Sticky

[Info] Haal het maximale uit jouw Wifi

  • 6 februari 2017
  • 159 reacties
  • 112860 Bekeken


Toon eerste reactie

159 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Klanten zeggen vaak dat hun WiFi instabiel is maar soms is de oorzaak de DSL verbinding.
In leken taal zie ik regelmatig de term Wifi als synoniem gebruikt worden voor een vaste internetverbinding.
Reputatie 3
Badge +2
Leuk initiatief van Tele2, gaat vast ook wel door T-Mobile verkocht worden.
https://www.tele2.nl/thuis/internet/slimme-wifi/
Mijn wifi is voortdurend instabiel. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van xs4all naar tmobile en het is geen feest. De dowload snelheid gaat voortdurend terug naar hele lage kb's, of ik nu de kabel gebruik of wifi. Heb vandaag al eens mn modem herstart, maar wil dat niet de hele dag blijven doen.
Morgen weer klanten service bellen? Alle tips (veel verschillende devices, groot huis, etc) zijn niet op mij van toepassing. Heb toch nog eens herstart, geen enkel effect. Werkt T-mobile internet gewoon niet? Dwz het is werkt soms en meestal niet? Nu 0 tot 15 kb/s al een half uur, terwijl ik voor 5% betaal. Terug naar het duurdere xs4all, die waar de levering altijd perfect was?
pff
Reputatie 5
Badge +2
Hey @TheTune,

Die Wifi- en upload snelheid lijkt inderdaad achter te lopen! Had je tijdens het meten van je snelheid nog andere programma's op de achtergrond lopen? Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de lagere snelheid. Heb je geprobeerd om een aantal tips uit dit topic te testen? Hier staan een tal van tips die je kunt gebruiken om je snelheid omhoog te schroeven. Mocht dit allemaal niet werken dan kun je zonder problemen gebruik maken van de Wifi service. Er komt dan een monteur bij je langs die je Wifi signaal zo optimaal mogelijk probeert te krijgen.
Toch maar hulp zoeken op dit forum .

ik ben in juni begonnen met T mobile Glasvezel .. klein abbo van 50 up en down . ik gebruik de draytek modem .. helaas aleen 2.4 gh. de apparatuur die aangesloten is :
cat 6 kabel poort 1 mijn laptop .
cat 6 kabel poort 2 mijn sonos muziek systeem
een i pad en telefoon via Wifi .

via wifi analyzer mijn wifi op poort 13 gezet.
alles werkt .. en werkt altijd . ik heb nooit inlog problemen of wat dan ook .
maar de snelheid is volgens mij niet zoals hij moet zijn .
de laptop krijgt met speed test een download van 45 tot 50 mb .. Prima dus .. upload is maar 15 tot 20 mb .. dat is raar .. in de periode van juni tot januari verschillende testen en geen enkele variatie .. blijft een groot verschil tussen up en down .
de snelheid met Wifi is bedroevend .. 7 MB up en 5 MB down .. wat ik doe .. router reset .. andere kanalen . andere positie , wat dan ook . niks helpt . .
In januari besloten om het abbo dan maar te verhogen . dus nu naar 100 mb up en down .

test sneheden zijn nu als volgt. laptop met cat 6 internet. . 95 mb download , Prima ! 52 mb upload .. dit is toch raar !!!!
Wifi is nog erger .. 9 MB up en down ... op 5 meter , op 3 meter of naast het modem .. blijft 9 MB .
T mobile .. stuur mij aub een Modem met 5 GH of een die het wel doet ! maar dit is onacceptabel .

nog geen 10 % van de max beloofde snelheid .. het is diep triest.

