Beantwoord

Inloggen modem niet mogelijk

  • 12 January 2018
  • 9 reacties
  • 1901 Bekeken

Onlangs wilde ik de instellingen aanpassen van mijn internet modem (Draytek Vigor 2132FVn) echter wanneer ik het adres http://192.168.1.1 opgeef dan is de website niet bereikbaar.

Ik heb al getracht om het modem terug te zetten naar de fabrieks instellingen echter dit heeft niet geholpen.

In de zomer van 2016 heb hier de eerste instellingen op gedaan echter nu valt er niets meer op in te stellen. Het apparaat geeft nog wel internet en Wi-Fi signaal door.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 31 January 2018, 22:54

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hallo Bas,

Wat is het ipadres van je computer ? wellicht gaat daar wat mis.
Wat je ook kan proberen is een ping naar het modem om te kijken of deze nog reageert.
Reputatie 1
misschien kun je proberen om via: vodafone.home in te loggen of zonder de http:
Probeer anders even via een andere apparaat in te loggen (zoals een tablet)
WAT WEL OP JE WIFI ZIT!

Succes
Dank voor de reacties. @hidden.nld wanneer ik mijn modem ping geef deze keurig antwoord.

@Maurice123: Wanneer ik op een ander apparaat de url vodafone.home intik geeft firefox aan dat de webpagina niet word gevonden.

Excuses voor de late reactie maar de e-mails waren in mijn map ongewenst terecht gekomen en die check niet zo vaak.
Reputatie 7
hmm het lijkt of de webserver is vastgelopen van het modem. probeer eens om hem uit en aan te setten.
als dat niet lukt kun je ook een factory reset te doen door het resetknopje met een tandenstoker 30sec in te drukken
Ik heb hetzelfde probleem... stroom aan uit werkt niet. Wel opvallend dat dit bij anderen ook vastloopt, lekkere kwaliteit (not). Ik ga zo factory reset proberen maar ik heb niet echt zin om elke keer de instellingen weer van scratch in te voeren in dat ding 😞
Reputatie 7
Dag Confuzer en BasDouma,

Een fabrieksreset zou ervoor moeten zorgen dat je weer kunt inloggen in het modem. Het is ook eigenlijk raar dat zo'n reset daarvoor nodig is. Je kunt je instellingen trouwens ook opslaan, zodat je ze weer kunt uploaden na de reset.

Houden jullie ons op de hoogte of het inmiddels weer lukt? Mag ik trouwens ook vragen welke instellingen jullie aangepast hebben? Misschien dat er een samenhang is!
Ik heb uiteindelijk gekozen om het niet te doen, geen zin in (wilde alleen de wifi band checken). Ik heb portforwarding aangezet zodat je bij interne server terecht komt. Das eigenlijk het enige. Ik heb sowieso een 2e router met veel beter bereik alleen die moet ik alleen nog bedraden en dan ga ik de wifi toch amper meer gebruiken van deze router.
Kan nog steeds nie inloge in me router
Reputatie 7
Hi edwin210, heb je de tips die hierboven aangegeven worden al geprobeerd (met als voornaamste de fabrieksreset)? Dit zou het inlogprobleem moeten verhelpen!

Reageer