Sticky

[Info] Haal het maximale uit jouw Wifi

• 6 februari 2017
  • 152 reacties
  • 107701 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2925 reacties

Wifi wordt steeds belangrijker in ons leven. We kunnen bijna niet meer zonder. Dan mag het natuurlijk niet traag zijn of zomaar wegvallen. Dit topic helpt je met drie checks om jouw Wifi supersnel en stabiel te krijgen! Kom je niet uit de checks en tips? Plaats gerust een berichtje in dit topic.

Check 1: Plaats het modem op een centrale plaats
De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (bijvoorbeeld een betonnen muur of dikke isolatie) of een netwerk van de buren. Omdat ieder huis en situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. We kunnen niet alles aanpassen, maar we hebben natuurlijk wel tips! De grootste vijanden van Wifi zijn water en metaal. Zet je modem dan ook niet achter een aquarium of luidspreker, maar op een centrale, vrije plek. Heeft je modem antennes? Plaats er dan eentje omhoog en de andere plat.

b305dbe9-c88c-406f-9868-6a2a60ec3823.png

Check 2: Gebruik het beste netwerk!
Zendt jouw modem ook een 5G netwerk uit, selecteer deze op jouw mobiel of tablet als je dichtbij het modem zit. Je herkent dit netwerk hieraan: TMNL-xx-5G. Met het gebruik van 5G haal je hogere snelheden maar het signaal reikt minder ver dan het 2,4 Ghz signaal. Ben je verder van het modem vandaan, selecteer dan het gewone netwerk (TMNL-xx). Is je bereik goed? Dan heeft 5G zeker de voorkeur!

Check 3: Kanaal wijzigen
Net als bij radio kunnen twee zenders elkaar verstoren. Stel nou dat het netwerk van de buren of een babyfoon precies op de frequentie van jouw Wifi zit, dan kan deze wegvallen. Daarom is veruit de meeste winst in jouw Wifi-verbinding te halen met het aanpassen van de Wifi-frequentie. Je kunt een app downloaden om het rustigste kanaal te bepalen. Vervolgens kun je de Wifi-kanaal aanpassen via My T-Mobile Thuis of via het modem zelf.

=>Controleer welk kanaal het beste is via de app

Om te kijken op welk kanaal jouw buren zitten, kun je gebruik maken van deze app van de Google store. Let op: ook al zie je dat jouw buren op kanaal 1 zitten, je zult hier pas hinder van hebben als ze het netwerk daadwerkelijk gebruiken. Ook zijn bluetooth apparaten niet zichtbaar op deze app, maar kunnen wel interferentie veroorzaken. Een leuke app, maar niet waterdicht dus.

=>My T-Mobile Thuis

Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Kies altijd kanaal 1, 6 of 11. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hier om direct naar de juiste pagina te gaan: My T-Mobile Thuis. Na het inloggen zie je dan dit scherm:

59964cdc-c7a4-48b4-a112-f96d17333a2e.png

=>Draytek

In Nederland heb je keus uit 13 kanalen met een eigen frequentie. Omdat aangrenzende kanalen elkaar ook storen, kun je het beste kanaal 1,6 of 11 gebruiken. Probeer ze alle drie in de avond uit (drukste periode) en kies dat kanaal dat het beste resultaat geeft bij jou. Test gedurende enkele uren.

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1. terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (Wifi kan ook, maar aangezien de Wifi niet heel stabiel is, anders was je hier niet, kan het zijn dat de verbinding wegvalt, voordat je het kan wijzigen).
  2. Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord "user" in.
  3. Klik links in het menu op "Wireless LAN"
  4. Klik op "General Setup"
  5. Bij "Channel" kan je het kanaal wijzigen naar een ander kanaal. Onze voorkeur gaat uit naar kanaal 1, 6, en 11. (Houd de modus op mixed!)
  6. Klik op "OK".

