Sticky

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis

Toon eerste reactie

385 reacties

Reputatie 1

Geen Internet en geen sygnaal for mijn router 

Postcode 3112VJ  Schiedam 

ZYXEL T-50 tweede en derde LED's zijn uit

Ik heb geen internet van 10.00 uur tot nu. Het is 20.00 uur

reset helpt niet en het veranderen van DSN ook

Hallo. Ik heb sinds kort internet bij jullie. Een wifi router die op de begane grond in de meterkast staat. De connectie is uitstekend en overdag ervaar ik geen enkel probleem. Wanneer ik echter ‘s avonds competitieve spellen speel, dan krijg ik vaak last van lag spikes die soms tot 10 seconden duren. Hierdoor is het onmogelijk voor mij om fatsoenlijk te kunnen spelen. Zijn er op het moment storingen bij jullie, of te veel druk op het netwerk o.i.d. in verband met de vele thuisisolaties i.v.m. corona? Graag hoor ik snel van jullie, want de lag spikes zijn zodanig erg dat ik heel snel aan het neigen ben om elders te kijken voor een internet abonnement.

Mvg,

Martin

Sinds ik in het wijkje 2324DH in Leiden woon, heb ik problemen met het T-Mobile internet.

Op het modem brandt het internetlampje. De verbinding via internet geeft aan: “Erg sterk 270Mbps” doch in de avond, meestal tussen 20.00 en 22.00 komen er geen data over die verbinding. Herstarten, opnieuw initiëren van het modem en alle andere voor de hand liggende aanwijzingen al veelvuldig uitgevoerd. Alles zonder resultaat. Het probleem trad in de loop van de tijd steeds vaker op

Op 7 januari heeft een T-mobile monteur mijn installatie en verbindingen gecontroleerd. Bij mij in huis was alles in orde. De monteur suggereerde dat de verbinding met de lokale server (van KPN) niet optimaal zou kunnen zijn Hij zou dat laten controleren. Mogelijk heeft dat even geholpen, maar al snel keerde het probleem terug.

Nu in deze tijd veel mensen thuis werken, en -naar ik aanneem- veel kinderen s’avonds gamen is het probleem een stuk erger geworden. Steeds hetzelfde: tussen omstreeks 20:00 en 22:00 verbinding erg sterk, doch geen internet. Het doet zich nu ook overdag voor.

Uiermate hinderlijk, vooral in deze tijden. Tijdens de storingen geen Netflix, geen Skype geen Zoom, faciliteiten die in deze tijd aan belang toenemen.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @chrborra, aan de hand van jouw omschrijving klinkt dit inderdaad als een capaciteitsprobleem. Op dit moment is het netwerk sterker belast dan normaal waardoor dit soort problemen kunnen ontstaan in de piek uren. Achter de schermen werken we continue (samen met de netbeheerder) om deze belasting zo goed mogelijk te verdelen en knelpunten worden zo goed als mogelijk aangepakt. Excuses voor het ongemak!

De laatste maanden valt mijn internet dagelijks 2a3 maal per dag voor 5 minuten uit.
Heb alles bekabeld aangesloten.
Ook gaat mijn tv ontvanger dagelijks omstreeks 22:30 uur op storing (geeft dan error) duurt een aantal minuten en gaat dan weer verder.
Het servicenummer is niet bereikbaar door drukte en de computerchat snapt het al helemaal niet.

Dit probleem moet echt opgelost worden

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @harald66, top dat je het hier aankaart, ik ga er gelijk mee aan de slag! Ik zie dat je 3 TV Boxen hebt aangesloten op het modem. Als ik de lijnmeting goed uitlees, kom ik tot de conclusie dat je er (TV Box) 1 of 2 direct op het modem in poort 3 of 4 hebt aangesloten en 1 of 2 via een switch in poort 3 of 4 en dan een bekabelde pc/laptop op poort 1, kan dat kloppen? Sorry dat ons servicenummer niet bereikbaar is geweest voor je! Goed trouwens dat je alles bekabeld hebt aangesloten. Kan ik er hiermee van uitgaan dat je refereert aan een LAn-verbinding bij het wegvallen en niet Wifi? 

Ik zie dat je in januari al met mijn collega hebt geschakeld en een factory reset hebt uitgevoerd. Jammer genoeg heeft dit dan nog niet volledig bijgedragen aan een stabiele verbinding. Zou je mij in een PM de MAC-adressen en serienummers van jouw modem en 3 TV Boxen willen toesturen, alsjeblieft? Dan kan ik nagaan waar de fout ligt. Wat voor error geeft de ontvanger precies om 22:30? 

Alvast enorm bedankt voor je medewerking, samen komen we eruit!

Reputatie 1

Geen sygnaal

XXXX Schiedam 

Klantnummer is XXXX → moderator edit: geen persoonlijke gegevens in openbare topics plaatsen alsjeblieft.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @szonek1974, bedankt voor de heldere uitleg en foto! Het is inmiddels doorgezet naar de techneuten en die zullen het doorgeven aan de netwerkbeheerder (KPN). Gemiddeld duurt het in behandeling nemen van een taak zo’n 3 tot 5 werkdagen, maar wegens de corona-crisis en aangepaste veiligheidsprotocollen, kan dit oplopen tot een aantal werkdagen meer. Het probleem ligt trouwens buitenshuis inderdaad, daarom heeft de Guidion monteur het ook doorgegeven. Dit houdt in dat KPN de wijkcentrale in moet gaan, om te controleren waar het euvel zit. KPN wordt door mijn collega’s aangestuurd en zal indien noodzakelijk jou bellen om een afspraak te maken. In principe doen ze dat niet altijd, omdat voor het langskomen in de wijkcentrale geen klantafspraak vereist is. Wel zullen we je op de hoogte houden van de situatie. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 1

Ik heb vandaag om 17.00 uur een afspraak gemaakt maar er is nog niemand

Reputatie 7
Badge +7

Hi @szonek1974, zo te zien is het gelukt met onze monteur maar de monteur heeft vastgesteld dat er geen signaal binnen komt. We hebben de netbeheerder ingeschakeld om je zo snel mogelijk weer online te krijgen! 

Reageer