Beantwoord

HUAWEI Home Gateway HG659 poorten open zetten

  • 6 February 2017
  • 6 reacties
  • 13768 Bekeken

Reputatie 7
Dit topic is van Furryholland en is overgenomen van het vorige Thuis Forum

Was even benieuwd of mensen op dit forum al de juiste instellingen hebben om de poorten van de Huawei Home Gateway HG659 open te zetten voor bijvoorbeeld de Synology Diskstation?
icon

Beste antwoord door Sander 23 October 2017, 15:37

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hieronder staan reacties op dit topic.
speedfighter
HUAWEI zou UPNP moeten ondersteunen dus mag normaal gesproken geen probleem zijn

Willem_
Ik zag deze discussie en wil graag aanhaken. Ik ben ook bezig met mijn Synology en alles is zo goed als gereed, de benpodigde port forwarding was redelijk makelijk te maken. via het menu, het was alleen even zoeken hoe ik poortnummers in kon vullen voor applicaties die er nog niet tussen stonden. Het enige dat er nu nog aan mankeert is dat ik vanuit mijn eigen netwerk niet bij de services op mijn synology kan d.m.v. mijn xxxxxxxxx.synology.me weburl. Dit is met name vervelend voor de laptop waarop ik een connectie via webdav heb gemaakt naar mijn mappen. Buiten mijn netwerk werkt het prima, binnen het netwerk kan ik alleen rechtstreeks via het IP adres bij mijn services. Iemand een idee?

Babylonier
Het komt vaker voor dat routers geen automatische "loop-back" functie hebben, waarbij een "extern IP-adres" (in de vorm van een DDNS domein) wordt omgeleid naar het interne netwerk zelf, als de aanvraag "voor connectie" daar vandaan komt. Op het Synology forum wordt er geregeld melding van gemaakt. Weet niet of dat bij de DrayTek ook het geval is. Misschien zou je de handleiding kunnen bestuderen of daar iets over te vinden is (totaal 428 blz.) https:// http://www.draytek.com/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=5546&Itemid=3976&lang=en#downloads
Of gaat het in jou geval ook om een HUAWEI modem/router?
(Je vermeldt niet welke modem jezelf gebruikt).

Ten aanzien van WebDAV, gebruik je daarvoor het programma < NetDrive > ??
(Oudere versie 2.0.4 werkt als demo voor 2 connecties onbeperkt nog zonder pop-up reclame).
Ik gebruik namelijk ook WebDAV in combinatie met een Synology NAS.
Daarbij werkt die loopback functie inderdaad NIET.

Echter kun je daar wel twee aparte inlogregels voor aanmaken. Eentje voor connectie vanuit het interne netwerk (met intern IP-adres), eentje vanuit een externe locatie (met opgave WAN IP). Ik laat de connectie niet automatisch opstarten met Windows, maar start NetDrive handmatig op. Afhankelijk van de locatie start ik ofwel de ene connectie op, of de andere. In dit geval die twee connectieregels benoemd met dezelfde drive-letter omdat je nooit twee connecties intern- en extern tegelijk hebt. Dus vanuit je desktop merk je daarin zelf helemaal geen verschil.
Werkt prima zo.

Jeroensky
Voor de duidelijkheid voeg ik hier even een deeplink toe naar de gebruiksaanwijzing (in Engels) van de Huawei HG659 :
Huawei HG659 user manual.

Vraag is wel wat er allemaal voor ons instelbaar is, gezien T-Mobile logischerwijs bepaalde zaken dichtgetimmerd heeft. B.v. t.b.v. alles in 1 diensten te behouden.
Stap voor stap portforwarding op Huawei HG659:

Open your web browser
Go to: 192.168.1.1
Username: user | Password: user (of de code die op de sticker op je modem staat)

Click on Internet.

Click on Forwarding.

Under Port Mapping click "New Port Mapping"

Add a name to identify the forwarding rule.
Click "Add port mapping application" You will get a pop up.

Scroll to the bottom, Press "Add Port Application"

Fill out name (whatever you like), external port (45130), internal port (45130) and protocol (TCP/UDP). Press save when done. The box will dissapear.

Select the newly mapped port from the drop down (DNS).

Select the internal host: Static-00-0D-A2-02-3F

Give the newly created map a name and press save!
Tot hier kon ik het volgen, deze selectie staat echter niet in de lijst.

Select the internal host: Static-00-0D-A2-02-3F

Ik snap niet hoe ik mijn Synology NAS moet configureren zodat de interne netwerk gebruikers bij de foto's kunnen.
Reputatie 6
@ejanssen
Dit topic gaat over portforwarding, zodat je van buitenaf op je interne netwerk kan , dus in jouw geval de foto's op de Synlogy NAS.

De methode is dat je er voor zorgt dat de NAS een naam heeft binnen je thuisnetwerk zodat een computer via de naam + ip-adress combinatie in de Huawei bij de fotos kan.

Je kan via deze pagina de handleiding downloaden:
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-modem

Als het niet lukt, kun je altijd nog de NAS met vast intern IP adres (in de NAS) configureren en dan op computer(s) gewoon via b.v. 192.168.1.2 de fotos benaderen. Dan heb je in princiepe de Huawei niet nodig.
Bij de opgegeven link kan ik geen handleiding vinden.

Hoe zorg ik er voor dat ik in explorer onder netwerk de Synology zichtbaar krijg?
Reputatie 7
Hey ejanssen,

Portforwarding kan soms een behoorlijke puzzel zijn! Ik zie dat Pieter_B in dit topic verwijst naar externe websites die uitleggen hoe dit bij een Huawei het beste te doen.

Helpt dat je verder?
Reputatie 7
Er is een nieuw topic geschreven over het portforwarding bij de Huawei HG659. Dit komt rechtstreeks van de T-Mobile Thuis expert vandaan die alles weet rondom het Huawei modem. Doe er je voordeel mee!

Port forwarding op de Huawei HG659

Reageer