Beantwoord

Huawei via dmz verbinden met Fritzbox 7490

  • 29 January 2019
  • 19 reacties
  • 1789 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb deze situatie :Huawei HG659 als router, nu wil ik graag de fritzbox, welke ik al heb achter de huawei hangen via dmz, de vraag van mij is nu hoe ga ik dit precies doen en als ik dit gedaan heb kan ik dan nog wel iptv via de huawei kijken??

hulp is welkom
icon

Beste antwoord door Pieter_B 29 January 2019, 20:57

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@elektrikal

De eerste vraag van mij is, waarom ga je deze FB in een DMZ hangen?
DMZ wil zeggen dat hij open aan het 'boze' internet komt te hangen .. tenzij dat de bedoeling is.

Waarom maak je er geen access point van?

Leg eerst even uit wat je wilt bereiken, om een duidelijk antwoord te kunnen geven.

IPTV vanuit de Huawei blijft gewoon werken als besluit om de FB in een DMZ te plaatsen, dat is het probleem niet.
Reputatie 1
@Pieter_B

Mijn reden om de fritzbox te gebruiken is dat je met een fritz box heel makkelijk port forwarding kunt instellen wat mij bij de huawei met geen mogelijkheid lukt, ben goed bekend met de fritzbox en daar werkt het uitmuntent, en zonder opnieuw opstarten e.d
Reputatie 7
Badge +3
@elektrikal

Duidelijk verhaal, dan is het alleen maar een vast IP geven aan je FB en dat betreffende IP in de DMZ opgeven/selecteren binnen de Huawei.

Nu heb ik beide toestellen niet zelf en kan je dus in deze ook niet verder op weg helpen. waarschijnlijk zijn er andere Huawei gebruikers die je hiermee wel opweg kunnen helpen.

Nogmaals, je IPTV blijft gewoon werken op LAN 3 & 4 met deze DMZ optie.
Reputatie 7
Badge +4
mijn eerste gedachte was, waarom haal ke de huawei er niet tussen uit 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Hidden.nld

Er dan vanuitgaande dat we het hier hebben over een glasvezel aansluiting bij @elektrikal , dan is dat inderdaad een nog veel beter oplossing.
Dan is de FB helemaal in control voor je gehele netwerk.
Reputatie 1
@Hidden.nld , @Pieter_B

Helaas geen glasvezel maar een vdsl verbinding

mijn voorkeur zou ook zijn om de huawei er tussenuit te halen , maar weet niet of ik dan de diensten hou , internet en iptv.
Reputatie 7
Badge +4
de is fritzbox 7490 toch een vdsl modem ?
dan moet je even vlan 300 instellen voor data en 640 voor tv.
Reputatie 1
@Hidden.nld

Heb idd de fritzbox 7490, Vlan voor internet kan ik invullen, waar moet ik Vlan 640 invullen??
Reputatie 1
@Hidden.nld

Heb idd de fritzbox 7490, Vlan voor internet kan ik invullen, waar moet ik Vlan 640 invullen??


Of is het zo dat als je de fritzbox isp op t mobile thuis instelt lan 1 en 2 internet hebben en lan 3 en 4 iptv??

Ga het volgende week proberen
Reputatie 7
Hi @elektrikal Je zal de Vlan's dan handmatig in moeten stellen maar gelukkig heeft @Hidden.nld daar een aantal mooie topics over geschreven! 😉
Reputatie 1
De Fritzbox aangesloten op de vdsl lijn t mobile, isp t mobile thuis ingesteld en het werkt, internet en iptv uit de fritzbox, nu kan de huawei de deur uit 👏
Reputatie 4
@Hidden.nld , @Pieter_B

Helaas geen glasvezel maar een vdsl verbinding

mijn voorkeur zou ook zijn om de huawei er tussenuit te halen , maar weet niet of ik dan de diensten hou , internet en iptv.



Beste @elektrikal,

ik heb ook een “FB 7590 “ daar werk ook de ITV gewoon prima. 1 ding wat niet gaat werken is VoIP, omdat t-mobile het heeft uitgeschakeld. Maar bij KPN en overige providers kun je gewoon je VoIP instellen, maar t-mobile, doet daar moeilijk over.
Reputatie 6
Kan men nu de conclusie trekken dat zowel met de FB7490 als de FB7590 de VLAN's van de binnenkomende DSL vebinding goed kan mappen op de LAN poorten van de beide FB's?

