Beantwoord

Huawei HG659 LAN poorten werken niet

  • 29 June 2018
  • 6 reacties
  • 709 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste,

Sinds enige tijd werken mijn LAN poorten op mijn modem niet meer. Ik ontdekte het toen ik de gegevens van mijn zonnepanelen wilde uitlezen (omvormer aangesloten op een LAN poort). Dat ging niet meer. Ik heb met andere apparaten geprobeerd een rechtstreekse LAN verbinding te maken maar dat ging ook niet. (TV, Macbook Pro, Desktop PC) Geen van deze poorten doen het (1t/m4).
Inmiddels heb ik een reset en hard reset uitgevoerd, maar ik heb sterk de indruk dat of de poorten niet goed open staan, of de poorten gewoon kapot zijn. Een systeembeheerder vertelde mij dat dat regelmatig voorkomt bij modems.

Heeft u een oplossing?
icon

Beste antwoord door Brian 6 July 2018, 17:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Apehaar,

De poorten 1 en 2 kun je gebruiken voor Internet de poorten 3 en 4 zijn alleen geschikt voor TV van T-Mobile.
Dat wist ik inderdaad al... ik schrijf ook alle poorten....
Reputatie 7
Hi Apehaar, ik kijk graag met je mee! Zou je mij hiervoor via een privébericht je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!

Hallo, ik heb al een tijd hetzelfde probleem. Is het op te lossen met de oude Huawei? Of kan ik beter een andere modemrouter gebruiken?

Reputatie 7
Badge +14

Als je meer LAN poorten nodig hebt gebruik je een switch in je netwerk. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RubenJS, zoals @eric aangeeft, kun je een switch gebruiken - dat is een mooie oplossing! Indien je liever overgaat op het modernere modem (de Zyxel T50) kan ik dat echter ook in orde maken voor je; de T50 heeft namelijk vier LAN-poorten met any port any service waarin het niet uitmaakt welke LAN je gebruikt voor Internet of TV. Geef maar aan wat jij het liefst hebt, dan regel ik het meteen. 

Reageer