Sticky

[Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

  • 6 februari 2017
  • 246 reacties
  • 173395 Bekeken
[Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

Toon eerste reactie

246 reacties

Nu ik deze tegenkom toch effe een vraagje, topic titel is niet voor niks wifi.

Is er een mogelijkheid dat er een nieuw modem aan komt met de nieuwe AX standaard, de concurentie is er mee bezig, de nieuwe KPN box 12, schijnt dat de naam experia gaat verdwijnen heeft dit aan boord.

https://www.kpn.com/beleef/internet/nieuw-modem-heet-kpn-box-12-klaar-voor-nog-betere-wifi.htm

Reputatie 6
Badge +2

Hey @rcmsys,

Je Fritz bekabeld aansluiten op je modem als acces point is een goed idee om je wifi van een boost te voorzien. Wanneer ik je verbinding op afstand bekijk dan kan ik gelukkig geen fouten te bespeuren. Hoe vaak valt je TV weg en wat zie je dan in beeld verschijnen? Heb je ook al geprobeerd om de volgende handeling uit te voeren? Dit lost vaak eventuele problemen op:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan. 

Laat ons ook weten hoe je wifi verbinding eruit ziet nadat je je Fritz bekabeld hebt aangesloten. :relaxed:

Hoi @rcmsys, goed dat je het aangekeken hebt en nu je terugkoppeling geeft. Daar kunnen we zeker wat aan doen!

Je geeft terecht aan dat wanneer het signaal en de snelheid op de eerste verdieping al matig is, dit met een repeater niet verbeteren zal. Dat komt doordat een repeater enkel het signaal uitbreidt en niet versterkt. Je kunt in dit geval, zoals je tevens benoemt, het beste de Fritz als access point aansluiten en dan vanaf daar de verbinding maken met apparatuur op de eerste. 

Even heel kort door de bocht (mocht je het verschil nog niet kennen dan, anders mijn excuses!):

Een draadloze repeater vangt het oorspronkelijke Wifi-signaal op en stuurt dit vervolgens opnieuw uit.  Een repeater werkt goed om het bereik uit te breiden maar beïnvloedt de snelheid vaak nadelig. Dit komt doordat de repeater 'half duplex' werkt: hij kan niet zenden én ontvangen tegelijk. Daarbij komt vaak een maximaal snelheidsverlies van zo'n 50% om de hoek kijken.

Een access point zendt zelf een eigen Wifi-netwerk uit.  Een access point heeft geen draadloos bronsignaal en is daardoor dé beste manier om draadloos bereik te verbeteren.

Kun je hier wat mee? Zo niet, laat het me weten. Dan schiet ik met zoveel mogelijk hulptroepen te hulp! 


Dank je Jason,

Ik kom erachter dat mijn laptop geen utp aansluiting heeft. Het is mij dus nog niet gelukt om er een access point van te maken.

Verder met de vraag van al eerder of de tv wel goed werkt. De rest van het huishouden kijkt meer tv dan ik en vertellen mij dat ook op de tv de verbinding wel raar doet. Blokkerig beeld of af en toe even stilstaand beeld. Toevallig heb ik dit gisteren ook zelf ervaren.

De snelheid is boven ook idd een stuk minder, zoals je aangaf. Heb een 2e fritz erbij aangesloten op een andere positie nog om het bereik proberen te verbeteren. We gaan deze dagen nog even afwachten wat het doet wat betreft de stabiliteit. En anders zal ik toch met een andere computer de fritz als access point gaan instellen.
Vlakbij de modem heb ik meerdere keren de snelheid getest. De ene keer zit ik op/rond de 190mb. Een andere keer op amper 70mb. Wat dat betreft is het niet stabiel….

Omdat de tv ook wel wegvalt dus. Kunnen jullie hier nog iets mee om te testen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @rcmsys, goed dat je het aangekeken hebt en nu je terugkoppeling geeft. Daar kunnen we zeker wat aan doen!

Je geeft terecht aan dat wanneer het signaal en de snelheid op de eerste verdieping al matig is, dit met een repeater niet verbeteren zal. Dat komt doordat een repeater enkel het signaal uitbreidt en niet versterkt. Je kunt in dit geval, zoals je tevens benoemt, het beste de Fritz als access point aansluiten en dan vanaf daar de verbinding maken met apparatuur op de eerste. 

