Beantwoord

Instabiele/lage download snelheid, normale upload snelheid (Wijchen)

  • 18 June 2020
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Hi,

Sinds een maand ben ik weer bij T-Mobile. Een paar weken terug is netjes T-Mobile thuis aangesloten en werkte alles top!

Helaas is voornamelijk de download snelheid in de afgelopen week drastisch gedaald. Waar ik voorheen (paar weken terug) zo'n 900mbit haalde (nooit volle 1000mbit gehad of gezien), is dat nu constant rond de 500. De upload snelheid schiet wel lekker door naar de 850, maar veel hoger dan dat ook niet. 

De volgende stappen heb ik reeds ondernomen:

- Modem volledig gereset (fabrieksinstellingen)

- Getest met 1 device op het netwerk

- Getest direct op het modem (ik gebruik een switch achter m'n modem)

- Media converter gereset

Is er bij mij in de buurt een capaciteit probleem of is er meer aan de hand? 

icon

Beste antwoord door roelbeerens 18 June 2020, 22:34

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @roelbeerens 

Heb je het getest met meerdere laptops bijvoorbeeld? Bekabeld op de modem minimaal CAT5e en test het met de Ookla speedtest app.

Het kan misschien iets zijn met de hardware of software van het apparaat waarop je test. Bekijk het anders ook eens in veilige modus.

 

@Waqqas thanks voor je reactie! Ondanks dat ik het op 2 devices had getest met dezelfde cat5e kabel, heb ik toch even een andere laptop afgestoft en die aangesloten. Gek genoeg haalt ie daar wel 950 down. Ik denk dat je dus gelijk kunt hebben, en er iets veranderd is in mijn hardware (ookal zou ik zo 1,2,3 niet weten wat, maar goed). Op die zelfde devices haalde ik eerst ook de volle snelheden, maar nu dus niet meer. 

Anyhow, stiekem heb ik net niet genoeg onderzoek gedaan ;) Thanks voor je bijdrage! Loos alarm dus :)

Reputatie 7
Badge +15

Het hoeft niet perse hardware te zijn, denk ook aan eventuele programma's die je kort geleden hebt geïnstalleerd bijvoorbeeld. Die kunnen ook soms invloed hebben zoals een antivirus.

Ik bedoelde het device als hardware in zijn geheel. Het zal ongetwijfeld een stukje software zijn die roet in het eten gooit. Ik verwacht niet dat van beiden devices de ethernet port niet goed functioneert eerlijk gezegd ;) 

Reageer