Jeroen
@Brian
Vast stellen wie ik ben kan met een deel van de info die jij vraagt door die te vergelijken met de gegevens die geregistreerd staan bij T-Mobile, het is absoluut onzin dat alle gegevens gegeven moeten worden om dit vast te stellen door alle gegevens te vragen. Zeker in het geval van deze klote wifi verbinding maakt het geen bal uit wie ik ben zolang er op het adres waarover geklaagd wordt een lopend t-mobile abonnement bestaat, al zou ik de buurman zijn dan nog zal de persoon waar de wifi beter wordt daar geen probleem mee hebben. Er wordt een belofte gedaan en die wordt gewoon niet na gekomen. Nu voor de 3e keer ik heb een tijd geleden al telefonisch contact gehad en dat heeft helemaal geen resultaat gehad. Verklaar nou eens wat je wilt bereiken ipv dat gedraai, de internet verbinding lijkt redelijk maar in huis is het bagger, dus of de router is troep, of het huis is is zo gebouwd dat wifi problemen geeft (met Fritz!Box overigens geen problemen gehad). Dan zijn er dus 2 opties, router vervangen of Wifi repeater plaatsen. Voor beide moet het naar een adres worden gestuurd, als ik niet ben wie ik zeg dat ik ben zal dat niet aangenomen worden, wat is dus het probleem
Reputatie 7
Badge +7
Hi @anton71, ik vraag om deze gegevens omdat we een controle doen om zoals Hidden zegt, te controleren dat je bent wie je bent. Zo voorkomen we zo goed als mogelijk dat iemand anders bijvoorbeeld toegang heeft tot jouw gegevens of wijzigingen aan jouw abonnement kan doen. Dit geldt ook voor problemen met je Wifi verbinding. Mocht je het niet prettig vinden om je gegevens via een privébericht door te geven dan kan je eventueel ook telefonisch contact met ons opnemen (of via Facebook of Twitter maar hier zal je tegen hetzelfde issue aanlopen), helpt één van mijn collega's je graag!
Dus moet ik alle gegevens die nodig zijn om te identificeren maar aan een vreemde geven? Alleen gegevens die absoluut nodig zijn om te kunnen helpen mogen gevraagd worden. Aangezien hier alleen nodig is duidelijk te stellen dat het adres is van een klant zou dat voldoende zijn om te kunnen helpen, en dat zijn gegevens die ik in een private message prima kan geven. Deze gegevens zijn namelijk voldoende om ook op andere plaatsen te doen alsof jij mij bent.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @anton71,

helaas mogen deze gegevens niet aan je worden voorgelegd ivm de avg. echter zijn deze gegevens nodig ter verificatie dat je bent wie je zegt die je bent.
Hi @anton71, die snelheid boven kan beter! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!
Sorry, maar wordt hier echt een reactie van mijn kant verwacht? Ik ga nooit of te nimmer deze gegevens verstrekken, ook niet in een prive gesprek. Met een klein deel van deze gegeven moeten de rest te vinden zijn en kan aan mij voorgelegd worden ter verificatie.
Ook is mij niet duidelijk wat je wilt bereiken met meekijken, dat gaat niets veranderen, de helpdesk heeft al eens meegekeken tot aan de router en zou op afstand dingen laten doen, zonder enige terug koppeling of enig resultaat. Zorg nou gewoon dat de belofte van een goeie wifi wordt waargemaakt.
Reputatie 5
Badge +2
@Nightcrawler322 balen dat je dit zo ervaren hebt! De houding van de monteur kan ik niet goed praten 😦, dit is absoluut niet de manier waarop we service leveren! Ik hoop in ieder geval dat je Wifi nu wel beter functioneert. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je overwegen om een eigen router aan te sluiten. Deze optie is er dus gelukkig wel! In dit topic zie je hoe je dit kunt doen.
Wifi service van T-mobile is vanmiddag langs geweest. Slecht.. oh wat slecht. Een wifi extender inpluggen om problemen op te lossen. En dan de persoon zelf... erg onprofessioneel. Wou geloof ik zo snel mogelijk weer weg. Zijn houding zal ik maar achterwegen laten. Slecht.
En ik ben erg teleurgesteld in T-mobile. Naast dat ik een stopcontact kwijt ben en geen netwerk kabel meer kan gebruiken maar alleen wifi, vind ik dit echt de meest goedkope crappy oplossing ooit.
En die netwerk kabel had ik voor mijn werk. Nu dus maar bidden dat de wifi stabiel genoeg is. Heb er een hard hoofd in.
Ben echt serieus diep teleurgesteld in T-mobile.
Graag zou ik alle instellingen willen zodat ik mijn eigen glasvezel router/modem kan ophangen.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @anton71, die snelheid boven kan beter! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 7
Badge +10
je kan het beste de speedtest.net amsterdam xs4all of solcon server gebruiken. de afstand is leuk maar al het verkeer gaat toch eerst naar amsterdam voor het verder gaat

Ook nog even op het zelfde apparaat met de zelfde server (Jonaz) beneden getest
down 72,4 up 52,4 ping 8 ms jitter 1,9 ms pakketverlies 0%, wat bijzonder netjes is.
Router is een DrayTek vigor2132f en zover ik heb kunnen vinden heeft deze geen 5 Ghz
Test resultaat naar server van Jonaz op 5 km afstand geeft down 2,35 up 2,28 ping 10 ms Jitter 430 ms Pakketverlies 4,8.
Kanaal 11 was het orginele kanaal en dar heb ik hem juist afgehaald, 1 heb ik indertij op verzoekk van de helpdesk al eens geprobeerd, maar 6 zal ik nog een kans geven.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @anton71,