Even heel kort door de bocht (mocht je het verschil nog niet kennen dan, anders mijn excuses!):

Een draadloze repeater vangt het oorspronkelijke Wifi-signaal op en stuurt dit vervolgens opnieuw uit.  Een repeater werkt goed om het bereik uit te breiden maar beïnvloedt de snelheid vaak nadelig. Dit komt doordat de repeater 'half duplex' werkt: hij kan niet zenden én ontvangen tegelijk. Daarbij komt vaak een maximaal snelheidsverlies van zo'n 50% om de hoek kijken.

Een access point zendt zelf een eigen Wifi-netwerk uit.  Een access point heeft geen draadloos bronsignaal en is daardoor dé beste manier om draadloos bereik te verbeteren.

Kun je hier wat mee? Zo niet, laat het me weten. Dan schiet ik met zoveel mogelijk hulptroepen te hulp! 

Dank je Piotr,

De wifi was na het nieuwe modem helaas niet beter. We moesten het een poosje aankijken, omdat de zyxel even tijd nodig zou hebben.
Wat ik sinds gisteren gedaan heb is de 2.4 en 5ghz apart te maken en ik heb de 5ghz hernoemt.  2.4 heb ik vast gezet op kanaal 9. Deze blijft na meerdere testen telkens vrij in onze omgeving. Juist die wat jullie aangeven zijn bezet.
Het bereik is op de 1e verdieping al slecht met de 5ghz. Zit direct boven de meterkast. De 2,4 doet het iets beter, maar is geen volle bak. Wat dat betreft is het bereik wel slecht als dit eigenlijk op de 1e nog zou moeten werken….. Maar achter in de tuin valt het niet tegen en dit is toch al gauw 20+ meter vanaf de meterkast.

Vanmorgen had ik met zowel de laptop als telefoon gemiddeld rond de 190mb met download en upload. Op beide frequenties. Zoals al gezegd, als de verbinding goed is, meestal de snelheid ook.
Ik heb een fritz repeater op de 1e verdieping via wifi. Wat ik nog wil proberen is deze via de kabel werkend te krijgen om zo ook op de 1e verdieping signaal te hebben in de hoop dat de wifi daar ook goed uitzend. En controleren of de fritz nog werkt, want daar krijg ik nu mijn twijfels over. Aan de andere kant, als het bereik op de 1e slecht is zal de fritz ook slecht doorzenden toch?

Tv/beeld valt eigenlijk nooit weg. Het is puur de wifi.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @sjansens,

Dit gaan we oplossen voor je! Zojuist heb ik direct een monteursverzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er alles aan doen om je Wifi weer zo optimaal mogelijk te krijgen. :smile:

Hi ​​​@rcmsys,

Ik zie inderdaad dat er een monteur bij je langs is geweest voor de Wifi. Hij heeft daarbij je modem omgewisseld. Heeft het toen wel goed gewerkt? En welke snelheid meet je nu in de buurt van het modem? Bij Wifi is er altijd sprake van verlies en hoe verder de afstand tot de modem hoe meer je dit zal ervaren. We bieden inderdaad een 'Wifi garantie' tot één verdieping van de modem vandaan maar bijvoorbeeld niet op zolder en in de achtertuin. Als je overal een goede Wifi verbinding wil dan kan je bijvoorbeeld zelf een router plaatsen om het signaal uit te breiden. Dit kan al heel veel schelen! Ook het aanpassen van het Wifi kanaal en het gebruik van 5Ghz biedt vaak verbeteringen, deze tips vind je allemaal terug in het topic.

Ik ben wel benieuwd of je TV en bekabelde verbinding gelijktijdig met je Wifi wegvalt? Dan kunnen we al een aantal zaken uitsluiten.

Hoi,

Is de verbinding naar je modem wel stabiel dus goed bekabeld internet en hoge snelheden als je een speedtest doet bekabeld met een laptop?

Helpt het om de wifi van de modem uit te zetten en een ander wifi bron te gebruiken?

Voer van tevoren eventueel een fabrieksreset van de modem uit.


De monteur heeft dit toen bekeken en de bekabeling is allemaal oke.
Zolang de wifi er is heb ik via de laptop "gisteren” nog niet de helft van mijn snelheid. Via mobiel tikt het toch 150mb aan. 190 mb komt ook regelmatig voor bij speedtesten. Met laptop heb ik ook deze snelheden wel al gehaald.

Het probleem is dat zo opeens de wifi wegvalt voor een paar seconden. Ook na de nieuwe modem…...

