Beantwoord

Instabiele internetverbinding

  • 14 November 2018
  • 1 reactie
  • 625 Bekeken

Sinds enige maanden heb ik een abonnement internet-tv-bellen via glasvezel van T-Mobile.
Omdat ik al lange tijd last heb van steeds onderbrekende muziek stroom op mijn Sonos systeem ben ik hier wat meer op gaan letten.
Ik heb het probleem met de haperende verbinding van mijn Sonos ook als ik de Sonos speaker met UTP kabel op het modem (Daytek 2132) aansluit. Ik heb met mijn laptop een paar uur met het ping commando de verbinding met het modem gecontrolleerd (192.168.1.1) en ik zie regelmatig "Request Timed Out" voorbij komen. Soms een enkele keer en soms zelfs 2-3 keer aansluitend achter elkaar. Als ik wel een antwoord op de ping krijg, is de response tijd heel klein. Het is dus ook niet zo dat de responsetijden langer zijn rondom de timed out requests.

Ik weet niet in hoeverre de time-outs de oorzaak zijn van de haperende muziekstroom uit mijn Sonos. Wanneer ik op andere locaties (op mijn werk bijvoorbeeld) de ping test doe op mijn laptop, dan zie ik verbindingen zonder enkele time-out.

Ik vraag me wel af of het heel gewoon is dat die time-outs zo vaak optreden. Ik heb het idee dat het probleem door het modem veroorzaakt wordt. Wat kan er nog meer de oorzaak zijn van zijn?
icon

Beste antwoord door Sterre 21 November 2018, 12:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hoi Harald,

Ik help je in je onderzoek en denk graag mee voor een oplossing. Ik heb meteen jouw modem uitgelezen, hier zie ik geen opvallende zaken terugkomen. Kun je jouw modem een fabrieksreset geven? Ik hoor graag of dit geholpen heeft!

Reageer