Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 2

Geen Internet en geen sygnaal for mijn router 

Postcode 3112VJ  Schiedam 

ZYXEL T-50 tweede en derde LED's zijn uit

Ik heb geen internet van 10.00 uur tot nu. Het is 20.00 uur

reset helpt niet en het veranderen van DSN ook

Hallo. Ik heb sinds kort internet bij jullie. Een wifi router die op de begane grond in de meterkast staat. De connectie is uitstekend en overdag ervaar ik geen enkel probleem. Wanneer ik echter ‘s avonds competitieve spellen speel, dan krijg ik vaak last van lag spikes die soms tot 10 seconden duren. Hierdoor is het onmogelijk voor mij om fatsoenlijk te kunnen spelen. Zijn er op het moment storingen bij jullie, of te veel druk op het netwerk o.i.d. in verband met de vele thuisisolaties i.v.m. corona? Graag hoor ik snel van jullie, want de lag spikes zijn zodanig erg dat ik heel snel aan het neigen ben om elders te kijken voor een internet abonnement.

 

Mvg,

Martin

Reputatie 1

Sinds ik in het wijkje 2324DH in Leiden woon, heb ik problemen met het T-Mobile internet.

Op het modem brandt het internetlampje. De verbinding via internet geeft aan: “Erg sterk 270Mbps” doch in de avond, meestal tussen 20.00 en 22.00 komen er geen data over die verbinding. Herstarten, opnieuw initiëren van het modem en alle andere voor de hand liggende aanwijzingen al veelvuldig uitgevoerd. Alles zonder resultaat. Het probleem trad in de loop van de tijd steeds vaker op

Op 7 januari heeft een T-mobile monteur mijn installatie en verbindingen gecontroleerd. Bij mij in huis was alles in orde. De monteur suggereerde dat de verbinding met de lokale server (van KPN) niet optimaal zou kunnen zijn Hij zou dat laten controleren. Mogelijk heeft dat even geholpen, maar al snel keerde het probleem terug.

Nu in deze tijd veel mensen thuis werken, en -naar ik aanneem- veel kinderen s’avonds gamen is het probleem een stuk erger geworden. Steeds hetzelfde: tussen omstreeks 20:00 en 22:00 verbinding erg sterk, doch geen internet. Het doet zich nu ook overdag voor.

Uiermate hinderlijk, vooral in deze tijden. Tijdens de storingen geen Netflix, geen Skype geen Zoom, faciliteiten die in deze tijd aan belang toenemen.

Reputatie 7

Hi @chrborra, aan de hand van jouw omschrijving klinkt dit inderdaad als een capaciteitsprobleem. Op dit moment is het netwerk sterker belast dan normaal waardoor dit soort problemen kunnen ontstaan in de piek uren. Achter de schermen werken we continue (samen met de netbeheerder) om deze belasting zo goed mogelijk te verdelen en knelpunten worden zo goed als mogelijk aangepakt. Excuses voor het ongemak!

De laatste maanden valt mijn internet dagelijks 2a3 maal per dag voor 5 minuten uit.
Heb alles bekabeld aangesloten.
Ook gaat mijn tv ontvanger dagelijks omstreeks 22:30 uur op storing (geeft dan error) duurt een aantal minuten en gaat dan weer verder.
Het servicenummer is niet bereikbaar door drukte en de computerchat snapt het al helemaal niet.

 

Dit probleem moet echt opgelost worden

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @harald66, top dat je het hier aankaart, ik ga er gelijk mee aan de slag! Ik zie dat je 3 TV Boxen hebt aangesloten op het modem. Als ik de lijnmeting goed uitlees, kom ik tot de conclusie dat je er (TV Box) 1 of 2 direct op het modem in poort 3 of 4 hebt aangesloten en 1 of 2 via een switch in poort 3 of 4 en dan een bekabelde pc/laptop op poort 1, kan dat kloppen? Sorry dat ons servicenummer niet bereikbaar is geweest voor je! Goed trouwens dat je alles bekabeld hebt aangesloten. Kan ik er hiermee van uitgaan dat je refereert aan een LAn-verbinding bij het wegvallen en niet Wifi? 

