Sticky

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie

266 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi @fthtkn, let's see if we can get that fixed! I just checked your connection but currently it looks fine (not surprising). I do however see a difference between the modem uptime and the WAN (connection uptime). Next time it happens could you let me know the exact times and which lights are still burning on the modem? This will help me in determining the cause.
Ik maak sinds juli 2018 gebruik van Internet 100 via DSL kabel met HG659 modem.
Altijd wel problemen gehad met de stabiliteit van de connectie.
Gemiddeld moet ik twee keer per week de modem herstarten om de boel weer opgang te krijgen.
De factory reset heb ik ook al een aantal keer uitgevoerd.
Graag hoor ik wat de opties zijn om een stabiele internet connectie te krijgen
Reputatie 6
Badge +7
Hi @olaf76, daar kijk ik met je naar! Zo te zien maak je gebruik van flink wat apparaten. Hoe heb je deze aangesloten? Maken ze gebruik van een vast IP-adres, wordt er automatisch een IP-adres toegewezen of is het een combinatie van beide?
Hi Brian,

Hoofdzakelijk gebruik ik DHCP en dus automatische uitgifte van IP-adres uit hoge IP range (192.168.1.100-192.168.1.200). Enkele apparaten hebben een vast adres uit een lage IP range.
nog en keer.
thuis interent in heerenveen 8446SX
Reputatie 6
Badge +7
[23-05-2019] Hi, we ontvangen signalen dat de verbinding hersteld is. Mogelijk dien je het modem (en de zwarte media converter) nog kort van de stroom te halen. Via het Storingstopic blijf je altijd op de hoogte van eventuele onderbrekingen. Excuus voor het ongemak!
Hi Brian, heb je nog tips om het eventueel te verbeteren. Hoe kan ik een stabiele internet connectie krijgen?
Hallo,

Ik heb nu al sinds donderdag (24-05) geen vast internet op 2624ja.
Modem meerdere malen van de stroom gehaald en fabrieksreset uitgevoerd.
Ook heb ik alle kabels vervangen.
Alle lampjes branden behalve het internet lampje wat steeds knippert.
De diagnostics melden "Server no response [8180]. Please contact your service provider."
Heb ook al contact opgenomen met de klantenservice maar die konden mij niet verder helpen dan de stappenplan.

Dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurd, weer na een storing. Helaas weet ik niet meer wat het probleem heeft verholpen maar toen duurde het ook 72 uur voordat ik weer internet had.

Zou iemand hiernaar kunnen kijken?

Avast bedankt,
Stanislav
Reputatie 6
Badge +7
Hi @olaf76, het is in dit soort gevallen lastig te zeggen maar mogelijk heb je wat aan dit, dit of dit topic.

@OBJwankenobi Een reset (of in het uiterste geval een fabrieksreset) van je modem en eventueel media convertor wanneer we deze geplaatst hebben, is normaal gesproken voldoende wanneer er onedrhoud of een storing is geweest. Maak je gebruik van een eigen modem, een switch, routers of andere eigen apparatuur? Haal deze apparatuur er dan tussenuit en sluit onze modem rechtstreeks aan op het aansluitpunt. Daarna kan je je eigen apparatuur weer aansluiten. Heb je ook met het rechtstreeks aansluiten van onze modem geen verbinding? Laat het dan zeker weten, dan stuur ik graag een monteur bij je langs!
@Brian Uiteraard had ik alle apparatuur er tussen uit gehaald na het resetten, modem was gewoon rechtstreeks verbonden met het aansluitingspunt.