fc98e3bf-a7db-4079-b2a5-4abc095def9f.png

5b6a150a-ec3c-4ad4-a269-7986a3c3a548.png

=>Huawei HG659

In Nederland heb je keus uit 13 kanalen met een eigen frequentie. Omdat aangrenzende kanalen elkaar ook storen, kun je het beste kanaal 1,6 of 11 gebruiken. Probeer ze alle drie in de avond uit (drukste periode) en kies dat kanaal dat het beste resultaat geeft bij jou. Test gedurende enkele uren.
1. Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
3. Ga naar thuisnetwerk.
4. Klik op geavanceerde instellingen voor het aanpassen van het Wifi-kanaal:
5. Wijzig het gewenste kanaal voor de 2,4 GHz band of de 5 GHz band en klik daarna op opslaan.
6. Het kanaal is hiermee gewijzigd.

2f2b26bb-82d2-4485-9f87-4a969a62431a.png

4b81584a-e918-4db0-9fb7-20319ffa44d5.png

b9711f3a-9ae0-4be1-a6c1-a7ad8e665bd7.png

=>Zyxel

]In Nederland heb je keus uit 13 kanalen met een eigen frequentie. Omdat aangrenzende kanalen elkaar ook storen, kun je het beste kanaal 1,6 of 11 gebruiken. Probeer ze alle drie in de avond uit (drukste periode) en kies dat kanaal dat het beste resultaat geeft bij jou. Test gedurende enkele uren.
1. Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.

cc6c3791-6dcd-4122-93f2-22406356ef53.png

2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

3. Pas de frequentie aan via het dashboard bij Wifi-instellingen.

Hebben bovenstaande checks niet geholpen? Doorloop dan de tips onderaan dit item!

Wifi is becoming a more and more integral part of our lives. It's almost impossible to imagine a life without it! As a result, slow Wifi or an unstable connection really isn't what we want. In this topic we'll help you do three checks to make your Wifi faster and more stable. Are the results not enough? Feel free to leave a comment below the topic!

Check 1: Change the modems placing to a more central spot:

The strength of your Wifi depends on several different matters. For example, the distance to the modem, a physical block (thick concrete, for example) or a network from one of your neighbors. Because every house is different, the puzzle is also different for everyone. We can't change everything, but we do have some tips! The biggest "enemies" to Wifi are water and electrical appliances. Make sure your modem isn't near an aquarium or a speaker but on a central, open spot. Does your modem have antennas? Make sure one is in an upright position, and one is lying flat.

Check 2: Use the best network:

Does your modem also support a 5Ghz network? If you're relatively close to your modem, this signal will be stronger, faster and should be more stable. You'll recognize the network because of the added "-5G" behind the network name. While the speed and stability are better, this is only for shorter distances. 5Ghz does not have the range that 2.4Ghz has, so if you're further away, make sure you use the 2.4Ghz network.

Check 3: Changing the channel:

Just like with radio, two senders can interfere with each other. Imagine a neighboring network or a baby monitor using precisely the Wifi channel you are using: this will result in an unstable network. Therefore, you can gain a lot by changing the frequency (channel) your Wifi network is using. You can easily check what channel is the best for you via a mobile app, and change it via your My T-Mobile Thuis or by logging in to the modem.

=>Checking what channel would be best via the app

To check what channel your neighboring networks use, you can use this app from the Google play store or this app from the App Store. Be aware though, that there is only interference if the other Wifi network is being used at that time. Other electrical devices that use wireless signals, or interfere with your signal, also aren't visible here. So it's an awesome tool, but not a waterproof solution.

=>My T-Mobile Thuis

If you know what channel should work best for you, you can change your Wifi-channel. We recommend picking channel 1, 6 or 11. The Wifi channel can be very easily changed via your My T-Mobile Thuis. Click on this link to immediately be on the right page: My T-Mobile Thuis. After logging in, you'll see the below screen:

If you want to manually change the channel, please try the below steps:

=>Draytek

In the Netherlands we offer 13 channels, each with their own frequency. Because bordering channels can interfere with each other, we recommend using channels 1, 6 or 11. Try the one that should be best for several hours. Should it not improve, feel free to try another. Make sure you test over an extended period of time, best would be during evenings as it is usually the busiest period.