Ik zie dat je in januari al met mijn collega hebt geschakeld en een factory reset hebt uitgevoerd. Jammer genoeg heeft dit dan nog niet volledig bijgedragen aan een stabiele verbinding. Zou je mij in een PM de MAC-adressen en serienummers van jouw modem en 3 TV Boxen willen toesturen, alsjeblieft? Dan kan ik nagaan waar de fout ligt. Wat voor error geeft de ontvanger precies om 22:30? 

Alvast enorm bedankt voor je medewerking, samen komen we eruit!

Reputatie 2

Geen sygnaal

XXXX Schiedam 

Klantnummer is XXXX → moderator edit: geen persoonlijke gegevens in openbare topics plaatsen alsjeblieft.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @szonek1974, bedankt voor de heldere uitleg en foto! Het is inmiddels doorgezet naar de techneuten en die zullen het doorgeven aan de netwerkbeheerder (KPN). Gemiddeld duurt het in behandeling nemen van een taak zo’n 3 tot 5 werkdagen, maar wegens de corona-crisis en aangepaste veiligheidsprotocollen, kan dit oplopen tot een aantal werkdagen meer. Het probleem ligt trouwens buitenshuis inderdaad, daarom heeft de Guidion monteur het ook doorgegeven. Dit houdt in dat KPN de wijkcentrale in moet gaan, om te controleren waar het euvel zit. KPN wordt door mijn collega’s aangestuurd en zal indien noodzakelijk jou bellen om een afspraak te maken. In principe doen ze dat niet altijd, omdat voor het langskomen in de wijkcentrale geen klantafspraak vereist is. Wel zullen we je op de hoogte houden van de situatie. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 2

Ik heb vandaag om 17.00 uur een afspraak gemaakt maar er is nog niemand

 

Reputatie 7

Hi @szonek1974, zo te zien is het gelukt met onze monteur maar de monteur heeft vastgesteld dat er geen signaal binnen komt. We hebben de netbeheerder ingeschakeld om je zo snel mogelijk weer online te krijgen! 

Hallo. Ik heb sinds kort internet bij jullie. Een wifi router die op de begane grond in de meterkast staat. De connectie is uitstekend en overdag ervaar ik geen enkel probleem. Wanneer ik echter ‘s avonds competitieve spellen speel, dan krijg ik vaak last van lag spikes die soms tot 10 seconden duren. Hierdoor is het onmogelijk voor mij om fatsoenlijk te kunnen spelen. Zijn er op het moment storingen bij jullie, of te veel druk op het netwerk o.i.d. in verband met de vele thuisisolaties i.v.m. corona? Graag hoor ik snel van jullie, want de lag spikes zijn zodanig erg dat ik heel snel aan het neigen ben om elders te kijken voor een internet abonnement.

 

Mvg,

Martin

 

Twee weken later en het probleem speelt nog steeds. Heb nog geen reactie gehad in deze thread of ergens anders.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Agrarus, goed dat je nog eens aan de bel trekt in dit topic! Ik vrees dat jouw bericht ertussendoor geglipt is, dat mag niet gebeuren en daarvoor mijn oprechte excuses!

Wat betreft jouw vraag aangaande de connectie en lag spikes die je ervaart ‘s avonds en tijdens het gamen: sinds de aangescherpte maatregelen van het kabinet leeft, werkt, studeert en streamt heel Nederland grotendeels vanuit huis. Het netwerk van T-Mobile is niet gewend aan het intensieve gebruik in deze crisisperiode. We doen ons uiterste best om piekbelastingen van ons netwerk te voorkomen en op te vangen, maar je blijft kans houden op een minder goede verbinding dan je gewend bent. We geven je graag wat tips die kunnen helpen een betere (Wifi)-verbinding te krijgen. Zo kun je straks geoptimaliseerd te werk gaan vanuit huis.

Check dit topic voor alle tips, we kunnen niet direct alles verbeteren, maar wel optimaliseren! :wink:

Hallo,

Sinds twee maanden overgestapt naar t-mobile, maar ik moet ongeveer elke week de modem en/of media converter opnieuw opstarten. Na een paar dagen kunnen bepaalde websites niet meer gevonden worden en geven een DNS error. Nog een dag later wordt dat steeds erger, totdat er helemaal geen verbinding meer mogelijk is. De telefoon geeft het dan ook op. Een herstart lost het op.