Maar sinds vandaag verbindt de modem weer met het internet. Ik snap nog steeds waardoor het kwam, heb namelijk niks bijzonders gedaan. 's Ochtends modem gereset en 's avonds deed hij het opeens. Heel raar.
Hallo,
afgelopen weken ook last van slecht verbinding via LAN met internet. TV/Telefoon/WiFi werkt wel.
Monteur laten komen, maar die beperkt zicht tot simpele checks zoals hier beschreven. 1 enkek apparaat aangesloten en speedcheck gedaan. Werkt dus probleem niet van T-Mobile.
Ik had het probleem dat als meerdere apparaten aan het netwerk hingen, LAN, dat dan de verbinding slecht werd.
Switch werkt prima want apparaten zien elkaar lokaal gewoon. Mijns inziens dus toch echt een probleem met de router van mijn Draytek Vigor modem.

Oplossing: T-mobile en Gideon laten denken dat ze weten waar ze het over hebben en zelf de oplossing zoeken.
Deze heb ik gevonden in een extra router hangen tussen T-mobile modem en thuisnetwerk. T-mobile modem ziet nu slechts 1 apparaat in het netwerk en geeft dus ook maar 1 IP-adres uit. De extra router dan als DHCP server instellen voor je thuisnetwerk en alles werkt weer als een zonnetje.

oh en btw T-mobile, ik kan het tenzeerste niet waarderen dat een monteur mij meldt na de basic checks die iedereen kan uitvoeren gaat lopen schermen dat hij buiten de lopende afspraak om wel persoonlijk langs kan komen om netwerk door te meten maar dat dat dan wel veel geld gaat kosten. Mooi de spullen van zijn baas gebruiken om prive wat bij te verdienen?

groetend,
Izo.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @OBJwankenobi Hmm vreemd maar goed om te horen dat het weer werkt! Je verbinding ziet er ook vanaf hier goed uit nu!

@IVT75 Dat is een creatieve oplossing! De Draytek kan inderdaad wat problemen hebben als er veel apparaten aangesloten zijn. Vaak kan je dit oplossen met de stappen in dit topic. Wat het bijverdienen betreft, de monteurs van Guidion zijn allemaal zelfstandig ondernemer. Ze ontvangen opdracht van ons bij problemen met je verbinding (alles tot en met je modem). Als je meerwerk uit wil laten voeren, denk dan bijvoorbeeld aan het trekken van kabels,, aanleggen van stopcontacten of ondersteuning met je binnenhuis netwerk dan is dit mogelijk maar hiervoor ontvang je dan inderdaad een factuur van de monteur. Uiteraard geldt dit alleen bij extra werkzaamheden, bij verbindingsproblemen sturen wij altijd kosteloos een monteur!
@Brian je snapt dat het probleem dus in het modem zit. Mooi! Ik vraag mij af hoe het komt dat ik voor de werkzaamheden van 13-16 mei geen problemen had met ditzelfde modem en nu ineens wel? Toch een firmware update uitgevoerd? Die dus verkeerd blijkt uit te pakken?

Ik zal eens kijken naar de link die je stuurde en bekijken of dat in mijn geval helpt. Alhoewel ik niet echt happig ben om nu iets te veranderen, want alles werkt nu net weer soepeltjes.

Groet!
Begin april overgestapt van glasvezel provider Fiber (tv-vaste telefoon-internet 50Mb) naar T-Mobile (tv-vaste telefoon-internet 50Mb).

Sinds overstap regelmatig meerdere keren per dag (en zelfs meerdere keren per uur) last van het wegvallen van het internet. Zo erg zelfs dat thuiswerken voor mij echt problematisch wordt.

Wat kan ik doen om een stabiel internet te verkrijgen?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi @bernieTM,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Dat werkt inderdaad niet prettig. Internet behoort gewoon stabiel te werken. Zeker op glasvezel.

Heb je het modem geconfigureerd? Bijvoorbeeld zelf een kanaal gekozen? Werk je op 2,4Ghz of 5Ghz? Of bedraad? Zit daar verschil in ervaren snelheid?
Sinds een dag of 3 hier ook een drama omvormer resetten modem resetten werkt allemaal voor een poosje ( lees uur soms wel 2 uur ) om daarna weer om de have klap weg te vallen.

Reageer