Beantwoord

Instabiele lijn geconstateerd door guidion

  • 19 January 2019
  • 43 reacties
  • 1643 Bekeken

Reputatie 4
Na de onderhoud van t-mobilethuis. Is mijn internet
niet meer stabiel, als het goed is is er ticket gemaakt. Guidion heeft de lijn laten opmeten, er word gezegd instabiele lijn en ruis sind vandaag valt mijn internet weg. Mijn snelheid is ook niet meer hoe het was. Vandaag was er een monteur gekomen en die vondt het ook raar, dat internet zo laag was, daarom, het ging alleen om WiFi service, dat was eigenlijk waar het om ging, maar het internet is erger geworden.
icon

Beste antwoord door Brian 18 February 2019, 13:08

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 4
Speedtest is ook prima. en upload is ook omhoog gegaan.

Reputatie 4
Hi @tmoesel,

stap voor stap gaat mijn snelheid omhoog van
31 nu naar 42 en binnkort komen ze langs voor pairbonding 👌

Reputatie 6
Ziet er prima uit. Labeltjes is soms ook geen overbodige luxe, want na een jaar of zo weet je soms niet meer welke kabel waarvoor is of naar toe gaat.
Ook draden met beugeltje vastspijkeren is een goede praktijk, dan kan er moeilijk iets achter blijven haken, waardoor er b.v. in de RJ45 / RJ11 connectoren nog wel eens slecht contact kan ontstaan.
Reputatie 4
Zit nu bij xs4all en alles werkt prima, zie hoe ik het geïnstalleerd heb. @Brian dankje wel voor al je service die ik heb gehad en bedankt voor de creditering. Hoe vind jullie mijn aansluiting zelf gedaan geen monteur. T-mobile thuis bedankt. Voor de service die jullie hebben geboden en heel veel hulp heb gekregen.



Reputatie 4
Het is weer goed
Reputatie 4
Hi @h.charkaoui, fijn dat het eindelijk gelukt is! Ik zie op dit moment inderdaad ook een snelheid van rond de 30 Mbps op de lijn. De demping is nog wel aan de hoge kant (6.0/14.0). Ik vergoed graag de kosten vanaf het moment van de eerste melding (19-01-2019) tot en met het oplossen (15-02-2019) voor je, dat lijkt mij hier zeker op zijn plaats! Hopelijk kan je de laatste dagen nog genieten van een goed werkende verbinding! ;)
Hi @Brian

is er weer een storing op mijn lijn, het geeft aan max 18 Mbps hoe kan dat ?
Reputatie 7
Hi @h.charkaoui, fijn dat het eindelijk gelukt is! Ik zie op dit moment inderdaad ook een snelheid van rond de 30 Mbps op de lijn. De demping is nog wel aan de hoge kant (6.0/14.0). Ik vergoed graag de kosten vanaf het moment van de eerste melding (19-01-2019) tot en met het oplossen (15-02-2019) voor je, dat lijkt mij hier zeker op zijn plaats! Hopelijk kan je de laatste dagen nog genieten van een goed werkende verbinding! 😉
Reputatie 4
Internet is vandaag gefixt alles werkt weer , het is nu 33 Mbps

Reputatie 4
Hi @h.charkaoui, je verbinding lijkt inderdaad niet stabiel op dit moment. We zijn hier samen met de netbeheerder mee bezig om te zorgen dat je verbinding wél zo snel mogelijk stabiel is. Het einde is in zicht!


Hi @Brian

vandaag komt een monteur langs, om te kijken wat de probleem is, maar hoop echt dat het nu echt opgelost wordt, want het begint irritant te worden. Heb geen normaal internet en ook geen tv.
Reputatie 4
Hi @Brian,

hoe lang gaat het duren, omdat ik ook mijn tablet en macbook geen tv kan kijken. ivm problemen bij kpn, maar krijg ik wel een compensatie ? want ik kan nu niks doen omdat het internet zo traag is.
Reputatie 7
Hi @h.charkaoui, je verbinding lijkt inderdaad niet stabiel op dit moment. We zijn hier samen met de netbeheerder mee bezig om te zorgen dat je verbinding wél zo snel mogelijk stabiel is. Het einde is in zicht!
Reputatie 4
kijk zo hoog zijn die errors niet. 1 ding heb het zelfde probleem met “ huawei HG659” dus het ligt niet alleen aan fritzbox. Heb t-mobile ook gereset en, dat heeft niet geholpen dus, daar ligt het niet aan.