Het rare is dat het niet uitmaakt welke DNS service ik instel in het modem. Omdat de t-mobile DNS server weigert nih.gov te resolven, heb ik al eens cloudflare en later google ingesteld als DNS server, maar ook dan gaat het fout. Een “nslookup nu.nl 8.8.8.8” geeft dan ook gewoon een time-out, of soms een “Server failed”. En aangezien een herstart alles tijdelijk oplost, moet de fout hier zitten lijkt me.

Ben ik de enige met dit probleem? Is er iets aan te doen? En waarom wordt nih.gov niet gevonden met de t-mobile DNS servers? (op glasvezel, mobiel is er niets aan de hand). Nog even los van de vraag waarom de verbinding met de modem soms op alle apparaten voor een aantal seconden wegvalt. Gelukkig gebeurt dit zo weinig dat het niet echt erg is.

De problemen spelen bij alle aangesloten apparaten. Dat zijn bekabeld 1 Windows PC en 1 Raspberry Pi, en draadloos 4 telefoons, 2 Chromebooks, 2 laptops, Internetradio, 2 Raspberry pi’s, printer, Chromecast en Smart TV. Al 10 jaar glasvezel (niet via t-mobile) en dit is de eerste keer dat ik een issue heb.

Alvast dank voor eventuele tips.

Hi All,

 

Ik heb dezelde problemen als een aantal hierboven dat mijn verbinding regelmatig wordt onderbroken.

I.p.v de service te krijgen en het verhelpen van de oplossing wordt dit probleem alleen maar erger.

Ik ben sinds de vodafone tijd al bij de club en heb gevraagd of ik een zyxell modem kan krijgen aangezien ik nog steeds de draytek modem in mijn bezit heb.

Zelf de deal gegeven als ze dit leveren ik mijn contract welke vrij is met een jaar verleng.

Tot mijn verbazing kon ik geen zyxell krijgen deze krijgen alleen '’NIEUWE KLANTEN'’

Vanaf 2016 klant en ze proberen steeds een nieuwe draytek te leveren terwijl ik een andere service vraag.

Mijn vraag aan jullie wanneer wordt dit probleem eens opgelost of ben ik nu dan echt genood zaakt mijn pakket op te zeggen ik hoor het graag.

 

MVG

Arin

Reputatie 7

Hi @Lemontree, hmm dat klinkt alsof er iets niet goed gaat in de modem zelf. Je hebt het vast al geprobeerd maar even een dubbelcheck, heb je de modem al eens helemaal een fabrieksreset gegeven (dus niet alleen een restart)? Heb je toevallig een paar tijdstippen en datums beschikbaar waarop dit gebeurde? Dan kijk ik graag of ik aan deze kant wat kan ontdekken. Het niet kunnen resolven van nih.gov is een losstaand issue en dit hebben we al gemeld aan onze technische dienst, dank hiervoor!

@arinvl Ik heb meteen met je meegekeken en een ander type modem is hier inderdaad geen oplossing. Ik zie dat mijn collega’s al eerder een versterker opgestuurd hebben voor de Wifi problemen. Met deze versterker kan je ook gebruik maken van de 5 Ghz frequentie, hiervoor is geen ander type modem nodig. Als je echt het maximale uit je Wifi verbinding wil halen dan zijn er ook nog andere mogelijkheden zoals het gebruik van een eigen router of een Wifi mesh oplossing. Meer tips vind je in dit topic.

@Brian Bedankt voor je reactie los van het feit dat ik een wifi versterker heb gekregen in mijn vodafone tijd welke ik gebruik op de 1 etage van mijn huis heb ik nog steeds problemen.

Gezien de zyxell een nieuwe variant modem is en ik al sinds 2016 klant ben is mijn vraag niet zo gek voor een nieuwe modem.