1. Open your internet browser and surf to http://192.168.1.1 while connected to your modem. We recommend using a cable, but it is possible to do via Wifi. The connection will drop whenever you change the channel, though,
  2. Use username and password “user”,
  3. Click on “Wireless LAN” in the menu (left),
  4. Click “General Setup”,
  5. On “Channel” you can change the channel. Make sure you use the mode “Mixed”!
  6. Click “OK”.

=>Huawei HG659

In the Netherlands we offer 13 channels, each with their own frequency. Because bordering channels can interfere with each other, we recommend using channels 1, 6 or 11. Try the one that should be best for several hours. Should it not improve, feel free to try another. Make sure you test over an extended period of time, best would be during evenings as it is usually the busiest period.

1. Open your internet browser and surf to http://192.168.1.1 while connected to your modem. We recommend using a cable, but it is possible to do via Wifi. The connection will drop whenever you change the channel, though,
  2. Your username and password were randomly created and can be found on the back of your modem. Fill these in and hit enter,
  3. Go to “Thuisnetwerk”,
  4. Click on “WLAN-instellingen”
  5. Click on “Geavanceerde instellingen” so we can change the channel
  6. Choose the preferred channel for the 2,5Ghz or 5Ghz band, then click “Opslaan”.

=>Zyxel

1. The username and password are on a sticker, on the back of the modem. Use these to login,

72c1d307-fe92-4678-8af9-c09e91c28f2e.jpg

1. Change the frequency via the dashboard, under “Wifi instellingen”.

Did the above checks not help? Try these tips (in Dutch):

Kijk jij liever een video met bovenstaande instructies?
=>Klik hier om de video te bekijken met alle Wifi-tips!

Is er een algemene storing?

Het kan zijn dat jij niet de enige bent die het Wifi-signaal niet kan bereiken. Wellicht speelt er een algemene storing, check dat gemakkelijk en snel in ons storingstopic.

Werkt je internetverbinding wel via de kabel?

Voordat je aan de slag gaat met je Wifi, controleer eerst of het modem wel verbinding heeft. Branden hier de lampjes WAN en/of Internet? Dit is een voorwaarde voor de werking van de Wifi. Als het internet met een bekabelde verbinding ook niet goed is, dan zal dat eerst onderzocht moeten worden, dat doe je via dit stappenplan: bekabelde internetverbinding.

Reset jouw modem en /of Media Converter

Soms heeft je modem even een schop onder zijn kont nodig om wakker geschud te worden. Probeer dit eerst voorzichtig met een gewone reset (dit noemen we ook wel een powerflip). Merk je na een half uur nog geen verschil? Doe dan een fabrieksreset. Pas hierna het Wifi-kanaal aan naar 1, 6 of 11. Let op: door de fabrieksreset verdwijnen jouw eigen ingestelde gegevens, zoals jouw eigen gemaakte Wifi-wachtwoord.

Zelf je Wifi-ontvangst verbeteren met extra hardware

Er zijn verschillende manieren om zelf je Wifi-ontvangst zo óptimaal mogelijk te maken:

Bekabelde Access Point
Een Access Point sluit je bekabeld aan op je modem en deze zendt dan zelf een nieuw Wifi-signaal uit. Op die manier heb je geen snelheidsverlies maar het nadeel hiervan is dat je alsnog met internetkabels moet gaan werken. Het gebruik van kabels kan je eventueel omzeilen door gebruik te maken van Powerline adapters, het internetsignaal loopt dan via je stroomnet in de woning. Het elektriciteitsnet is hier alleen niet specifiek voor ontworpen dus dit kan storingsgevoelig zijn, vooral wanneer beide adapters niet op dezelfde 'groep' zijn aangesloten. Hier bieden we daarom dan ook geen ondersteuning op.

