Beantwoord

Ik wil dat mijn defecte modem wordt omgeruild

  • 20 November 2019
  • 3 reacties
  • 316 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Mijn modem levert alleen Internet via de ethernet poorten. Wifi op beide banden staat aan en ik kan ermee verbinden. Echter geen Internet via de Wifi connectie. Daarnaast kan ik zowel via ethernet als wifi de Zyxel web interface op 192.168.1.1 niet bereiken. 

Dit probleem speelt nu enkele dagen en is spontaan ontstaan. Na twee maanden probleemloos te hebben gefunctioneerd sinds de start van mijn lidmaatschap.

Alle gebruikelijke stappen heb ik geprobeerd, met uitzondering van een harde reset. Aangezien de webinterface niet benaderbaar is en er geen garantie is dat dit na de reset wel het geval is, riskeer ik ook bedraad niet meer online te kunnen. Dit is geen optie, omdat ik regelmatig thuis werk.

Ik ontvang graag asap een verlangde modem.

Dank

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 November 2019, 21:07

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @HugoE 

Voer gewoon een fabrieksreset uit dmv een tandenstoker of paper clip de reset knop aan de achterkant indrukken totdat alle lampjes uit gaan behalve de power LED  en na 10 seconden loslaten.

De LAN poorten blijven werken dus je kunt het proberen en ik denk dat het na de reset wel gaat werken hoop ik. 192.168.1.1 en de wifi

Je loopt absoluut geen gevaar of risico.

De reset inmiddels uitgevoerd met goed resultaat. Internet via Wifi werkt weer. Gelukkig heeft het modem automatische configuratie. De webinterface niet nodig gehad. Overigens is deze wel weer benaderbaar ook. Nu maar hopen dat een harde reset niet om de zoveel weken nodig is. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Fijn om te horen dat alles weer naar behoren werkt

Reageer