Ik snap gewoon niet dat ik eerst verplicht wordt door t-mobile tot het opzeggen van mijn contract om een nieuwe modem te krijgen????

volgens mij is mijn vraag heel simpel stuur een nieuwe modem naar 4 jaar en ik verleng mijn contract met een jaar.

 

MVG

Arin

 

Mijn lampje van de converter doet niks (Fo) 

Nu was mij belooft dan vanaf dinsdag de 14 april dat alles zou werken 

 Nu Is donderdag 23 april de installatie datum maar hoe weet ik zeker dat er dan wel signaal op de lijn zit, want als dat dan nog niet Is moet het door gegeven worden aan kpn, kan dat niet bij voorbaat al gedaan worden er Is al zo veel mis gegaan bij mij dat ik er een beetje moedeloos van wordt en ik heb er niet echt vertrouwen op dat het nu wel goed gaat

Reputatie 7

Hey @arinvl,

 

Super dat je al zo lang klant bent bij ons! Wanneer je problemen ervaart met je verbinding dan gaan we er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Nu behoort een modemruil jammer genoeg niet tot de mogelijkheden. Dit is natuurlijk wel het geval wanneer het euvel door een defect modem wordt veroorzaakt. Kun je de onderstaande vragen voor mij beantwoorden?

  1. Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst? 

  1. Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding? 

  1. Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem? 

  1. Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf? 

  1. Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen? 

Hoe meer informatie we ontvangen, hoe sneller we je kunnen helpen aan een oplossing. :smile:

 

Hi @wjoosten,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! We doen ons uiterste best om je overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Nu zie ik dat je zojuist mijn collega hebt gesproken. Mijn collega heeft op zijn beurt direct onze techneuten op de hoogte gesteld van dit probleem. Zodra er een update volgt, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande

Hey @arinvl,

 

Super dat je al zo lang klant bent bij ons! Wanneer je problemen ervaart met je verbinding dan gaan we er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Nu behoort een modemruil jammer genoeg niet tot de mogelijkheden. Dit is natuurlijk wel het geval wanneer het euvel door een defect modem wordt veroorzaakt. Kun je de onderstaande vragen voor mij beantwoorden?

  1. Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst? 

  1. Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding? 

  1. Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem? 

  1. Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf? 

  1. Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen? 

Hoe meer informatie we ontvangen, hoe sneller we je kunnen helpen aan een oplossing. :smile:

 

Hi @wjoosten,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! We doen ons uiterste best om je overstap zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Nu zie ik dat je zojuist mijn collega hebt gesproken. Mijn collega heeft op zijn beurt direct onze techneuten op de hoogte gesteld van dit probleem. Zodra er een update volgt, ben jij de eerste die het hoort. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande

Super fijn allemaal maar als de eerste gewoon zijn werk had gedaan zoals glous (volgens mij schijf je het zo) dan was het misschien al verholpen geweest nu moet ik weer langer wachten omdat het probleem niet thuis maar bij kpn ligt dus als de eerste had geluisterd en zijn werk goed had gedaan (dus niet naar 5a6 keer bellen) was het waarschijnlijk al opgelost geweest 

Ben benieuwd hoelang ik nu weer moet wachten

De eerste bestelling was opleven op de 9 april daar Is zoveel fout gegaan dat ik alles maar heb geannuleerd en met spoed een nieuwe heb aangevraagd dus nu was het vanaf de 15 april een werkende internet (zoals ook bij jullie staat) maar ik had al vaak aangegeven dat er geen signaal binnen komt dus een werkend iets Is er nog steeds niet dus nu maar weeeeeer wachten tot het verholpen Is en dat duurt maar en dat duurt maar maar tenslotte zit ik thuis zonder 