Super dat je al aan de slag bent gegaan met de checks en tips uit dit topic! De analyzer is handig, maar niet waterdicht. Interferentie van babyfoons of bluetooth neemt deze niet mee. Ik zou kanaal 1, 6 en 11 gedurende 24 uur uitproberen en de beste hierna selecteren. Heb je ook het 5G netwerk geprobeerd als je dichtbij het modem bent? In andere kamers is het gewone (2.4 Ghz) aan te raden. Mag ik vragen welke snelheid je haalt op de eerste verdieping?
Ik heb alle kanalen geprobeerd en zodra ik een kanaal selecteer waarvan de analyzer zegd dat deze redelijk is (maximaal in mijn omgeving 2 ster) veranderd dez naar geen enkele ster. Signaal beneden blijft schommelen tussen -50 en -60 db (redelijk maar door de schommelingen erg eritant) een verdieping hoger wordt dit tussen -60 en -70 db zolder heeeft geen bereik of nog net -90db. Verplaatsn van de modem is niet mogelijk, eerdere telefonische klachten zouden remote verholpen worden maar dat is nooit gebeurd, eigen router heeeft het wel goed gedaan maar is nu stuk. Graag zou k een stabiele wifi router of eventueel repeater hebben
Reputatie 7
Badge +7
@mathijssegers Bedankt voor de duidelijk toelichting, een Acces Point in het appartement lijkt mij een prima oplossing! Ik heb onze monteur zojuist opdracht gegeven om er één te plaatsen, je ontvangt een sms/e-mail om hier een afspraak voor in te plannen! ;)

@Martin78 Hmm zo te lezen heb je zelf al veel geprobeerd om de Wifi snelheid zo hoog mogelijk te krijgen. Ik heb zelf goede resultaten gehaald met een multiroom/wifi mesh oplossing (1/4 van de snelheid op zolder en ongeveer de helft beneden, de rest gaat denk ik verloren aan de goede isolatie 🙂 ). Ervaar je naast de lagere snelheid ook problemen met de Wifi verbinding? 30 tot 60 Mbps zou voldoende moeten zijn voor de meeste apparaten voor een goed werkende internetverbinding. Ik haal zelf op zolder ongeveer 60 Mbps en ervaar geen problemen met streamen en zelfs online gamen. Als je niet voldoende hebt aan de huidige snelheden dan zou je al rigoreuze oplossing eventueel netwerkkabels naar de verschillende verdiepingen kunnen trekken en daar dan een accespoint op aansluiten. Op die manier heb je de Wifi "bron" in de ruimte staan waar je er gebruik van maakt. Hier zal vermoedelijk na de modem dan nog een switch tussen moeten zodat je vanuit daar kabels kan laten lopen. Dit is dus een behoorlijke onderneming.

Controleer voordat je hier aan begint voor de zekerheid nog even of je bekabeld rechtstreeks op de modem wél de volle snelheid haalt. Ik heb zojuist je aansluiting vanuit hier nog nagekeken en de volle snelheid komt in in ieder geval binnen dus bekabeld zou je deze moeten halen. Via de switch en netwerkkabels kan je dit dan doorleggen naar de overige verdieping in huis (vaak zijn er al overigens al wel netwerkkabels getrokken bij nieuwbouw woningen, deze kan je bij de oplevering weg laten werken in de muur via wall sockets. Als deze er al liggen dan kan je uiteraard hier de Acces Points op aansluiten.
Na 3 weken zonder tv en internet in onze nieuwe woning is eergisteren de guidion monteur geweest om de nieuwe Huawei HG 659 router te installeren. Omdat alles al voorbereid was (alles gekopieerd uit mijn oude meterkast) en de vorige bewoner ook t-mobile klant was was de monteur binnen 10 minuten klaar. TV werkt al vind ik de kwaliteit van het signaal iets minder stabiel (af en toe blokkerig) dan in mijn vorige woning (identieke nieuwbouwwoning op zo'n 25 meter van mijn huidige woning). Ook de wifi ben ik niet zo over te spreken. Op de 5ghz geeft de Huawei op mijn mobiel beneden een goede snelheid zo'n 200 mbps van de 750 mbps die er bedraad binnen komt in de meterkast. Op de andere verdiepingen is er echter gewoon geen wifisignaal te ontvangen (ook via 2.4 ghz nauwelijks enige signaal). Dus net zoals in mijn oude woning maar weer gebruik gemaakt van de switches en Devolo powerline adapters conform mijn eerdere topic (zie hier) en ook gekeken naar welke kanalen het minst bezet zijn en van alles uitgeprobeerd.