Draadloze Wifi-versterker
Idealiter plaats je deze net op de grens waar de sterkte van het Wifi-signaal minder begint te worden. De versterker pakt het signaal dan op en zendt deze door. Het nadeel van een versterker is dat deze niet tegelijkertijd kan zenden en ontvangen wat in de praktijk betekent dat de snelheid die je kan halen via Wifi minder wordt naarmate je meer versterkers gebruikt. Het bereik van je Wifi-signaal wordt hierdoor wel groter. Als je bijvoorbeeld een beter bereik boven wil hebben dan kan je de Wifi-versterker het beste daar plaatsen waar de versterker de beste ontvangst heeft. Vanuit dat punt zendt de versterker het signaal dan weer door naar de rest van de verdieping. Je kan de sterkte van het Wifi-signaal in kaart brengen via een app zoals Wifi Analyzer of programma's voor op je laptop zoals Netstumbler.

Eigen router achter het modem
Als laatste kan je je eigen router achter ons modem aansluiten en de Wifi op je modem uitschakelen. Je router doet dan dienst als Wifi-punt. Je haalt het beste resultaat wanneer je de router zo centraal mogelijk zet ten opzichte van waar je bereik wil hebben. Wil je bijvoorbeeld het beste bereik op de eerste verdieping? Plaats de router dan centraal op de eerste verdieping, het liefst vrij van zaken die het signaal kunnen verstoren zoals je centrale verwarming en andere apparaten die ook een signaal uitzenden (denk dan aan bijvoorbeeld een babyfoon). Hoe je je eigen router aan kan sluiten vind je in dit topic. Let op: We kunnen geen ondersteuning bieden op je eigen apparatuur, omdat wij geen zicht hebben op de werking en aansluiting hiervan maar je kan je vraag uiteraard altijd stellen in het Community topic, dan kijken we graag met je mee!

Maak gebruik van onze Wifi-Service

Heb je jouw bekabelde internet gecheckt, de storingsbronnen verwijderd, jouw Wifi-kanaal veranderd en een fabrieksreset op jouw modem uitgevoerd? Maar werkt de Wifi nog steeds niet optimaal? Dan helpen wij je graag op afstand om je Wifi-instellingen te verbeteren. Mocht hieruit blijken dat het van afstand niet op te lossen valt, sturen wij gratis een monteur langs. Komt de monteur er ook niet uit? Dan installeren we een Wifi-versterker voor je. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

Heb je nog vragen? Schroom niet en stel ze hier! 🆒

Succes!

PS Wil je jouw netwerknaam of je Wifi-wachtwoord aanpassen, klik dan hier.

152 reacties

ja dat klopt.  Heb nu ook getest door met mijn laptop naast de meterkast  te gaan staan met een kabel verbinding naar de router. Dat blijft wel goed werken! en bereikt nog hogere snelheden (850Mbit up en down!!) Althans heb er ongeveer 15 minuten gestaan om te testen.

Reputatie 6
Badge +6

@simon129 ik ben benieuwd hoe je 2.4 GHZ en 5 GHz apart gedaan. Heb je het volgende gedaan?

In je modem interface ga naar het menu, netwerkverbindingen, draadloos klik vervolgens op de tabblad Easy mesh, schakel deze uit en klik op toepassen. Ga naar het tabblad alleen en vink 2.4 GHZ en 5 GHz hetzelfde houden bovenaan uit. Onder zie je het 2.4 GHZ netwerk kies hiervoor kanaal 1 of 6 en klik op toepassen. Selecteer nu het 5 GHZ netwerk, selecteer hiervoor kanaal 36 en zet bijvoorbeeld 5G achter de SSID zodat hij apart zichtbaar is in de netwerkenlijst en klik op toepassen.

Dit helpte voor vele mensen.

Reputatie 3
Badge +2

Hi @simon129, top dat je al zoveel geprobeerd hebt! Het lijkt inderdaad alsof het draadloze netwerk wegvalt. Merk je dit ook tijdens het gebruik van een bekabelde verbinding? Mocht je dit nog niet getest hebben, kan je dit dan checken? Zit er ook TV in je abonnement dan hoor ik graag of deze verbinding tegelijkertijd wegvalt. Ik wil namelijk graag vaststellen waar het probleem precies vandaan komt. Je mag mij de uitkomst sturen via een privébericht, gepaard met je gegevens!

