installatie

  • 9 September 2020
  • 41 reacties
  • 2917 Bekeken

Vandaag monteur langs geweest voor de installatie van tmobile (zyxel t-50).  Monteur gaf aan dat het 2 uur kon duren voordat het internet het deed. Nu 6 uur later brand nog steeds het wereldbolletje rood en geen WiFi en/of tv verbinding… hoe nu verder?! 


41 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Peterpennings 

Alle 6 de lampjes branden wel op de mediaconverter dus er komt wel signaal binnen.

Helpt het herstarten van mediaconverter ook niet? Laat hem ongeveer 20 seconden zonder stroom.

Wat je ook kan proberen is haal de mediaconverter van de stroom en verwijder de internetkabel, er zitten 6 dipswitches op de mediaconverter misschien achter de sticker. Als het goed is staat de combinatie 1 en 6 aan en de rest uit of 3 en 4 aan en de rest uit. Wijzig de huidige combinatie naar de andere en de rest uit. Start vervolgens de mediaconverter en sluit na ongeveer 20 seconden de internetkabel aan op de mediaconverter.

Ik heb hem al een paar keer opgestart (stroom eraf ed). De installateur heeft hem aangesloten dus neem aan dat hij dat goed heeft gedaan

 

Als ik het rode draadje in het apparaat stop dan gaat het wereldbolletje rood branden??!

Reputatie 7
Badge +15

@Peterpennings

De rode kabel hoort ook daar en heb je geprobeerd de switchen te veranderen?

Mediaconverter uit, internetkabel verwijderen van mediaconverter die rode kabel.

1 en 6 veranderen naar 3 en 4 of andersom en zorg dat de andere dan weer uit staan.start de mediaconverter dan en steek de internetkabel in de mediaconverter na 20 seconden.

Mediaconverter is die zwarte apparaat.

Waar zitten de switchen? Op dat witte apparaat (zie foto’s)? Of op dat zwarte apparaatje daar achter?!

Hoi! Stop maar met proberen!

Ik ben ook sinds dinsdag klant, en het blijkt dat T-mobile problemen heeft met de hun ODF systeem.

Blijkbaar krijgen (nieuwe) glasvezel klanten geen verbinding toegewezen in het fiber netwerk. Je kan de klantenservice van T-Mobile bellen en hiernaar vragen.

Je kan namelijk een voucher krijgen voor onbeperkt mobiel internet (mits je een T-Mobile nummer hebt). En anders mag je zelf een simkaart kopen, de voucher aanvragen en dan nog een hotspot maken met 7 dagen onbeperkt internet.

We moeten afwachten tot het bij T-Mobile is opgelost...

Dank voor je reactie dave.. ga morgen kalantenservixe maar bellen. Neem aan dat die voucher voor mijn hele gezin geldt. Ik heb 4 mobile abonnementen bij tmobile lopen.  Dus dat gaan ze maar regelen en snel oplossen. 
 

Het aanpassen van de switchen was idd geen succes

Geen probleem Peter! Je hebt gelukkig al wat simkaarten in huis. Ik mag voor m'n plezier nog even op en neer naar de stad om een kaartje op te halen. Ben benieuwd of iedereen uit je gezin een code krijgt! (Ik zou het gewoon afdwingen ;) goede start van een abonnement zo)

Dat gaan ze idd maar regelen. Anders 4 klanten kwijt...

Reputatie 7
Badge +15

De mediaconverter geeft wel aan dat er een verbinding is, vreemd. (Zwarte kastje)

Waqqas, ik zie voornamelijk oranje lampjes.

De mediaconverter heeft wel licht maar geen data. T-Mobile kan ook gewoon een dempingstest (hier -5 en -6) uitvoeren die met flag en wimpel slaagt. Maar als de aansluiting geen verbinding toegewezen krijgt heb je er nog niet veel aan.

Reputatie 7
Badge +15

Klopt, oranje lampjes en groene zijn gewoon goed zover ik weet.

Als TS zelf alles heeft geprobeerd switchen enzo (verander als hij uit staat) dan is het helaas wachten op T-Mobile.

Edit ik lees in een andere topic dat er een storing is met ip toewijzing, wellicht heeft het er iets mee te maken zoals @DaveAEP aangeeft.

 

Bij de service Desk gaven ze aan dat dit een bekend probleem was en dat deze hopelijk vandaag is opgelost.  Wel voor 4 personen onbeperkt data voor 7 dagenontvangen. Dus dat is wel weer netjes 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Peterpennings, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Heel fijn dat je toch online kunt zijn met behulp van de mobiele hotspot, goed geregeld via de Klantenservice inderdaad. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen met jouw verbinding? Probeer tussendoor af en toe het modem en de Media Converter te herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden. Zodra het euvel verholpen is, zal een herstart de boel weer aan de praat krijgen.

Zal wel fijn zijn als TM een melding maakt als het probleem volgens hun opgelost is…. ben benieuwd 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Peterpennings, ik heb je verbinding bekeken en kan het modem op dit moment niet uitlezen. Dat kan twee dingen betekenen:

  1. De algemene Glasvezelproblemen zijn bij jou nog niet verholpen en moeten op individueel verder opgepakt worden. 
  2. Het modem is niet (correct) aangesloten op de Media Converter (zwartgrijze doosje tussen aansluitpunt en modem).

Welke kleur brandt het FO-Link lampje op de converter?

Het gaat om het lampje linksonder waar FO-Link staat (rechts van de zwarte aansluiting.

 

Hoi @Jason , betekent dit dat de ODF storing verholpen is? Want aan mijn kant ook nog precies dezelfde problemen.

Power: groen

Status: lijkt uit/groen

FO: oranje

FDX: groen

Speed: oranje

TX: grown.

Sorry voor het (gedeeltelijk) kapen van de post, maar het wachten duurt me nu echt té lang.

Mediaconverter staat op 3 en 4

Geen probleem hoor daveaep. Hier brand geenlampje bij fo-link

Zie de kleuren van de lampjes. 

Dus…. gaat TM mij nu vertellen dat ik maximaal nog 1 week moet wachten totdat ik een afspraak met een monteur heb?! Als ik maandag niets heb gehoord dan bel ik KPN dat ze alles terug mogen zetten en dat ze 4 mobile nummers extra hebben bij KPN… 

@DaveAEP is het bij jou al opgelost? bij mij heeft TMobile niet zo heel veel haast om een nieuwe klant aan te sluiten…. en sturen ze pas maandagavond een monteur langs… toch maar KPN bellen?! @Jason kan jij nog iets betekenen?

Reputatie 7
Badge +14

@Peterpennings  Denk je dat KPN sneller is? 
Hopelijk  Wordt het snel opgelost! 
Succes

Bij kpn deed alles gewoon. Heb het kastje hier nog in huis...

@Peterpennings T-Mobile kan mij alleen maar vertellen dat 'de technici er mee bezig zijn' en dat er 'vooruitgang is' maar geen idee hebben wanneer het is opgelost. Bij mij is er nog geen (2e) monteur ingeschakeld om langs te komen. 

Het enige wat ze me konden vertellen is dat ik een 2e voucher code zou krijgen als de oude verloopt. Om te huilen toch? 

Ondertussen hebben we onze netwerk opslag die mijn vriendin nu niet kan gebruiken voor haar werk, mijn telefoon die vanzelf naar 4G switcht (Vodafone) omdat de hotspot niet overal beschikbaar is, en nog wat anders bekabelde apparaten die nu gewoon niet bruikbaar zijn…

Maar we wachten gewoon af, en laten ons gewoon in het ongewisse :)

Reageer