Echter is de wifi-snelheid in dit huis minder dan in het oude huis ondanks dat er weinig andere 5ghz gebruikers zijn en de kanalen vrij zijn. Ik kom op de meeste apparaten tot 30 mbps tot max 60 mbps via de powerline adapters die op elke verdieping geplaatst zijn. Deze heb ik al op verschillende stopcontacten/groepen geprobeerd. Wat moet ik doen om in mijn hele huis een stabiele hoge wifi snelheid te halen? Een nieuwe router zoals de Asus AC-5300 uitproberen of meerdere accespoints zoals die van Ubiquiti plaatsen? Of is wat ik heb gewoon het maximaal haalbare omdat het nu eenmaal nieuwbouw is? Andere zaken die ik in het verleden al geprobeerd heb zijn het plaatsen van een wifi extender, een Netgear Nighthawk X4 router als accesspoint en een Netgear Orbi RBK50 multiroom wifi. Allemaal zonder succes, snelheid blijft hetzelfde.
Goedemiddag,

Ik vroeg me af of ik gebruik kan maken van de Wifi service; of dat ik zelf een apparaat moet aanschaffen; Mijn modem staat in een meterkast op de gang van het appartementencomplex. De Wifi valt vrijwel constant weg, zelf gebruiken we deze om deze reden zo min mogelijk (bekabelde PC's internet op telefoon gebruiken we 4g).

Nu werk ik ook soms thuis en is het wel prettig als ik met mijn Macbook (welke uiteraard ook geen RJ45 aansluiting heeft ook normaal kan internetten. Vaak verbind ik nu met de hotspot van mijn telefoon, omdat deze vele malen sneller en stabieler is.

Dit lijkt me een voorbeeld van iets wat niet helemaal in de haak zit, is het mogelijk om gebruik te maken van de WIFI service? We zouden namelijk vrij makkelijk een accesspoint kunnen aansluiten in het appartement zelf, daar ligt namelijk al een switch met vrije poorten.

Tevens verhuis ik over 'n half jaar naar 'n nieuwbouw huis. Ook daar verwacht ik geen perfect signaal naar de 3e etage 🙂 dus iets in die trant kan dan nuttig zijn (daar zijn overigens niet veel plekken beschikbaar voor kabels te trekken/boren vanwege vloerverwarming dus overweeg om daar via het stroomnet internet aan te sluiten?).
Reputatie 7
Badge +18
De toekomst is toch voor de apparaten met 5 GHz (802.11ac) Wifi.
Hoi Robert,

Dat ziet er inderdaad uit alsof het verbeterd moet worden. Wat fijn dat je al verschillende tips geprobeerd hebt. Jammer dat deze niet hebben geholpen, maar geen zorgen, ik help je verder! Ik heb direct een monteur gevraagd om bij jou langs te komen voor de Wifi-service. Je ontvangt een SMS op het 06-nummer eindigend op 71 om een afspraak te maken. Jouw wifi wordt snel gefixt!

@Sterre bedankt voor het regelen van een WiFi afspraak, maar ik heb zelf even lopen rommelen in m'n router en een ander kanaal ingesteld als wat was voorgeschreven maar vanaf zaterdagavond tot aan nu haal ik downloadsnelheden die eigenlijk boven verwachting zijn. Ik heb ook m'n tv rechtsreeks aangesloten via utp aan het modem en vooralsnog is alles dik in orde.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Robert,

Dat ziet er inderdaad uit alsof het verbeterd moet worden. Wat fijn dat je al verschillende tips geprobeerd hebt. Jammer dat deze niet hebben geholpen, maar geen zorgen, ik help je verder! Ik heb direct een monteur gevraagd om bij jou langs te komen voor de Wifi-service. Je ontvangt een SMS op het 06-nummer eindigend op 71 om een afspraak te maken. Jouw wifi wordt snel gefixt!
@folkert
Het is een lite model, dus hebben ze waarschijnlijk beperkt op bepaalde functionaliteiten waaronder dus de 5ghz functionaliteit.

Reageer