Beantwoord

Instabiel Internet ISRA


Ben ik nou de enige die last heeft van een instabiel internet. Iedere dag (sinds begin april) valt mijn internet connectie meerdere malen per dag een aantal minuten weg. Geen internet geen tv geen netflix.
Wegvallen is helaas te kort om contact op te nemen met een helpdesk.

Ik heb al heel wat adsl providers gehad. Maar zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.
Bij mijn vorige provider telfort kwam dat ook wel eens voor. 2-3x jaar.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 29 July 2018, 19:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
je bent vast niet de enige maar hetkomt niet zo veel voor.

het is de bedoeling dat we het allemaal stap voor stap gaan uitsluiten zodat je weer storings vrij kan netflixen.

Het eerste is de aansluiting. is het modem aangesloten direct op het isra met de korte bijgeleverde kabel ?
heb je meerdere telefoonaansluitingen die het signaal kunnen verstoren ? ( bijvoorbeeld een aansluiting in de woonkamer en een in de slaapkamer. als deze er wel is moet deze even ontkoppeld worden).
als dit niet helpt word ee een meting gedaan om te kijken waar het probleem zit. deze bepaald of er eerst een kpn monteur of guidion monteur word aangestuurd. de KPN monteur controleerd de verbinding tussen de centrale en het kpn aansluit punt. de guidion monteur test de aansluiting met een testmodem en indien nodig word de bekabeling en het modem vervangen. na deze stappen moet je weer kunnen genieten van je verbinding.
Ik weet niet meer zeker of ik bij installatie de adsl/telefoon splitter gewisseld heb. Ik heb nu een PCE 600P-NL (rev 2d) LEA (www.leacom.fr) adsl splitter aan mijn isra punt (30 cm utp kabel) hangen.
Vervolgens is de splitter weer verbonden met het modem via een utp kabel van 2 meter.

Waarschijnlijk heb alleen het telfort modem gewisseld met die van tmobile. Dat leek in eerste instantie te werken.

Ik heb geen telefoon aansluitingen in gebruik.
Nog even ter aanvulling. Mijn isra punt is weer aangesloten op een hele vreemde constructie. Lijkt mij niet standaard. Ik woon hier al zon 18 jaar en heb daar verder nooit problemen mee gehad. Of misschien is dit mijn ISRA punt en is die andere doos gewoon een telefoon contactdoos die hiermee verbonden is ?

Reputatie 6
Die splitter is in ieder geval niet nodig, want je hebt geen analoge telefonie. Dus tussen jouw T-Mobile modem en dan de grond in naar de centrale van KPN moeten er maar 2 draden aangesloten zijn. Aan de onderkant van de foto zie ik een rode en een groene: gaan die richting modem?
Die gaan richting een telefoon wandcontactdoos. Op de wandcontactdoos is de splitter aangesloten. Het modem is weer op de splitter aangesloten. Dus :
ISRA punt => 2 meter (kabel) => Wand contactdoos => (25cm kabel) => Splitter => 2 meter utp kabel => Modem

Ter aanvulling.
Mijn abonnement omvat telefonie. Ik gebruik het alleen niet.
Verbinding weer verloren op 31/7/2018 19:26. Verbinding hersteld om 31/7/2018 19:27

Ik heb de splitter er tussenuit gehaald. Aansluiting ziet er nu als volgt uit.
ISRA punt => 2 meter (telefoon kabel) => Wand contact doos => 2 meter telefoon kabel => modem

en terwijl ik dit aan het typen was knalde de verbinding er weer voor een minuut uit. 31/7/2018 20:21
Reputatie 7
Hallo Vincent volgens mij heb je een aansluiting van voor 1964.

Vervang de kabel die er uitsteekt met een goede kabel liefst een norm88 kabel, isra kabel of utp kabel. met een harde kern. haal alle splinters en andere dingen er tussen uit.
Dank je. Probeer ik morgen.

Als ik het goed begrijjp moet ik een norm88 telefoon kabel aan een kant afknippen. En de afgeknipte gestripte kant rood op rood, groen op groen verbinden met mijn ISRA punt.
De andere kant van mijn telefoon kabel stop ik gewoon in mijn modem.

Als dit niet werkt zijn mijn mogelijkheden wel uitgeput.
Ik heb de aansluiting aangepast.
ISRA punt => 2 meter (telefoon kabel) => Modem.
Hopelijk gaat het nu goed.
Reputatie 2
Wat voor telefoonkabel is het? Is dit platte kabel? Zo ja, dan kun je deze eventueel nog vervangen door een twisted kabel. Knip bijvoorbeeld het standaard bijgeleverde RJ11 kabeltje doormidden en strip de 2 aders aan. Die kun je vastschroeven op je isra. Bij een rechte kabel is er kans op overspraak. Op korte afstanden zou het niet zo'n probleem moeten zijn, maar aangezien je problemen hebt is dit misschien ook maar beter uit te sluiten is.

Splitters inderdaad weglaten. Volgens mij levert T-Mobile alleen op VDSL terwijl je splitter waarschijnlijk voor ADSL is.

Ik vind het trouwens een heel apart ISRA. Waar is die foto genomen? Het ziet er gezien de kleuren uit als een stamkabel die mogelijk ergens anders vandaan komt. Maar wie weet is het inderdaad heel oud en ken ik dit type niet.

Reageer