Hoi, ik heb vandaag internet opgeleverd gekregen. Glasvezel 750Mbit met Zyxel T50. Wifi internet valt om de paar minuten uit op mijn laptop en op mijn twee  mobiele telefoons. Ik moet dan de Wifi uitzetten en weer aanzetten (op mijn devices), daarna doet Internet het weer voor een paar minuten. Ik heb het volgende reeds geprobeerd zonder verbetering:
- De Zyxel modem en zwarte box (mediaconverter?) van de stroom gehaald. 
- De  Wifi channel handmatig op minst drukke kanaal gezet.
- 2.4. en 5 Ghz met elke eigen SSID. Geeft op beide zelfde probleem.

Speedtest.net geeft als internet het doet wel goede waarden aan, namelijk 140Mbit op 2.4Ghz en 450Mbit op 5Ghz

Kan ik nog iets anders proberen?

Reputatie 3
Badge +2

Hey @scaglar, I’m here to help! Is your modem connected to the connection point (ISRA punt in Dutch) via a cable? You mention that both your Wifi and LAN are not stable. Is it during certain hours of the day that the connection gets lost? Did you try a full factory reset? Did you check your own devices as well? You can share me the details via a private message (click on my picture). I’m curious to see what causes the problem and how we can solve this together!

My internet connection was done 2 weeks ago but since then im not satisfied with the connection quality at all. It keeps disconnecting, when i try to watch something online it lags once in a few seconds. I tried every suggestion you guys mentioned but nothing has been changed. But when i make a speedtest i get good results. But not my wifi or lan connection is stable actually. 

Reputatie 7
Badge +7
@FunkyG Ik zie dat we inmiddels de modem hebben vervangen, top! Werkt inmiddels alles naar wens?

@lennyh Daar kijk ik graag naar met je! Heb je de tips en stappen in dit topic al doorlopen? Haal je het verschil in snelheid op dezelfde plek in de woning of is de verbinding bijvoorbeeld boven trager? Zou je eens een speedtest willen doen, zowel bekabeld als via Wifi in de buurt van de modem en hier de resultaten willen plaatsen? Je kan een speedtest uitvoeren via https://www.speedtest.net/.
Hoi!
Ik heb al tijden een probleem met mijn Wi-Fi. De verbinding is namelijk heel onstabiel, soms haal ik een nette snelheid van 35+ Mbps, maar hij valt vaak weg tot ong 3 a 4 Mbps. Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar dat maakt weinig uit. Mijn router (Draytek) is door de monteur in mijn meterkast geïnstalleerd, misschien ligt het daaraan? Overigens zie ik weinig mogelijkheden om hem ergens anders te installeren.
Graag hoor ik hoe ik dit probleem kan verhelpen.
Hi,

Wij zijn sinds 20 augustus overgestapt naar T-mobile thuis echter werken de diensten nog niet vlekkeloos. Na eerst installatieproblemen te hebben gehad met de externe installateur (Guidion) leek nu eindelijk alles opgelost. Helaas blijkt nu dat na een modemwissel op 13 september er totaal geen wifi signaal meer wordt uitgezonden vanuit het modem en ook de wifi lampjes op het modem branden niet.

Na tientallen belletjes met de T-mobile klantenservice ben ik nog niks wijzer en bestaat het probleem nog steeds! Ik zou ik nu graag wel een duidelijk antwoord willen hoe we dit gaan oplossen...immers kunnen we zowat niet meer zonder wifi tegenwoordig. Graag snel een reactie.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Kitvw, zo te zien ben je nog niet verbonden met het Wifi netwerk. Op onze website vind je meer informatie over hoe je verbinding kan maken met het Wifi netwerk en hoe je deze in kan stellen.
Hi, ik krijg dit te zien wanneer ik wifi wil gebruiken..... (televisie met vaste kabel werkt wel). Iemand een idee?

Reputatie 7
Badge +7
@Wazakii Ik heb het in door jou gemaakte topic gereageerd en ik hoor graag van je!

