Beantwoord

Instabiele verbinding op laptop

  • 9 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 270 Bekeken

Heel vaak moet ik sites meerdere keren verversen voordat ze willen laden, krijg gewoon van Firefox de melding dat de site niet gevonden kan worden. Vaak als ik mijn laptop net open heb (komt uit slaapstand), soms wordt dit na een tijdje beter, vaak ook niet. Telefoon via WiFi (iPhone XR) lijkt iets stabieler meestal (maar soms ook niet).

Van het modem het WiFi kanaal al van automatisch op een vast kanaal gezet, anders was de laptop om de 10 minuten de verbinding kwijt. Met mijn eigen router via Ziggo in het verleden geen klachten, dus in mijn ogen lijkt het niet aan de buurmodems te liggen (wat ik zie zijn er drie van Ziggo).
Vrijdagnacht 10% van de snelheid gehaald, modem herstart.
Vandaag extreem instabiel, probeer thuis te werken via RDP, klapt er steeds uit en andere sites willen ook niet laden. Modem herstart. Lijkt de oplossing te zijn voor nu.

Ik ben een week klant van T-Mobile Thuis (en al een jaar of 6 tevreden klant van T-Mobile mobiel), maar tot nu toe niet tevreden. Twee keer modem herstarten in nog geen week is slechte apparatuur in mijn ogen.
icon

Beste antwoord door arjen44 11 oktober 2019, 21:24

Nu net even een stresstest gedaan (1 iPhone XR, 2 iPads, 2 Android telefoons en een laptop), tegelijkertijd YouTube, Netflix en Disney+ via de WiFi. Geen enkel apparaat heeft klachten. Werk kon ik ook bereiken en de toetsaanslagen/muiskliks kwamen door. Dus op dit moment ben ik happy.

Even in de gaten houden dus of het zo blijft.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hey @arjen44,

Allereerst welkom Thuis! 😁 Dit moeten we natuurlijk voor je oplossen. Wanneer ik nu je modem probeer uit te lezen dan lijk ik geen verbinding te krijgen. Heb je op dit moment nog je oude Ziggo modem aangesloten?

Ook ben ik erg benieuwd of je ook problemen ervaart met je bekabeld internet? Is de snelheid hier ook te traag? Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, zie ik graag een screenshot van een snelheidstest. Let op:

- De computer dient bekabeld te zijn aangesloten.
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net.

Zorg ervoor dat de screenshots het volledige scherm weergeeft, zodat ik de internetverbinding duidelijk kan zien. Resultaten kun je hier gerust delen.☺
Goedenavond @Piotr

Het klopt dat het modem afgelopen dag niet bereikbaar was. Iets met een schoonmaakster en een blijkbaar gevoelige knop op het verlengsnoer. Die laatste ga ik vervangen, want bij het aansluiten van de kabel klikte die weer om... onding.

Ik heb vrijdagnacht het modem gereset (enige uren daarvoor overstapt van 50 naar 100 Mbit, klantvoordeel, blijkbaar was dat niet goed doorgedrongen). Daarna leek dat goed te gaan. Snelheid op zich is het probleem niet, het irritante is vooral dat er dus geen contact met sites gemaakt kan worden zonder meerdere pogingen (welke maakt niet uit, zowel facebook/google als minder bekende hebben dat probleem).

Vanmorgen is het via de WiFi niet te doen (kan verbinding maken via RDP/tsgateway met het werk, muiskliks en toetsenbord komen niet/nauwelijks door; na 1-2 minuten wordt de verbinding weer verbroken). Veel sites hebben meerdere pogingen nodig om verbinding te krijgen.
Speedtest via WiFi is ping 12 ms, 11 Mbit down, 1,5 Mbit up.
Nu met een kabel in de laptop werkt het wel fatsoenlijk, getallen zijn vergelijkbaar met die van gisteravond.

Vanmiddag komen de kinderen (4 extra apparaten) die vooral YouTube/Netflix/Disney+ gebruiken. Even kijken hoe dat gaat. Als het niet gaat dan is plan B mijn oude WiFi-router (dus niet het Ziggo modem) weer aan te sluiten in de hoop dat dat beter gaat.Zo ja, dan mogen jullie eens serieus gaan nadenken over waarom via jullie kastje de WiFi zo slecht is. En anders is het probleem nog groter.
Nu net even een stresstest gedaan (1 iPhone XR, 2 iPads, 2 Android telefoons en een laptop), tegelijkertijd YouTube, Netflix en Disney+ via de WiFi. Geen enkel apparaat heeft klachten. Werk kon ik ook bereiken en de toetsaanslagen/muiskliks kwamen door. Dus op dit moment ben ik happy.

Even in de gaten houden dus of het zo blijft.

Het probleem lijkt zich vooral te concentreren rond de laptop via WiFi. Vanmorgen weer problemen met een RDP-verbinding die niets doorgaf. Ping gedaan (naar de gateway van het werk, google en cloudflare dns), de helft kwam niet terug en de rest zat > 100ms. Reboot van de laptop deed wonderen in deze. In die periode had mijn telefoon nergens last van.

 

Iemand nog tips waarom mijn laptop vanuit de slaapstand problemen heeft sinds ik overgestapt ben? In het verleden (Ziggo tijd met eigen WiFi router, niet die van Ziggo) had ik nergens last van. Is er ergens iets dat gecached wordt of zo waar het systeem last van zou kunnen hebben toch nog?

Mijn router eens gepingt op het moment dat het even hikte. 

Iemand enig idee hoe dit stabieler te krijgen? Afstand tussen de twee apparaten is vier meter zonder er iets tussen.

 

De probleemoplosser had wat te melden over schakelen tussen twee netwerken. Dus ik heb het lijstje met alle netwerken waar ooit verbinding mee gemaakt is opgeruimd. Eens zien wat dat oplevert.

Reputatie 6
Badge +5

Hi@arjen44

 

Allereerst mijn complimenten voor al het onderzoek wat je tot nu toe hebt gedaan. Je geeft aan dat alleen de laptop issues geeft en je mobiel goed verbonden blijft met het modem. Aan de hand hiervan zou ik het modem willen uitsluiten. Ik ben dan ook benieuwd waar de probleemoplosser van de laptop mee op de proppen kwam. 

 

Dat gezegd hebbende, kan een fabrieksreset van het modem geen kwaad: Fabrieksreset modem. Is dat een idee? 

Doe ik op mijn werk ook vaak, rustig aan nadenken over dingen en alle hersenspinsels noteren. Dan kom ik vanzelf wel tot een oplossing. :)

 

De lap tekst staat in het attachment van mijn vorige reactie. Belangrijkste onderdelen:

Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt Opgelost Opgelost  De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen Voltooid 
Problemen met router of toegangspunt oplossen Niet uitgevoerd 

En er stonden 9 voorkeursnetwerken genoemd, die heb ik allemaal verwijderd.

Vandaag was ik niet thuis, dus ik heb even geen oordeel. Vanavond geen klachten. Ik zal morgen de reset van het modem eens proberen.

Reageer