Beantwoord

Ik wil binnen een redelijke termijn alles werkend hebben.

  • 27 June 2019
  • 9 reacties
  • 291 Bekeken

Hierbij geef ik u 14 dagen de tijd om zowel mijn internetverbinding (750Mb/s) te leveren (is nu gemiddeld 130Mb/s, daarnaast heb ik regelmatig last van blokken in het beeld, deze dienen ook binnen 14 dagen opgelost te zijn, anders hou ik mij het recht voor om het contract op te zeggen.
icon

Beste antwoord door Brian 2 July 2019, 15:33

Bekijk origineel

9 reacties

Dat is misschien handiger om direct naar T-Mobile te sturen, dit is een klant helpt klant forum waar een paar T-Mobile medewerkers meelezen en reageren, maar op deze manier is het ook nog eens niet rechtsgeldig.😉
HOE DOE IK DAT???
Reputatie 7
Badge +3
Goedenavond Hans,

Wat heb je tot nu toe ondernomen om de situatie te verbeteren? Het lijkt erop dat je je al een tijdje ergert en nu ineens met gestrekt been de community binnen dendert.

Hoe heb je de snelheid getest? Er is maar 1 juiste methode namelijk het modem even opnieuw starten voor de zekerheid, 1 pc met een Gigabit ethernetkaart via een minimaal Cat5e kabel aansluiten en testen via www.speedtest.net, bij voorkeur via de Windows 10 speedtest app als je W10 gebruikt.
Welke resultaten behaal je dan?

Met vriendelijke groet, Folkert
Reputatie 7
Badge +3
HOE DOE IK DAT???

Als je echt een klacht in wilt dienen kan dat schriftelijk via:
T-Mobile Klantenservice BV
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

P.S. Je Caps-Lock staat nog aan...
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Hans Komst

Wellicht dat we samen eens kunnen kijken waarom het mis gaat.

om de volledige 750Mbit te halen moet je apparaat het ook aan kunnen. zoizo is de snelheid alleen te garanderen met een bekabelde verbinding.
Om te kijken of er ook 750Mbit binnen komt (daar ga ik wel van uit) koppel eerst alles los van het modem en sluit een computer of laptop aan direct aan het modem. voer een snelheid test uit met de speedtest.net desktop app op meerdere servers. als dit niet werkt start dan de pc even op in veilige modus.
Dank je, super aardig, maar ik ben systeembeheerder van beroep. Daarnaast ben ik ook jaren glasvezelmonteur geweest. Ik weet dus echt overal van, en ik heb altijd het maximale gehad bij xs4all (up en download meer dan 500Mb/s altijd stabiel, geen storingen). Als ik nu in 10 minuten snelheden varierend van 130 naar 800 realiseer, dan gaat er iets echt fout. (hardware storing in het modem) Alleen t-mobile wil geen modem opsturen, en de monteurs hebben pas over 4 weken tijd om het modem te vervangen. Ik zeg een onoplosbare situatie. Ik ga gewoon opzeggen, en ga weer terug naar xs4all.
Reputatie 7
Badge +4
Je gaat er hier dan vanuit dat het modem defect is, dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.
bijvoorbeeld
te hoge demping
vuile connectors
kapotte media convertor
kapotte poort op accesswitch
niet genoeg bandbredte in de omgeving.

even een eigen router proberen met vlan 300 is ook een optie natuurlijk
De monteur van Gideon gaf direct aan, dat hij aan de hand van het niet aan blijven van een led, kon zien dat het modem een hardware fout had. Hij wilde het modem vervangen, maar had er geen meer bij zich. En het zelf aansluiten had ik ook al aan zitten denken natuurlijk, maar ik had (de geweldige) AVM FRITZ!Box 7590 helaas al terug gestuurd naar xs4all.🤐
Reputatie 7
Hi @Hans Komst, ik zou een defecte modem niet echt een onoplosbare situatie noemen 😉. Ik heb meteen even met je meegekeken maar ik zie geen opmerkingen van de monteur bij de installatie dat er iets defect zou zijn. In dat geval sturen we inderdaad niet direct een nieuw modem omdat zoals @Hidden.nld al aangeeft er dan meerdere oorzaken kunnen zijn. Maar wees gerust de monteur heeft een nieuw modem bij zich en zal alles nog eens nalopen!

Reageer