@ahpvanewijk Is het inmiddels gelukt om in te loggen? 🙂 Zo niet dan kan je via My T-Mobile Thuis eventueel het wachtwooord van de Wifi veranderen. Hier vind je hoe je dat kan doen.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi! ik heb een (hopelijk heel domme, en dus heel snel op te lossen) vraag: ik heb sinds gisteren internet, en vandaag de Zyxel T-50-modem geïnstalleerd. De eerste 5 lampjes branden, ik wil inloggen, maar dan krijg ik een foutmelding, namelijk: 'Onjuist wachtwoord voor netwerk'. Waar gaat het mis? Hoor graag, heb hier twee pubers die eergisteren al online hadden willen zijn :-)

Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt?
Hoi! ik heb een (hopelijk heel domme, en dus heel snel op te lossen) vraag: ik heb sinds gisteren internet, en vandaag de Zyxel T-50-modem geïnstalleerd. De eerste 5 lampjes branden, ik wil inloggen, maar dan krijg ik een foutmelding, namelijk: 'Onjuist wachtwoord voor netwerk'. Waar gaat het mis? Hoor graag, heb hier twee pubers die eergisteren al online hadden willen zijn 🙂
Hi,

Ik heb zelf nu iets langer dan een jaar internet via t-mobile thuis (50 mbps). Aan het begin altijd rond de 30 mbps gehaald op speedtests door het hele huis. Echter, werkt de verbinding nu veel slomer en kom ik steeds rond de 15 mbps uit. Ik heb alle stappen op de site om wifi te verbeteren doorlopen, maar niks maakt het beter. Zelfs als ik mijn computer via ethernet aan de modem hang, kom ik niet hoger dan 15 en vaak zelfs lager. Het lijkt wel alsof er iets ergens miszit waardoor ik maximaal 15 mbps haal, aangezien het nooit hoger komt dan 15,5, maar ook bijna niet lager.

Ik zou graag willen weten of ik nog iets anders kan proberen of dat iemand er anders even naar kan kijken om te zien wat er mis is?
Reputatie 5
Badge +2
Hoi @MmarkM,

Hmm dan moeten we dieper graven wat dit probleem veroorzaakt. Een fabrieksreset van je modem is de volgende stap die ik je kan aanraden. En vervolgens al je apparaten één voor één te laten verbinden met je modem.

Hey @Majanga2000,

Ervaar je dit probleem ook met een andere browser? Hier zie je welke stappen je kunt ondernemen om dit probleem op te lossen. Het verwijderen van je cachegeheugen en cookies kan ik je aanraden en vervolgens je browser opnieuw op te starten. Laat je ons weten of het heeft geholpen?
Reputatie 2
Mijn T-Mobile Thuis geeft op de laptop problemen. Hij geeft telkens meldingen als err_connection_timed_out en err_network_changed. Is er iemand die mij kan helpen met de juiste instellingen voor de laptop. Zodat ik deze gewoon kan gebruiken zonder dat een internetpagina constant opnieuw geladen moet worden???
Hi @MmarkM, hmm dat is vreemd, gebeurt dit met alle Wifi apparaten of enkele specifieke apparaten? Soms kan het helpen om de apparaten 1 voor 1 te verbinden en dan de verbinding te testen. Mogelijk is er 1 specifiek apparaat dat de storing veroorzaakt. Heb je de modem ook al een fabrieksreset gegeven of alleen even opnieuw opgestart door de stroom er af te halen? Het helpt soms ook om de Wifi instellingen van de apparaten zelf opnieuw in te stellen of te resetten, mogelijk hebben ze nog settings van een ouder netwerk opgeslagen waardoor er problemen ontstaan. Laat zeker even weten of het met deze stappen is gelukt, zo niet dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!

