Beantwoord

ik ontvang niet de juiste internetsnelheid.

  • 3 December 2019
  • 3 reacties
  • 267 Bekeken

Hallo,

 

Sinds 16-11-2019 ben ik overgaan van een 100/100 internet abonnement naar een 1000/1000 .

 

Echter ontvang ik nog altijd de 100/100. Ik heb geen bekabelde apparaten aangesloten dus zal altijd verlies hebben in snelheid maar met speedtest.net red ik (wanneer ik naast de modem sta) maximaal 80 Mbps.

Waar gaat dit mis?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Merijn

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 3 December 2019, 18:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @Merijnnijhuis92 

 

De snelheid word alleen gegarandeerd op een bekabelde verbinding op een apparaat die ook daadwerkelijk de snelheid aan kan.

 

alle providers zien Alles na het modem als de verantwoording van de klant, zeg maar net als bij je gas water en stroom. dus ook de wifi snelheid. T Mobile geeft een wifi garantie van 20Mbit.

 

Dat is niet wat je wil horen natuurlijk maar er is teveel wat de wifi verstoord. welk modem heb je ? wellicht kunnen we je hier helpen om het beste uit je verbinding te halen.

 

Hoi,

 

Ik heb een genexis modem en een draytek vigor 2132fvn router.

 

Ik heb zojuist mijn laptop via kabel aangesloten en zie dat ik dan aanzienlijk hogere snelheden behaal.

 

Dat wordt dan toch maar een keer kabels trekken denk ik..

 

Toch bedankt!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Merijn

Reputatie 7

Hey @Merijnnijhuis92,

De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Kijk hier voor de uitleg: Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je Wifi! 

Reageer