussen zeg maar. 

Je kunt al switches bestellen vanaf € 7,95 op Coolblue bijvoorbeeld. Check hun site voor meer info. Mocht dit niet werken, dan heb je altijd de 30 dagen Niet-goed-geld-terug garantie. Is dat een ideetje? Voor elke nieuwe Powerline aansluiting, heb je in principe slechts één extra adapter nodig trouwens. Hopelijk helpt dit je aan een antwoord met betrekking tot de beveiligingscamera's!

Reageer