Beantwoord

Inloggen WIFI probleem cctv camera


Reputatie 2

Ik heb een CCTV camera thuis gekregen.  Het lukt me niet om contact te maken met wifi (zodat ik op mijn smartphone de opnames kan zien). Bij de buren die KPN hebben lukt het wel.

Ik vermoed dat er een instelling is het modem niet goed staat.

Wat kan ik doen ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 June 2020, 14:43

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jellevellema 

Heb je toevallig thuis een wifi versterker of router liggen die je in kan stellen op een andere beveiligingsprotocol en daarmee proberen te verbinden? De T-Mobile modem heeft namelijk enkel WPA2-PSK als beveiliging.

Reputatie 2

Dank je wel…… Ik heb een versterker maar die heb ik van de stroom afgehaald.

Daarna is er niets veranderd….

Reputatie 7
Badge +15

@jellevellema 

Werkte het niet als je de versterker bij de modem in een stopcontact steekt, bedraad aansluiten op de modem, verbinden met het netwerk van de versterker, inloggen op de interface, ander beveiligingstype dan WPA2-PSK selecteren, wifi uitzetten op de modem en kijken of je de cctv via de wifi van de versterker kan verbinden?

Reputatie 2

Dat is mooi geschreven, maar dat is me veel te ingewikkeld.

Ik kan wel inloggen in de modem...zou niet weten wat ik daar moet/kan veranderen.

Ik heb 5G wel uitgeschakeld volgens een tip van de leverancier van de CCTV. Dat helpt echter niets.

 

Reputatie 7
Badge +15

@jellevellema om welke CCTV camera gaat het precies? Misschien is er wat te vinden op het internet. Merk/versie?

Reputatie 2

Het is een dingetje van Alibaba, geen merk te vinden.

Maar het volgende is wel interessant, mijn buren hebben KPN, en zojuist kon ik wel in hun wifi komen.

Het moet dus wel aan mijn model liggen lijkt me...

 

Reputatie 7
Badge +15

Dat kan wel zo zijn want de T-mobile modem heeft wat minder instellingen beschikbaar dan andere modems.

Zo heeft het T-mobile maar één wifi encryptie beschikbaar en dat is WPA2-PSK, dit is een nieuwe technologie waar wat oudere apparaten soms niet mee kunnen verbinden. Het zou kunnen dat de buren een andere wifi encryptie hebben.

Dit kun je normaal wijzigen bij de instellingen voor wifi. Anders kun je eens kijken op deze pagina voor andere tips.

https://obspro.nl/nl/content/88-ip-camera-wifi-werkt-niet-wat-nu

Welk type versterker heb je precies? Misschien zou je de encryptie eens kunnen aanpassen, dan kijken we wel hoe je dat precies moet doen.

Reputatie 2

Update:  De buren hebben ook WPA2-PSK op hun KPN modem.
Het moet dus nog wat anders zijn.


Over de versterker gesproken, dat is ook een Zylex, net als mijn modem.
Ik heb dat ding er nog niet op kunnen betrappen dat hij doet waarvoor hij bedoeld is. (dus werkt niet naar mijn idee)
Ik had ook nog een TP-LINK versterker liggen, Gewoon een ding voor in de wandcontactdoos, die doet het wel.

Maar het is zojuist nog anders gegaan, je houdt het niet voor mogelijk, en dat is het volgende.
Van de leverancier in China kreeg ik het advies een andere app te proberen.
Die heb ik aan het werk gezet, en ja, die pakte mijn wifi wel op.
Daar kreeg ik de CCTV echter niet mee aan het werk.
Vervolgens heb ik de oorspronkelijke app (die mn wifi niet zag) weer aan gezet, en warempel, die was plotseling ook met mijn wifi verbonden.
En via die app kan heb ik nu een CCTV zo het hoort.
Vooralsnog lijkt het dus via de achterdeur opgelost.

 

Buiten dit alles, ik heb al heel wat ellende met T-mobile meegemaakt sinds ik klant werd in april 2020.
Ik heb er zelfs al bloemen voor gekregen.

Ik heb inmiddels m'n 3e TV box. De eerste 2 allemaal ellende/errors.

Ik heb vorige week ook m'n 3e modem gekregen bij 2e bezoek van een monteur.

Wat was er aan de hand.
Ik was jarenlang klant bij Telfort en kort bij KNP tot einde contract.
Met het modem van Telfort had ik jarenlang zonder 1 enkel probleem zeker 20 meter wifi bereik tot achter in mijn tuin, dwars door een stel muren en glas heen.


Met alle 3 Modems van T-Mobile kwam/kom ik zelden verder dan een meter of 5, terwijl ik het 1e modem wegens belabberd bereik al had verplaatst van naast de voordeur naar midden in de woonkamer.
Dat heb ik sinds die tijd zo gelaten.

Nu nog steeds heb ik maar een meter of 5 bereik, terwijl het alleen maar door glas gaat als ik vlak achter huis ben.

Vorige week maar weer gebeld naar T-Mobile, nu zal er een “betere” monteur komen die meer kan zien dan de reguliere monteur.
Dat is al een week geleden, ik begin te denken dat het niks wordt want ik heb niets meer vernomen. 
 

Al met al…..geen succesverhaal met T-Mobile.

Als dit verhaal niet past in deze topic, dan zal ik nog maar eentje maken.
 