Reputatie 7
Badge +18

Hoi,

Is de verbinding naar je modem wel stabiel dus goed bekabeld internet en hoge snelheden als je een speedtest doet bekabeld met een laptop?

Helpt het om de wifi van de modem uit te zetten en een ander wifi bron te gebruiken?

Voer van tevoren eventueel een fabrieksreset van de modem uit.

Ook hier is de wifi waardeloos.
Alle tips al meermalen gedaan en we hebben zelfs al een monteur op bezoek gehad.
Nieuwe modem gekregen, maar het probleem blijft bestaan.

De wifi valt steeds weg. Het bereik is redelijk, maar de verbinding is erg instabiel. Wat kunnen we nog meer doen?

Hi @sjansens, dank voor de toelichting, die snelheid is inderdaad onder de maat. Maak het nog verschil als je een ander kanaal kiest of deze bijvoorbeeld op ‘auto’ zet? En is de snelheid met meerdere apparaten zo laag? Als dit zo is dan stuur ik graag een monteur bij je langs die gaat kijken hoe we dit kunnen verbeteren! 
 

Hi @Moniek87, ik heb de aantekeningen van de monteur er op na gekeken en hij heeft genoteerd dat jullie nog apparaten gebruiken die geen 5 Ghz ondersteunen. Ons modem wisselt automatisch tussen 2,4 Ghz en 5 Ghz en dit kan dan inderdaad problemen geven. Maar hier is een oplossing voor! 

Je kan op de modem zelf inloggen en dan ‘band steering’ uit zetten. Geef daarna je 2.4 Ghz en 5 Ghz frequenties andere namen zodat deze 2 netwerken gescheiden zijn. Je kan je apparaten dan handmatig verbinden met 1 van de 2 netwerken en hiermee zou het wegvallen van de verbinding dan niet meer voor moeten komen. Mocht je ergens vastlopen laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!

https://www.speedtest.net/result/9456892756

hij stond toch al op auto, voorheen had ik die handmatig ingesteld maar niet meer gedaan na al die resets. ik moet trouwens zeggen dat bedraad het ook niet super snel is. Vind het apart wanneer mijn tv telkens (bedraad aangesloten) moet laden als hij iets van netflix/disney+ aan het spelen is.

 

doe mij die monteur maar ;)

en iets later weer dit.

https://www.speedtest.net/result/9457073122

Hi @sjansens, dank voor de toelichting, die snelheid is inderdaad onder de maat. Maak het nog verschil als je een ander kanaal kiest of deze bijvoorbeeld op ‘auto’ zet? En is de snelheid met meerdere apparaten zo laag? Als dit zo is dan stuur ik graag een monteur bij je langs die gaat kijken hoe we dit kunnen verbeteren! 
 

Hi @Moniek87, ik heb de aantekeningen van de monteur er op na gekeken en hij heeft genoteerd dat jullie nog apparaten gebruiken die geen 5 Ghz ondersteunen. Ons modem wisselt automatisch tussen 2,4 Ghz en 5 Ghz en dit kan dan inderdaad problemen geven. Maar hier is een oplossing voor! 

Je kan op de modem zelf inloggen en dan ‘band steering’ uit zetten. Geef daarna je 2.4 Ghz en 5 Ghz frequenties andere namen zodat deze 2 netwerken gescheiden zijn. Je kan je apparaten dan handmatig verbinden met 1 van de 2 netwerken en hiermee zou het wegvallen van de verbinding dan niet meer voor moeten komen. Mocht je ergens vastlopen laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!

https://www.speedtest.net/result/9456892756

hij stond toch al op auto, voorheen had ik die handmatig ingesteld maar niet meer gedaan na al die resets. ik moet trouwens zeggen dat bedraad het ook niet super snel is. Vind het apart wanneer mijn tv telkens (bedraad aangesloten) moet laden als hij iets van netflix/disney+ aan het spelen is.

 

doe mij die monteur maar ;)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Moniek87, wat fijn dat de IT-man het opgelost heeft! 😁👍 Je geeft het zelf al aan, maar top ook om iets achter de hand te hebben. Mochten er weer issues opspelen, dan kun je altijd  de tips van Brian gebruiken om toch weer een goedwerkende verbinding te krijgen thuis. 

