Beantwoord

instabiele WIFI

  • 16 December 2019
  • 1 reactie
  • 102 Bekeken

Ik heb sedert juni van dit jaar een T-mobile internet 750 abonnement. Sinds de installatie ben ik al aan het tobben met de WIFI snelheid. Deze varieert van 400-500 mbit tot niets (< 0,5 mbit). Resultaat: kinderen gebruiken WIFI van de buren, SONOS systeem niet altijd te gebruiken, mobiel film kijken vaak haperend. Zojuist weer eens gemeten om 11.31 362 mbit download, om 11:42 18,2 mbit download. Ik ben inmiddels vele telefoontjes met de klantenservice verder en heb al vijf keer een monteur ontvangen. Resultaat router vervangen, versterker geplaatst, glasvezel opnieuw gelast. Resultaat: geen verbetering.

Herkent iemand deze problemen. Is het denkbaar dat er nog een oplossing komt? Kan ik toch beter van glasvezel af en overstappen op coax?

 

icon

Beste antwoord door Folkert 16 December 2019, 12:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Rob Schoorl 

Probeer eerst te onderzoeken of een bekabelde verbinding wel constant is qua snelheid. Zo sluit je problemen met de glasvezel en mediaconverter uit. Gebruik goede kwaliteit kabel, bij voorkeur Windows 10 in veilige mode met netwerk en de Speedtest App, niet de website.

Als dat alles goed werkt ga dan na hoe druk het Wifi landschap bij jou is, hoeveel netwerken van buren zijn zichtbaar? Hiervoor kun je een Wifi Analyser app gebruiken. Bedenk wel dat deze andere stoorbronnen op 2,4 GHz niet ziet zoals Bluetooth, draadloze babyfoons etc.

Gebruik zoveel mogelijk 5 GHz Wifi

Zorg dat de versterker bedraad is aangesloten, een versterker enkel als draadloos doorgeefluik halveert de snelheid sowieso.

Groet, Folkert

Reageer