 

 

 







 

 

Reputatie 7

Hi @jellevellema, mooi dat het gelukt is met het verbinden van de camera! Balen dat je zo veel problemen met Wifi hebt gehad. De monteur waar je het over hebt zal niet alleen voor de Wifi komen maar de aansluiting zelf dan nalopen. Je kan al veel zelf doen, test als eerste je bekabelde verbinding via de ookla speedtest app om te zien of je hiermee wel een goede verbinding hebt. Als dit het geval is dan kan je je Wifi optimaal instellen via deze stappen.

Je geeft ook aan dat je een Wifi versterker hebt, heb je deze van ons ontvangen? Als je niet zeker weet of deze nog op een juiste manier werkt dan kan je het beste even helemaal opnieuw verbinding laten maken. Met deze drie stappen weet ik zeker dat je een goed Wifi signaal hebt! :slight_smile:

Reputatie 2

Dank Brian voor je moeite,

Alles wat je adviseert komt me bekend voor en zijn al vele malen de revue gepasseerd.
Modem zit nu midden in de kamer ipv bij de voordeur, centraler kan het al niet.

Wat misschien ook nog kán is dat de antenne van mijn smartphone niet fris is. Samsung A70 6 maanden oud.
Ik heb ook een Acer Windows laptop en een Samsung tablet.
Zojuist heb ik mijn laptop en mijn Samsung tablet ook mee naar buiten genomen, de speedtest van alle apparaten zijn vrijwel gelijk. Rond 20Mbps bij download.
Maarrrrrr…..eerlijk gezegd en tot mijn verbazing, als ik op ruim 5 meter afstand van de modem ben (er zit alleen dubbel glas tussen) dan gaat mijn smartphone al naar 4G en de rest houdt het wifi signaal wel vast.
Zou het uberhaupt mogelijk zijn dat het aan de hardware van mijn Samsung smartphone ligt?

 

Nog even over de versterker, die is idd van T-Mobile en opnieuw verbinden en resetten heb ik ook al "tig”keer gedaan. Zelfs al is alles groen op de versterker (3 x groen) en ik plaats mijn smartphone 10cm naast de versterker, dan nog zegt mijn smartphone “kan ip signaal niet ophalen".
Dat geeft ook te denken niewaar ? 
N.B. dit was met het 2e modem het geval, met de 3e modem doet dit zich niet voor, maar na 2 stappen verder weg van de versterker is het wifi signaal wel bijna weg.
Het is vlg mij overigens niet vast te stellen of mijn phone het wifi signaal van de router te pakken heeft of van de versterker.

Well…..zo ben ik al sinds 2 april aan het zoeken, uitproberen etc etc etc (inklusief de tv box waarvan ik nu ook de 3e heb, dat werkt nu allemaal ok)

 

Reputatie 7

Hoi @jellevellema

 

Mijn complimenten voor al je uitzoekwerk en uitproberen. Techniek is vaak lastig te vangen en kan een waar doolhof zijn om te achterhalen wat het is. Als twee andere apparaten nog met de Wifi verbonden zijn en je smartphone op 4G overschakelt, vermoed ik dat de oplossing in je telefoon te vinden is. Misschien heeft deze een instelling dat hij het beste netwerk oppikt. Op een gegeven moment is 4G buiten natuurlijk sterker. Wellicht kun je ingeven dat hij altijd op Wifi blijft, tenzij deze volledig wegvalt. 

 

Een alternatief is om een Wifi versterker dicht bij de tuin te plaatsen, zodat het die kant op versterkt wordt. Het is wat technisch, maar dit topic informeert je over allerlei mogelijke versterkers: Opties Wifi-versterkers

 

Reputatie 2

Sander bedankt …

Het lijkt er vooralsnog op dat ik met grote tegenzin eerst maar de schuld aan mijn phone moet geven.
Later dit jaar koop ik waarschijnlijk wel weer een andere, en ondertussen zal ik blijven testen met mensen die me met hun phone's bezoeken….

Over de versterker (van T-Mobile), die staat achter in de woonkamer in de vensterbank, zo'n 4 meter van het Modem. (onbedraad, bedraden ga ik niet doen, want dat is teveel en lelijk gedoe met de kabel)

Zo ik eerder schreef, ik heb niet het idee dat die wat toevoegt, als ik een paar meter de tuin inloop, dan is het signaal op mijn phone niet significant beter dan wanneer ik de versterker gebruik.
(Om op de versterker te komen zet ik de wifi op mijn phone uit, en plaats mijn phone bovenop de versterker, en dan wifi weer aan, dan zou je toch moeten aannemen dat hij het versterker-signaal oppakt)
Gebruik ik de TP-Link unit die gewoon in een wandcontactdoos in de bijkeuken zit, dan heb ik wel iets beter bereik.
Maar wat ik ook doe, wat de modem van Telfort/KPN presteerde die bij de voordeur zat (zo'n 20 meter bereik met meer obstakels ertussen..) daar komt de T-mobile-modem vooralsnog bij lange na niet aan.
Maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr…...toen had ik nog niet de huidige phone.
Misschien,... heel misschien heb ik T-Mobile wel ten onrechte beschuldigd van 3 slechte Modems.
Als dat waar is dan moet ik T-Mobile maar eens bloemen terug sturen…..

Nou tot zover eerst maar weer….Doegggg


 

Reageer