Reputatie 6
Bij een Fritzbox, in ieder geval degene die ik in bruikleen had ruim 2 jaar geleden van XS4ALL, kun je op DSL status pagina ook getallen zien m.b.t. errorcorrectie (FEC, CRC). Die kunnen schrikbarend hoog zijn of lijken en daardoor kun je er niet direct een conclusie aan verbinden, maar is misschien wel interessant om die in de gaten te houden, nu en staks als je bent overgestapt. 1 ean ander is ook in grafieken over een bepaalde tijd te zien.
Reputatie 4
Den ik klaar te zijn met storingen, dan begint mijn tv ook raar te doen, dan gaat mijn snelheid ook naar beneden 12 Mbps. Ik word er een beetje doodziek van tering zeg. Juist omdat tmobile weet, dat ik ga overstappen van erger naar dramma, zelfs met de modem van t-mobile werkt het ook niet, waar is tmobile mee bezig.

Reputatie 4
@h.charkaoui,
Wat een prutsers 😂, ik hoop niet dat er nu iemand in Alkmaar is die zich afvraagt waarom hij niet bereikbaar is.

Maar even serieus: werkt het nummer ook, kan je er op gebeld worden?
En ik zou toch nog maar even bellen met de servicedesk om je "oude" nummer terug te krijgen.



Mijn nummer werkt weer. Maar 1 ding, zoveel problemen heb ik nooit gehad bij kpn echt.Toen de woning opgeleverd was waren ze alleen vergeten, om isra aan te sluiten, dat was het dan ook.
Reputatie 2
@h.charkaoui,
Wat een prutsers 😂, ik hoop niet dat er nu iemand in Alkmaar is die zich afvraagt waarom hij niet bereikbaar is.

Maar even serieus: werkt het nummer ook, kan je er op gebeld worden?
En ik zou toch nog maar even bellen met de servicedesk om je "oude" nummer terug te krijgen.
Reputatie 4
Heb vandaag een nieuwe modem gehad VoIP werkt weer , alleen heb ik andere nummer gekregen van een andere plaats (alkmaar) heel raar dit, begon altijd met 0224 nu 072 pff weer een andere probleem erbij, het houd maar niet op.
Reputatie 4
Klopt monteur, komt vandaag langs. Laat het weten hoe het is gegaan.
Reputatie 7
Hi @Brian,

Had vandaag geen afspraak, ben ook niet gebeld, dat er vandaag een monteur zou langs komen. Heb ook geen mail gehad dus geen idee, maar heb ook niemand vandaag gesproken, dan krijg ik een raar mail ?


Hey @h.charkaoui,

Inmiddels zie ik dat er voor morgen een afspraak gepland staat. Hulp is dus gelukkig aanstaande!☺️ Laat je ons weten hoe het is gegaan?
Reputatie 4


@h.charkaoui




Jammer dat je er met T-Mobile niet uit kunt komen.
XS4ALL == KPN eigenaar van nagenoeg heel het kopernetwerk en een heel ander prijskaartje en service standaard.

Hou ons eens op de hoogte wat de resultaten zijn als het gaat om snelheid.
Je bent niet de eerste die terug gaat van T-Mobile naar KPN en daarna gewoon wel alles probleemloos werkt, dus er gaat iets fout vanuit ergens een verdeler (DSLAM)
Klopt, ik heb vroeger ook in KPN verdeler gewekt en adsl en weet hoe het in zn werk gaat, vind het alleen jammer, dat tmobile geen actie onderneemt of terug belt met de status of het probleem is verholpen, daarom heb ik KPN gebeld en zij zeggen als je overstapt, dan gaan wij de snelheid
verhogen, daarom heb ik het ook gedaan, het gaat van 33 naar 80 dat is wel een verschil
Als je zelf in dergelijke omgevingen hebt gewerkt, zou ik zeggen dat je zelf het beste weet of kan beoordelen wat er aan de hand is. En je kent je eigen thuissituatie neem ik aan.

