Beantwoord

ik heb internet 50. en het lijkt of ik internet 25 besteld had.ik heb een trage internet en zwak wifi

  • 18 September 2018
  • 8 reacties
  • 429 Bekeken

het gaat alleen om internet thuis zonder tv interactieve
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 18 September 2018, 16:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Beste @kniounate,

Als je naar www.speedtest.net gaat, wat zijn dan de resultaten die je haalt?
En heb je je computer aangesloten via een kabel of via WiFi?

Zou je ook eens je postcode en huisnummer kunnen intoetsen op https://netco-fpi-info.fourstack.nl? Dan kunnen we zien welke snelheid je zou moeten kunnen halen op jouw adres.
ik heb kabel en de de wifi is ook zwak...en ik word misselijk van alle die topics...te veel wachtwoorden..
Reputatie 7
Hi kniounate, zou de resultaten van de speedtest via de link van Jeffrey87 hier willen delen? Zowel van Wifi als je vaste internetverbinding, dan ga ik kijken hoe we dit op kunnen lossen!
speedtests-2018-09-18-202650
https://www.speedtest.net/result/7646930414
Reputatie 7
Hey @kniounate,

Bedankt voor je resultaten! De bovenste link kan ik jammer genoeg niet openen. Bij de onderste link zie ik dat je een snelheid van 25,5 Mbps haalt. Is dit draadloos gemeten of bekabeld? Ik wil dit graag voor je gaan uitzoeken, kun je mij je gegevens sturen in een privébericht? Dan ga ik gelijk kijken wat er aan de hand is. 🙂
Hoi,

ik heb internet 100 en nog niet heel lang een nieuw modem. Met mijn vorige modem werkte alles prima. Nu is mijn internet traag en haperen mijn video's regelmatig in beeld en geluid.
De test komt uit op ongeveer 30 Mbs (zowel up- als downloaden), dit zonder kabel. De 'zender' (1,6,11) staat ingesteld op automatisch de beste zoeken. De modem staat op dezelfde verdieping maar wel net buiten mijn appartement in de meterkast, welke zich meteen naast mijn voordeur bevindt (dit heeft eerder nooit voor problemen gezorgd). Resetten heeft niet voor een oplossing gezorgd.

Kan iemand met mij meekijken in een geschikte oplossing?

Vriendelijke groet, Mupsel

Reputatie 7
Hi @Mupsel, excuses voor de late reactie, ik kijk graag met je mee! Zou je om te beginnen eens een speedtest willen doen van de verbinding via een bekabelde aansluiting? Hiermee kunnen we controleren of de bekabelde verbinding wel goed is. Overigens is het normaal dat je snelheid via Wifi minder is, dit kan best tot 50% verlies zijn. Met een snelheid van 30 Mbps zou je alleen wel zonder moeite moeten kunnen streamen. Ervaar je verbidningsproblemen met verschillende apparaten of is het specifiek met één apparaat? Je mobiele telefoon bijvoorbeeld kan een mindere verbinding dan je pc of laptop. Ik hoor het graag van je!

Reageer