Ben benieuwd hoelang het duurt want mijn geduld raakt een beetje op 

@Piotr er zijn al veel testen gedaan m.b.t. het weg vallen van mijn wifi.Dit gebeurd vaak in de avond en nacht dit is ook gemeten door Ring camera systeem die 48 uur mee heeft gekeken naar de wifi verbinding.Ik heb vandaag contact gehad met iemand van de klantenservice en er wordt een wifi versterker van het merk zyxel opgestuurd welke op 5 GHZ werkt.Ik moet dan de wifi op mijn huidige modem uitschakelen en over de wifi versterker laten uitzenden.Persoonlijk heb ik daar mijn vraagtekens over aangezien ik een andere wifi versterker genaamd Fritz welke ook op 5 GHZ al heb.Maar ik ga uit testen en kijken of dit de oplossing is.Ik blijf erbij dat de zyxel modem welke 5 GHZ uitzend in combinatie met de wifi versterker van zyxel 5 GHZ het probleem gaan oplossen.Overigens verbaasd het mij nog steeds als ik mijn contract vandaag opzeg na 4 jaar en na een maand terug kom ik wel direct een zyxel modem krijg. Terwijl ik nu meerdere nieuwe modem's en monteurs heb gehad en hebben aangeven dat ik een zyxel modem moet krijgen om dit probleem te verhelpen ik best lang moet wachten voordat er 1 wordt opgestuurd in tussen al maanden bezig met dit probleem.

 MVG 

 

Arin

Reputatie 7

@wjoosten Ik kan mij zeker voorstellen dat je baalt dat het langer duurt. We zien pas dat een aansluiting niet werkt zodra je er op aangesloten bent en er geen signaal door blijkt te komen. Op dat moment zal eerst onze monteur de modem en binnenhuis controleren. Is dit uitgesloten en is er nog steeds geen verbinding? Dan schakelen we direct de netbeheerder in om de binnenkomende verbinding en de aansluiting in de centrale te controleren. In dit geval moeten er dus 2 verschillende monteurs op 2 verschillende locaties ingepland worden en dit kost inderdaad tijd maar we gaan zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! Exuses voor de vertraging.

@arinvl Wat zou specifiek de reden zijn dat een Zyxel modem nodig is? Als je de de Fritz of Zyxel versterker als Acces Point aansluit en de Wifi op de Draytek uit zet dan maakt het eigenlijk niet uit welk modem je hiervoor gebruikt, het Wifi verkeer loopt dan namelijk via de versterker. Naast het feit dat de Zyxel modem “nieuwer” is, is het eindresultaat hetzelfde. :wink:

Hi @Lemontree, hmm dat klinkt alsof er iets niet goed gaat in de modem zelf. Je hebt het vast al geprobeerd maar even een dubbelcheck, heb je de modem al eens helemaal een fabrieksreset gegeven (dus niet alleen een restart)? Heb je toevallig een paar tijdstippen en datums beschikbaar waarop dit gebeurde? Dan kijk ik graag of ik aan deze kant wat kan ontdekken. Het niet kunnen resolven van nih.gov is een losstaand issue en dit hebben we al gemeld aan onze technische dienst, dank hiervoor!

 

Ik heb nog niet geprobeerd om het modem een fabrieksreset te geven. Dat heeft ie toch net gehad (2 maanden geleden)? Mijn vorige ‘modem’ (let’s face it: it’s a router) heeft nooit een fabrieksreset gehad en hoefde buiten z’n halfjaarlijkse software-updates nooit opnieuw opgestart te worden.

Ik wil best meewerken om de oorzaak te achterhalen, maar naar welke staat moet ik ‘m dan resetten? Puur de fabrieksinstellingen is voor mij niet aanvaardbaar; ik heb een aantal port forwarding rules en statische dhcp’s die ik niet wil missen. Hebben jullie wat aan een reset met onmiddelijke herprogrammering van deze? Lijkt me niet? Probleem is dat ik niet een paar dagen kan gaan wachten in een verkeerde configuratie tot zich een probleem aandient.

Tijden kan ik je wel geven, aangezien ik al begonnen was een log bij te houden:

14/4/2020  7:00 - Cloudflare kan nu.nl niet meer vinden, ook niet met "nslookup nu.nl 1.1.1.1"
14/4/2020 16:15 - Alle addressen geven een DNS error. nslookup geeft "DNS request timed out"
14/4/2020 16:17 - DNS statisch veranderd naar Google 8.8.8.8. nslookup geeft nog steeds "DNS request timed out"
14/4/2020 16:25 - Modem + media converter gereset via spanning eraf: alles werkt weer.
19/4/2020  9:00 - Alles opnieuw opgestart (stekker uit + in) voor de zekerheid vanwege online wedstrijd die niet onderbroken mag worden
21/4/2020 20:10 - Internetsnelheid bij T-Mobile aangepast naar 1Gb/s
21/4/2020 20:12 - Beetje cynisch: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET
21/4/2020 20:14 - Modem opnieuw opgestart via webinterface
21/4/2020 20:19 - Of zoiets, het duurt eeuwig: internet werkt weer.
21/4/2020 20:44 - Speedtest: 916Mb/s. Cool. Was er nou een verband met het veranderen van de snelheid?