Dit gebeurt met alle apparaten. Hoe is het mogelijk dat een specifiek apparaat storing veroorzaakt en daardoor op meerdere toestellen de WiFi verbinding niet werkt en pas weer werkt als ik WiFi aan/uit zet? Ik had het er ook last van op mijn vorige modem van tmobile, heb daarom nog geen fabriekreset gedaan. Ik heb al diverse malen op de devices WiFi instellingen gereset dan wel niet het bekende netwerk vergeten.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @MmarkM, hmm dat is vreemd, gebeurt dit met alle Wifi apparaten of enkele specifieke apparaten? Soms kan het helpen om de apparaten 1 voor 1 te verbinden en dan de verbinding te testen. Mogelijk is er 1 specifiek apparaat dat de storing veroorzaakt. Heb je de modem ook al een fabrieksreset gegeven of alleen even opnieuw opgestart door de stroom er af te halen? Het helpt soms ook om de Wifi instellingen van de apparaten zelf opnieuw in te stellen of te resetten, mogelijk hebben ze nog settings van een ouder netwerk opgeslagen waardoor er problemen ontstaan. Laat zeker even weten of het met deze stappen is gelukt, zo niet dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!
Wie zou mij kunnen helpen? Ik ervaar veel problemen met mijn WiFi verbindingen in huis. Ik maak gebruik van een 5ghz verbinding in combinatie met de Zyxel modem (glasvezel verbinding van t-mobile).

De draadloze apparaten zijn verbonden met het WiFi netwerk, echter komt er geen internet doorheen. Ook is het niet mogelijk om verbinding te maken met het ip adres van de router. Het is simpel op te lossen om op de mobiele apparaten de verbinding te verbreken en opnieuw te verbinden met het WiFi netwerk. Ik heb al regelmatig de router opnieuw opgestart echter heeft dit geen effect op het probleem.
Hey, ik heb een vraagje over de Zyxel router, waarom zijn alle ports gecapped op 100M/Full duplex behalve port 4 die gebruikt moet worden voor TV? Wat hebben we dan aan een 750Mbps abonnement als we max 100Mbps via de kabel kunnen ontvangen?
Is inmiddels opgelost, was een foutje van mijn kant.
Hey, ik heb een vraagje over de Zyxel router, waarom zijn alle ports gecapped op 100M/Full duplex behalve port 4 die gebruikt moet worden voor TV? Wat hebben we dan aan een 750Mbps abonnement als we max 100Mbps via de kabel kunnen ontvangen?

@Hidden.nld

Dank voor je uitgebreid antwoord. Ik waardeer het oprecht! Dankzij je tip heb ik het probleem kunnen isoleren tot 2 mobiele telefoons in het huis (de meestgebruikte). 2 android. Ik zal kijken of het gebeurd als ik overstap naar apple telefoons. Zal het nog laten weten :)

De 5G wifi op de router uitschakelen heeft alle verbindingsproblemen opgelost. al 4 dagen geen enkele keer verbinding verloren thuis. een andere telefoon proberen was ook niet nodig.

Dank allen voor de troubleshooting.
@Hidden.nld

Dank voor je uitgebreid antwoord. Ik waardeer het oprecht! Dankzij je tip heb ik het probleem kunnen isoleren tot 2 mobiele telefoons in het huis (de meestgebruikte). 2 android. Ik zal kijken of het gebeurd als ik overstap naar apple telefoons. Zal het nog laten weten 🙂
Reputatie 7
Badge +10
@ycarlos

Er zitten nog een paar bugs in het modem. deze worden in de komende updates opgelost.
Wat helpt is bandsteering uitschakelen en wifi op een vast kanaal zetten. sommige apparaten ondersteunen de bandsteering niet goed waardoor er verbindings problemen zijn.

De vertaling van de interface lijkt gewoon door een transelater gehaald te zijn waardoor ik het ook ff niet snap. ja dat vind ik ook om te huilen.

het klopt dat het opstarten 4 minuten duurt. en dat is redelijk. zie soms modems die een half uir nodig hebben om op te starten. maar het snelste modem was de Draytek die slechts 15sec nodig had om online te komen.

Op dit moment gebruikt T Mobile alleen de Zyxel in. een ander modem is er dus niet meer.

Reageer