Sticky

[Info] Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis

Toon eerste reactie

184 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hey @AndyS , dit wil ik voor je gaan oplossen! Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag.
Goedemiddag ,

Mijn probleem met mijn 100Mb abbo is het volgende :
wifi snelheid komt niet hoger dan 42 Mb/s zowel op 2.4Ghz als 5 GHz ,
de huwawai heeft eeniconnectie snelheid 144Mb op 2,4Ghz en 433 op 5 GHz
de TP-Link router 300Mb op 2,4 en 768 op 5Ghz.

heb vele stappen doorlopen zoals :

reset modem (met alle kabels los)
verschillende routers anders dan de huwawai
wisselen kanalen en bandbreedte .
alle kabels vervangen

Het gekke is dat bekabeld wel 97 Mb gehaald wordt ,maar op het moment dat wifi getest wordt het drama is.

Om e.e.a. uit te sluiten heb ik ook mijn oude ziggo aansluiting getest op de andere routers en dan wordt er wel de beloofde 200Mb gehaald op wifi 5Ghz en 79MB op 2,4Ghz.

Na een aantal weken testen in vele verschillende opstellingen kan ik maar 1 conclusie trekken, nl dat op een onverklaarbare wijze de LAN snelheid geremd wordt zodra er een andere router aangesloten wordt (connectie snelheid is 1000Mb).
en dat de interne verbinding in het modem de snelheid naar wifi remt.

Hoop dat iemand tips heeft want heb zelf geen ideeen meer
Reputatie 5
Badge +4
Hi @marsje72, ik kijk graag met je mee maar het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies met de Wifi aan de hand is. Haal je de Wifi snelheid niet via het door ons geleverde modem of gaat het om de Wifi snelheid wanneer je een eigen router achter ons modem aansluit als Acces Point? Ik begrijp dat je bekabeld de snelheid wel haalt? Staat de Wifi op ons modem uit op het moment dat je de router aangesloten hebt? Als zowel de modem als router een Wifi signaal uitzenden dan kan dit gaan storen waardoor het signaal niet stabiel is. Ik hoor het graag!
Goede dag,

Sinds dit jaar ben ik pas klant en was heel tevreden de afgelopen van de snelheid en stabiliteit van het network maar sinds ongeveer 2 weken stopt de draytek er af-en-toe mee.

Ik heb de voorgestelde oplossingen toegepast: stroom eraf, factory reset en ook heb ik mijn router die in bridge modus staat uitgezet voor een paar dagen. Dit mocht allemaal niet baten.

Op het moment dat de "crash" gebeurd branden de lampjes normaal maar ik kan niet meer inloggen op de router zelf (via 192.168.1.1 zowel via draad als wifi) .

Wat kan voor mij een oplossing zijn?
hallo Brian,

ik test altijd met slechts 1 apparaat ,dus enkel het geleverde modem of wifi op modem uit en wifi router
snelheden getest met diverse apparaten , Windows,Linux Android en IOS 12...

ter verduidelijking, de achter liggende configuratie is al 2 jaar ongewijzigd en werkt prima met Telfort ,Ziggo .
ook getest om router als AP te gebruiken maar dat gaf hetzelfde resultaat ,
signaal is stabiel getest op automatische kanaal instelling en op handmatige instelling .
eea gecheckt met wifi analyzer om te zien welke kanalen vrij zijn en of het kanaal wel echt veranderd was.

signaal komt wel goed binnen op het modem 110... down en 32... up
AndyS schreef:

Brian schreef:

Hi @AndyS,

Oei daar gaan we meteen naar kijken! Je kan de factory reset zeker proberen, je hoeft niet bang te zijn dat je hierme wat stuk maakt. Een factory reset wil zeggen dat je modem terug gaat naar de fabrieksinstellingen en daarna de laatste updates weer op gaat halen. Eventuele instellingen zoals het aanpassen van de naam van je Wifi netwerk gaan dan wel verloren dus dit zal je dan even opnieuw in moeten stellen.

Mocht het probleem zich voor blijven doen laat dan even weten welke lampjes je nog ziet branden op de modem op het moment dat het gebeurt, dan kijk ik graag met je mee!

Beste Brian,

Ik had meteen een factory reset uitgevoerd na mijn post en het internet was een tijdje goed. Vandaag helaas weer meerdere malen uitvallen, ik heb gekeken en wat opvalt is dat de lampjes wel gewoon aan blijven (ACT die blijft knipperen, WAN, fiber + WLAN aan als het internet uitvalt). Nu ik zo de bovenstaande posts lees ben ik waarschijnlijk ook 1 van de zeldzame mensen die lijd aan een foutieve Draytek glasvezel-modem. Baal er wel helaas van, het is erg onbetrouwbaar momenteel .. (Vooral als je net lekker in bed loopt te Netflix-en) Hoe ga ik nu verder te pas om dit op te lossen? 🙂

Hoor het graag!

Nog even voor iemand die precies dezelfde klachten als ik ervaarde:

Inmiddels ben ik geholpen door de fijne mensen hier van T-Mobile en heb ik de Draytek modem vervangen voor een Huawei modem + Mediaconverter. Sindsdien geen problemen meer wat betreft de LAN-verbinding die plots uitvalt. Ontzettend fijn!

T-Mobile Thuis klantenservice hulde voor jullie en bedankt!
Brian schreef:

Hi jiepiewie, goed om te horen dat het eindelijk gelukt is! Ik vermoed dat het in dit geval een combinatie van factoren was (omzetten in de wijkkast doen ze niet zomaar), maar het heeft inderdaad lang geduurd alles bij elkaar. Om het goed t emaken heb ik daarom zojuist twee maanden van je internet abonnement vergoed! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende factuur en overgebleven bedragen maken we naar je over!

Hallo Brian.,

Ik heb de factuur van december bekeken en ik zie niets van een vergoeding danwel verrekening. Komt dat nog? Of weer een loze belofte?

Met vriendelijke groeten,
Jean-Paul
Reputatie 2
Badge +2
Hey Jean-Paul,

Ik kan je verblijden met het nieuws dat de vergoeding is goedgekeurd! Dit bedrag wordt deze maand in mindering gebracht op je factuur. ☺
Reputatie 5
Badge +4
@justinv Ik heb op afstand met je mee gekeken en de binnenkomende verbinding lijkt niet goed te zijn. Ik stuur graag een monteur bij je langs om de aansluiting te controleren! Je ontvangt een e-mail/sms-bericht om direct een afspraak te kunnen maken.

@marsje72 Hmm wat vreemd. Haal je bekabeld wel de volle snelheid via de router? Dus modem > router > UTP > hardware. Ik ben benieuwd of de volle snelheid wel via LAN doorgegeven wordt en het dus alleen de Wifi is of dat het hier al mis gaat.

@AndyS Top om te horen dat de modemwissel het probleem heeft verholpen, bedankt voor je leuke bericht! 🙂

Reageer