Je ziet, ik heb zelfs m’n snelheid verhoogd, want als alles werkt, werkt het ook goed. 2.4GHz Wifi is minder dan ik eerst had (printer op zolder doet het nauwelijks nog) maar 5GHz Wifi is erg goed (telefoon op zolder haalt 200Mb/s).

Reputatie 7

Hi @Lemontree, dank voor de toelichting en de voorbeelden! Ik heb de verbinding ook vanuit onze kant bekeken maar zo te zien blijft de verbinding met de modem gewoon up, het lijkt dus geen hardware issue te zien. Als ik kijk naar de ‘DNS request timed out’ foutmelding (lang leve Google) dan kom ik voornamelijk configuratie problemen tegen. Firewalls die verzoeken tegen houden, onjuist ingestelde DNS servers etc.

Je geeft aan een aantal port forwards en statische IP's te gebruiken en je gebruikt een redelijk aantal apparaten. Zou het mogelijk in de configuratie kunnen liggen waardoor de DNS in sommige gevallen niet resolved wordt? De melding van 21/4/2020 20:12 zou overigens goed te maken kunnen hebben met het aanpassen van de snelheid, waarschijnlijk ben je overgezet op een ander profiel. 

In dit geval zou ik toch eens alle netwerk settings nalopen om te dubbelchecken of deze wel juist zijn. De fabrieksreset is er (onder andere) voor om dit soort zaken als oorzaak uit te sluiten maar ik kan mij voorstellen dat je geen trek hebt om alle settings opnieuw in te moeten voeren. :slight_smile:

 

Reputatie 2

Ondanks dat er geen storing actief lijkt te zijn op https://thuismy.t-mobile.nl/storingen, zijn er duidelijk heel wat meldingen over routingproblemen. Die liggen dus niet aan mijn modem, router, access points, etc. maar aan de verbindingen van T-Mobile aan de rest van het internet. Zie bijvoorbeeld de meldingen op allestoringen:

https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

en ook meldingen van slecht internet en een melding dat er iets mis lijkt te zijn bij de Cable&Wireless uplink:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/311

Waarom is het voor T-Mobile zo moeilijk om een goede storingspagina te maken, waarop je direct kunt zien dat er echt iets mis is? Er kunnen toch relatief gemakkelijk allerlei tests zijn die allerlei verbindingen checken elke minuut ofzo? Ik denk natuurlijk direct ook aan het (denk ik) ongerelateerde DNS probleem van niet zo lang geleden.

 

edit:

Ik wilde nog iets toevoegen :wink: . Kijk ik snap dat het normaal gesproken een goed idee is om iemand met een storing zelf even het modem te resetten enzo, maar als er echt iets bij T-Mobile zelf mis is, is het een beetje onhandig om duizenden mensen thuis hun modem te laten resetten als daar niks mis mee is. Dat is vooral mijn gedachte/reden om een automatische sturingspagina te hebben. Ik weet overigens niet of https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/ een automatische pagina is, of dat die alleen storingen die door medewerkers van T-Mobile gecheckt/ingediend zijn laat zien. Maar mijn ervaringen tot nu toe, lijken aan te geven dat die storingspagina niet zo automatisch is.

Zoals jorikc hierboven al zegt is het erg vervelend dat de online pagina's niets aangeven. 

Ik ervaar gelijke problemen (in lelystad). 

Als je belt met de klantenservice krijg je te horen dat er wel al storingen bekend zijn. Vreemd dat deze niet op de support pagina staan. 

Lijkt bijna alsof het bij de telefonische helpdesk een zoethoudertje is oid..

Reageer