Aan de andere kant, tijden zijn veranderd. Nu is er de derde provider (mobiel+vast) van Nederland die voor de kernzaken m.b.t. vast internet over oude infrastuctuur afhankelijk is van de grootste concurrent. Beide huren monteurs van eenzelfde derde partij. Je hebt geen glasvezel en Ziggo wil je ook niet. En T-Mobile zegt dat de concurrentie gaat toenemen i.v.m. de fusie met Tele2. En KPN is reorganisatie aankondigingen aan het doen. Rara wat er dan gebeurd in geval van schaarste op een bepaalde lokatie of knooppunt. Dan sta je denk ik zo langzamerhand midden in een soort roofdierlijk gevecht waar de papieren tijger niet meer de beste papieren heeft.





Dat weet ik, ook wel heb alles getest. Heb zelf een vriend van mij gebeld, om te kijken of er iets in de KPN verdeler fout zit of is gekruist. Hij heeft het ook na gekeken en alles is goed, daar ligt het niet aan,dus het kan aan t-mobile liggen.
Reputatie 6

@h.charkaoui


Jammer dat je er met T-Mobile niet uit kunt komen.
XS4ALL == KPN eigenaar van nagenoeg heel het kopernetwerk en een heel ander prijskaartje en service standaard.

Hou ons eens op de hoogte wat de resultaten zijn als het gaat om snelheid.
Je bent niet de eerste die terug gaat van T-Mobile naar KPN en daarna gewoon wel alles probleemloos werkt, dus er gaat iets fout vanuit ergens een verdeler (DSLAM)
Klopt, ik heb vroeger ook in KPN verdeler gewekt en adsl en weet hoe het in zn werk gaat, vind het alleen jammer, dat tmobile geen actie onderneemt of terug belt met de status of het probleem is verholpen, daarom heb ik KPN gebeld en zij zeggen als je overstapt, dan gaan wij de snelheid
verhogen, daarom heb ik het ook gedaan, het gaat van 33 naar 80 dat is wel een verschil

Als je zelf in dergelijke omgevingen hebt gewerkt, zou ik zeggen dat je zelf het beste weet of kan beoordelen wat er aan de hand is. En je kent je eigen thuissituatie neem ik aan.

Aan de andere kant, tijden zijn veranderd. Nu is er de derde provider (mobiel+vast) van Nederland die voor de kernzaken m.b.t. vast internet over oude infrastuctuur afhankelijk is van de grootste concurrent. Beide huren monteurs van eenzelfde derde partij. Je hebt geen glasvezel en Ziggo wil je ook niet. En T-Mobile zegt dat de concurrentie gaat toenemen i.v.m. de fusie met Tele2. En KPN is reorganisatie aankondigingen aan het doen. Rara wat er dan gebeurd in geval van schaarste op een bepaalde lokatie of knooppunt. Dan sta je denk ik zo langzamerhand midden in een soort roofdierlijk gevecht waar de papieren tijger niet meer de beste papieren heeft.
Reputatie 4
Hi @Mick_ ,

Die kabels zijn getest door KPN en zijn gewoon goed. Kpn heeft alleen een rj11 printplaat vervangen. Heb gisteren nieuwe utp kabels gekocht, maar heeft niet geholpen. Dan weet ik het ook niet meer. Heb ook de utp kabels met een tester getest, die blijken gewoon goed, als een andere modem aan sluit, dan is de snelheid hoger, dan met de modem van t-mobile. ( fritzbox 7590). VoIP al heel lang niet meer op huawei, daar heeft het niets mee te maken .
Reputatie 2
Dude! Laat ze eerst eens een fatsoenlijke cat5 (ja, cat5 2 pair) kabel gebruiken om jouw modem aan te sluiten. Dat scheel bij m ij een slok op een borrel!
(bijv. deze Cat 5.Low Noise DSL Modem kabel van Amazon , alhoewel ik zelf de Foxcon kables van oude Ciscio modems gebruik, maar deze zijn niet los te krijgen)
Indien dit niet helpt, kijk dan de de telefoon bekabeling in je huis eens na (of laat dit doen), bij mij klopte er helemaal niets van (voor DSL).

Reputatie 4
Hi @Brian,

Had vandaag geen afspraak, ben ook niet gebeld, dat er vandaag een monteur zou langs komen. Heb ook geen mail gehad dus geen idee, maar heb ook niemand vandaag gesproken, dan krijg ik een raar mail ?

Reputatie 7
Hi @h.charkaoui, zo te zien stond er voor vandaag een afspraak met onze monteur maar ik zie nog geen terugkoppeling hiervan. Is het gelukt om de problemen te verhelpen?

Reageer