Beantwoord

Inlog in modem werkt niet

• 19 februari 2017
  • 10 reacties
  • 33920 Bekeken

Hi,
Ik heb sinds vorige week Thuis laten installeren.
Nu we een beetje klaar zijn met de verhuizing wil ik de port forwarding in het modem (draytek Vigor 2132F) aanzetten.
Ik kan alleen niet inloggen aangezien default admin/admin niet werkt.
Iemand een suggestie waar ik de juist inlog gegevens kan vinden om wat instellingen in mijn modem te wijzigen?

Thx!
icon

Beste antwoord door Hajar 20 februari 2017, 09:20

Hi Jerry,

Tof dat je gebruik maakt van T-Mobile Thuis. Is het gelukt met de tip van CasaDude? Voor de zekerheid plaats ik de uitleg rondom inloggen voor alle modems hier:

Voor een Draytek modem log je als volgt in:
  • Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1. terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
  • Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord allebei "user" in.
Voor de zekerheid ook de uitleg bij het inloggen op een Huawei modem:
  • Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
  • Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
Let op: zorg ervoor dat je rechtstreeks verbonden bent met ons modem. Koppel dus alle externe routers, Wifi-versterkers of powerline adapters los!

Stel nou dat het toch niet lukt, dan wil ik vragen een fabrieksreset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt.

En over het portforwarding: neem een kijkje in dit topic. Hier staat stapsgewijs uitgelegd hoe je portforward instelt.

Laat ons weten of het is gelukt. 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
Je kan als admin niet inloggen omdat die rechten voorbehouden zijn aan de provider , probeer eens user/user.Je kan namelijk alleen als user inloggen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jerry,

Tof dat je gebruik maakt van T-Mobile Thuis. Is het gelukt met de tip van CasaDude? Voor de zekerheid plaats ik de uitleg rondom inloggen voor alle modems hier:

Voor een Draytek modem log je als volgt in:
  • Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1. terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
  • Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord allebei "user" in.
Voor de zekerheid ook de uitleg bij het inloggen op een Huawei modem:
  • Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
  • Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.
Let op: zorg ervoor dat je rechtstreeks verbonden bent met ons modem. Koppel dus alle externe routers, Wifi-versterkers of powerline adapters los!

Stel nou dat het toch niet lukt, dan wil ik vragen een fabrieksreset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt.

En over het portforwarding: neem een kijkje in dit topic. Hier staat stapsgewijs uitgelegd hoe je portforward instelt.

Laat ons weten of het is gelukt. 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Beste Jerry,

admin/admin werkt niet, de admin login is toebehouden tot T-Mobile service medewerkers om op afstand in je modem te kunnen.

De login is user en het default paswoord staat op het modem zelf .. maar, als je ooit in het verleden al eens ingelogd bent geweest als user, moest je het paswoord wijzigen.
Als je deze nu niet meer weet, is de enige oplossing om terug te gaan naar de fabrieksinstelling.
Dan is alles weer gereset naar default en werkt ook je default paswoord om in te loggen als user weer.
Als je dan weer inlogt, moet je het paswoord voor user ook gelijk weer aanpassen ... je komt daar niet omheen (gelukkig)

Factory Reset

Reset knop welke met een pen of paperclip ingedrukt kan worden om de Vigor 2132FVn
terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Indien deze reset knop gedurende 10 seconden
wordt ingedrukt met de netspanning aangesloten, dan wordt de Vigor 2132FVn naar de
fabrieksinstellingen hersteld.
Ja user/user was de juiste combi.
Jammer dat dit niet in een handleiding te vinden was.

Bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jerry,

Fijn om te lezen dat het is gelukt! Het zou natuurlijk niet handig zijn als het niet in de handleiding staat! Ik heb het daarom voor je nagevraagd bij mijn collega's van T-Mobile Thuis zodat het eventueel toegevoegd kan worden. Zij geven aan dat dit wel in de handleiding staat. Ook in dit forumtopic staat het benoemd. Het is namelijk zo dat je bij een aantal modems andere gegevens nodig hebt. Alle handleidingen die T-Mobile Thuis met e-mails uitstuurt heeft deze informatie ook. Maar goed dat je het nog even navraagt, zo houd je ons scherp! 🙂

Veel plezier verder met jouw T-Mobile Thuis aansluiting en als je nog aanvullende vragen hebt of een andere vraag, dan weet je ons te vinden op het forum!
Het lukt mij ook niet om in te loggen. Alles al geprobeerd en bij mijn medeweten nooit een eigen ww aangemaakt 😞 HELP

Draytek Vigor 2132FVn
Reputatie 1
Inloggen met inlognaam user en wachtwoord user , dit is standaard tenzij je hem hebt veranderd.
Ik zou ook bedraad inloggen i.pvp via de Wifi.
Mocht dit allemaal niet werken ( geeft dan aan ww verkeerd ) dan rest er alleen nog een Factory Reset.
Met een klein pinnetje knopje "Factory Reset" 10 seconden ingedrukt houden , alles is dan weer ingesteld naar fabriekswaarden dus ook alle instellingen maar je zou dan wel weer moeten kunnen inloggen.
Reputatie 6
Badge +5
MrOlthuis, lukt het met de tips van CasaDude?
beste iedereen,
ik lees dit en zit nu met het zelfde probleen met een router 2132 die ik op marktplaats gekocht heb
Hoe kom ik ooit in als admin. admin, anders kan ik geen WAN instellingen doen voor mijn bedrijfs glasvezel... Of Ben ik opgelicht.? Kan iemand mij hiermee helpen en of advies op geven
appen mag ook! [telefoonnummer verwijderd] bedankt iedereen
groet
edward
Reputatie 6
Badge +7
Hi edward14, ik heb zojuist gereageerd in het topic dat je zelf was gestart. Als je nog vragen hebt stel ze dan zeker daar!

Reageer