Er zijn gelukkig altijd experts online en op de Community die zeeën van tips and tricks hebben. Tof om te zien dat iedereen elkaar zo helpt hier! ❤️

Als we je bij iets anders kunnen helpen in de toekomst, geef een seintje. Dan komen wij aangestormd met zoveel mogelijk hulptroepen. In de tussentijd: stay safe en alvast een prachtig weekend toegewenst! 🌞

Ha Brian, 

 

Gisteren hadden we een ICT-er over de vloer en heeft alles nagekeken en het probleem kunnen oplossen. We hebben zelfs Google chroom weer!

Wel apart dat de monteur dit zelf niet zo heeft ingesteld. Wel zijn beide netwerken nog met dezelfde naam verbonden. Maar de ICT-er gaf aan dat dit juist goed was, omdat je apparaat automatisch de goede verbinding pakt.

Stel we krijgen weer problemen, dan ga ik jouw oplossing toepassen! Fijn dat we eindelijk na zoveel belletjes een tip hebben gekregen! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @sjansens, dank voor de toelichting, die snelheid is inderdaad onder de maat. Maak het nog verschil als je een ander kanaal kiest of deze bijvoorbeeld op ‘auto’ zet? En is de snelheid met meerdere apparaten zo laag? Als dit zo is dan stuur ik graag een monteur bij je langs die gaat kijken hoe we dit kunnen verbeteren! 
 

Hi @Moniek87, ik heb de aantekeningen van de monteur er op na gekeken en hij heeft genoteerd dat jullie nog apparaten gebruiken die geen 5 Ghz ondersteunen. Ons modem wisselt automatisch tussen 2,4 Ghz en 5 Ghz en dit kan dan inderdaad problemen geven. Maar hier is een oplossing voor! 

Je kan op de modem zelf inloggen en dan ‘band steering’ uit zetten. Geef daarna je 2.4 Ghz en 5 Ghz frequenties andere namen zodat deze 2 netwerken gescheiden zijn. Je kan je apparaten dan handmatig verbinden met 1 van de 2 netwerken en hiermee zou het wegvallen van de verbinding dan niet meer voor moeten komen. Mocht je ergens vastlopen laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!

Hay, 

Ik lees hier dat er voor alles een oplossing wordt aangeboden! Dus toch nog hoop.

Ook onze waarden zijn prima en heel veel gebeld met jullie en gechat. Nu ligt de vraag of het contract ontbonden kan worden. Wij gaan hier later meer over horen.

 

Het zit namelijk zo dat we sinds we Tmobile thuis hebben zeer slechte wifi ervaren. Monteur is uiteindelijk langsgeweest en zag dat onze apparaten geen verbinding kon maken.

Een feest voor hem, want zijn mobiel deed het!

Maar goed daar hadden wij dus even niks aan. Vervolgens krijgen wij wel te horen dat alles naar behoren moet werken en dus de waarden goed zijn. Ook dat de monteur niks heeft opgemerkt. Natuurlijk niet helemaal eerlijk van hem en zijn terugkoppeling hebben wij ook niet kunnen ondertekenen ivm Corona. Dus wij kwamen er vrij laat achter dat deze man aan heeft gegeven dat alles prima werkte. 

Nog steeds zitten we dus met het probleem van een slechte wifi verbinding. En nu lees ik dat veel meer mensen hier last van hebben. 

Ondertussen van kanaal veranderd. Het was even uitzoeken hoe zoiets werkt. Maar eigenlijk geen idee of ik nu daadwerkelijk een rustig kanaal heb uitgekozen. 

 

We zijn een beetje moe van het constant:

-netwerk vergeten, opnieuw verbinden, wifi verbinding, verbinding weggevallen, netwerk vergeten, etc. 

We willen constant wifi. 

 

Maar goed ik hoop hier toch nog de gouden oplossing te krijgen. 

We hebben geen last van betonmuren. Bekabeling doet het verder prima. Het is echt de wifi. We mochten geen oudere modem krijgen helaas. Die schijnt wel goed te werken met de 2.4 verbinding. 

Dit zou nog wel eens de oplossing voor ons kunnen zijn. 

 

Het vervelende is dat de wifi onvoorspelbaar is en dat de kinderen steeds tijdens thuisscholing eraf worden gegooid en zo hele lessen missen. De 5g verbinding werkt goed. Alleen de 2.4 niet. Dus misschien kan jij ons wel helpen! 

 

 

Hoi @sjansens, daar gaan we samen wat aan doen! Op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Draai de antennes op je Draytek modem stevig vast en zorg ervoor dat er eentje omhoog en eentje plat gericht is.