En ook dat b.v. zowel VLAN ID 300 als VLAN ID 640 op dezelfde LAN poort gezet kunnen worden?
Reputatie 1
Kan men nu de conclusie trekken dat zowel met de FB7490 als de FB7590 de VLAN's van de binnenkomende DSL vebinding goed kan mappen op de LAN poorten van de beide FB's?

En ook dat b.v. zowel VLAN ID 300 als VLAN ID 640 op dezelfde LAN poort gezet kunnen worden?


@tmoesel

Bij de fb7490 is het nu zo dat op lan 1 en 2 internet zit , en op Lan 3 en 4 IPTV, je kunt bij "internet service provider" T mobile- Thuis invoeren en voor de rest gaat het vanzelf, je hoeft geen Vlan's in te vullen doet de fb zelf.
Reputatie 4

Kan men nu de conclusie trekken dat zowel met de FB7490 als de FB7590 de VLAN's van de binnenkomende DSL vebinding goed kan mappen op de LAN poorten van de beide FB's?

En ook dat b.v. zowel VLAN ID 300 als VLAN ID 640 op dezelfde LAN poort gezet kunnen worden?
@tmoesel

Bij de fb7490 is het nu zo dat op lan 1 en 2 internet zit , en op Lan 3 en 4 IPTV, je kunt bij "internet service provider" T mobile- Thuis invoeren en voor de rest gaat het vanzelf, je hoeft geen Vlan's in te vullen doet de fb zelf.


vooral, als je fritz os 7 hebt hoef je niks te doen
Reputatie 1

@Hidden.nld , @Pieter_B


Helaas geen glasvezel maar een vdsl verbinding

mijn voorkeur zou ook zijn om de huawei er tussenuit te halen , maar weet niet of ik dan de diensten hou , internet en iptv.

Beste @elektrikal,

ik heb ook een “FB 7590 “ daar werk ook de ITV gewoon prima. 1 ding wat niet gaat werken is VoIP, omdat t-mobile het heeft uitgeschakeld. Maar bij KPN en overige providers kun je gewoon je VoIP instellen, maar t-mobile, doet daar moeilijk over.

@h.charkaoui

Ik weet niet of je voip aan de gang kunt krijgen, de fb ondersteunt wel sip bij telfort deelden ze de gegevens ook niet, maar hebben ze het met een omweg uit de "standaart"router gehaald en deze gegevens in de fb gezet.
Ik weet niet of dat ook bij t mobile kan maar misschien heb je er wat aan.
Link sip
Reputatie 4


@Hidden.nld , @Pieter_B



Helaas geen glasvezel maar een vdsl verbinding

mijn voorkeur zou ook zijn om de huawei er tussenuit te halen , maar weet niet of ik dan de diensten hou , internet en iptv.
Beste @elektrikal,

ik heb ook een “FB 7590 “ daar werk ook de ITV gewoon prima. 1 ding wat niet gaat werken is VoIP, omdat t-mobile het heeft uitgeschakeld. Maar bij KPN en overige providers kun je gewoon je VoIP instellen, maar t-mobile, doet daar moeilijk over.
@h.charkaoui

Ik weet niet of je voip aan de gang kunt krijgen, de fb ondersteunt wel sip bij telfort deelden ze de gegevens ook niet, maar hebben ze het met een omweg uit de "standaart"router gehaald en deze gegevens in de fb gezet.
Ik weet niet of dat ook bij t mobile kan maar misschien heb je er wat aan.Link sip



dankje wel voor je tip. het werkt met wiresshark topp.

Reputatie 1
h.charkaoui

Mooi dat het gelukt is, veel plezier ermee

 

@h.charkaoui

Ik weet niet of je voip aan de gang kunt krijgen, de fb ondersteunt wel sip bij telfort deelden ze de gegevens ook niet, maar hebben ze het met een omweg uit de "standaart"router gehaald en deze gegevens in de fb gezet.
Ik weet niet of dat ook bij t mobile kan maar misschien heb je er wat aan.Link sip


dankje wel voor je tip. het werkt met wiresshark topp.

 

 

 

 

Beetje aan de late kant, maar begrijp ik goed uit je post @h.charkaoui dat je met Wireshark het T-mobile voip/sip wachtwoord van T-mobile thuis achterhaald hebt? (Los van het wachtwoord had ik de overige instellingen hier al elders op het forum zien rondslingeren.)

Reageer