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid. Zou je in dit topic een screenshot kunnen plaatsen van een speedtest via speedtest.net (Ookla)?

Als al het bovenstaande ook geen oplossing biedt, dan gaan we over op een alternatief. We stoppen niet voordat het euvel verholpen is! 😁

modem zit inderdaad op de meest gebruikte plek, en de antennes zitten al zoals je beschreef dat ze moeten zitten

ik heb wel een vast kanaal ingesteld, dat kan ik veranderen. er zijn af en toe best wat apparaten verbonden, maar daarom heb ik zo’n hoog abbo gekozen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @sjansens, daar gaan we samen wat aan doen! Op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn. Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Draai de antennes op je Draytek modem stevig vast en zorg ervoor dat er eentje omhoog en eentje plat gericht is.

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-snelheid. Zou je in dit topic een screenshot kunnen plaatsen van een speedtest via speedtest.net (Ookla)?

Als al het bovenstaande ook geen oplossing biedt, dan gaan we over op een alternatief. We stoppen niet voordat het euvel verholpen is! 😁

Reputatie 7
Badge +10

@RTigg log in op het modem…. druk op de hamburger rechts boven. ga naar netwerk > wifi 

tab easymesh en schakel deze uit. terug naar de eerste tab. schakel houd 2,4 en 5ghz gelijk uitschakelen. dan de 2,4ghz vast zetten op kanaal 9 en 5ghz vast zetten op kanaal 36.

 

 

Reputatie 2

Hallo Piotr,

 

De fabrieksreset heeft helaas niet geholpen. 

Ik heb momenteel maar 1 verbinding, dus ik kan niet zien/testen of het met de 5GHZ beter gaat. Waar kan ik een instructie vinden om een gescheiden wifi in te stellen?

Bekabeld heb ik niet kunnen testen want ik heb geen apparaten met bekabeling :-)

 

Grt,

mijn wifi is tegenwoordig zo traag, dat bijna elke site op welk device dan ook te lang duurt om te laden met een 100mbps verbinding.

alle resets etc. al uitgevoerd.

 

wat kan ik hier aan doen? misschien is het slim als jullie een keer een nieuwe router opsturen!

 

gr stein

Reputatie 6
Badge +2

Hey @RTigg,

En heeft de bovenstaande fabrieksreset geholpen? Heb je ook al geprobeerd om je apparaten te verbinden met de 5 Ghz verbinding? Ook ben ik benieuwd of je problemen ervaart met je bekabelde verbinding of enkel de Wifi. Met die informatie kunnen we al een aantal zaken uitsluiten. 

Reputatie 7
Badge +18

Geen iPhone hier helaas maar zoals hierboven vermeldt kan je ook een fabrieksreset uitvoeren, misschien dat het wat helpt.

Reputatie 2

Goedenavond,

 

Ik heb een Zyxel T-50 modem. Het modem staat nu op automatisch.

 

Heb je nog een tip voor een IOS app? Helaas geen android apparatuur in huis.

 

Grt,

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @RTigg 

Welke modem heb je? Op de 2,4 GHz band zijn kanaal 1, 6 of 11 altijd het beste omdat deze kanalen elkaar niet overlappen en hier minder last van hebben.

Je kunt ook de keuze op automatisch zetten zodat de modem zelf een kanaal kiest.

Dit is een goede app om te kijken wie in de buurt er op dezelfde kanaal zitten.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer

Mocht het probleem nog aanhouden dan zou je een fabrieksreset kunnen doen door het reset knopje achter je modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een dun voorwerp.

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

Eigenlijk vanaf het begin is dit al zo maar het wordt de laatste tijd alleen maar erger; ik kan wel verbinden met de wifi maar ik heb dan geen internet… Ik heb al een paar keer mijn router gereset maar eigenlijk helpt dat weinig. Het beste is om dan even de wifi van de device uit te schakelen en hem opnieuw te laten verbinden. Maar na 10x op een dag ben je dat goed zat…

 

Ligt dat dan ook aan een vol kanaal? Want ik heb dus wel verbinding met de wifi.

 

Als ik Tip 4 lees, hebben jullie het over een Wifi Analyzer in de app store. Helaas kan ik er geen vinden waarmee je daadwerkelijk kan scannen welke kanalen gebruikt worden. Hebben jullie nog een tip?

 

En in het algemeen, hoe kan ik dit oplossen? Wordt er helemaal gek van!

 

Grt,

Reageer