installatie

  • 9 September 2020
  • 41 reacties
  • 2917 Bekeken

Vandaag monteur langs geweest voor de installatie van tmobile (zyxel t-50).  Monteur gaf aan dat het 2 uur kon duren voordat het internet het deed. Nu 6 uur later brand nog steeds het wereldbolletje rood en geen WiFi en/of tv verbinding… hoe nu verder?! 


41 reacties

Nou nou, wat een souplesse weer.

Guidion kon gelukkig al de 25e langskomen! En zou het nou echt aan mijn apparatuur gelegen hebben? Niet eens! Mooi dat er 17 dagen na precies dezelfde info en conclusie de monteur weer zijn pad kan vervolgen.

Natuurlijk hoefden de medewerkers bij t-mobile niet te luisteren naar hun klanten, zodat ze wisten dat 8 september al een dempingstest was gedaan. Natuurlijk zou het probleem niet liggen aan het netwerk maar mijn apparatuur. Wat voor mensen zitten er daar bij de technische dienst?

Vandaag dus de conclusie dat het een kruising moet zijn. Gelukkig hoef ik alleen te wachten tot ik weer gebeld word door Reggefiber/KPN. Misschien kunnen ze hun expertise nogmaals inzetten om hopelijk dit keer het probleem wel op te lossen?

Ik heb er weinig vertrouwen in. Gelukkig zitten we pas aan de 3e week mobiele data. Heeft ook totaal geen impact op het thuiswerken óf studeren. Razendsnelle 10Mbit connectie is genoeg om videocolleges te volgen ;). Hoef ik alleen maar te vragen welke pixel nou het antwoord was.

Ach ja, bedankt voor de rollercoaster ride T-Mobile :) Hopelijk eindigt dit ritje snel.

Reputatie 7

Hi @DaveAEP, in dat dat geval ben ik bang van niet. Guidion maakt namelijk hun eigen planning, als je al vaker contact met ze hebt gehad dan zal de planner hier zeker rekening mee houden maar ze lijken het op het moment wat druk te hebben, excuses hiervoor!

@DaveAEP het is nog de vraag of de afspraak doorgaat, omdat ik vanmorgen van T-Mobile hoorde dat nog niet bekend is of de storing dan al verholpen is. Anders kan de monteur nog niets verhelpen.....

Hallo @Brian zou je dit voor ons ook kunnen doen anders? (Pas de 28e een monteur, en sinds de 8e al geen internet).

Guidion zegt dat ik elke dag maar even 30 minuten in de wacht moet staan om op te vragen of er een plekje vrij is gekomen. Zelfs na een belofte dat ze iemand gingen sturen voor de 22e, gewoon weer een planning gekregen voor de 28e...)

 

Reputatie 7

Hi @bruuntje94, snap ik helemaal. Ik ga voor je kijken of de monteur mogelijk eerder langs kan komen. Ik heb hier zojuist een verzoek voor je voor ingediend! Ik kan zelf de planning van de monteurs niet inzien dus ik kan niet beloven dat het gaat lukken maar we dit uiteraard proberen!

@Jason Nu krijg ik uit het niets een afspraakbevestiging van Guidion dat ze de 22e langskomen, zonder verder overleg. Voor ons is dat niet acceptabel om gewoon 2 weken hierop te wachten en thuis geen internet te kunnen gebruiken!! Als dat echt niet anders kan zeg ik liever m'n contract weer op en ga ik terug naar de vorige provider!

Ik verneem graag zsm wat je kunt doen.

 

Goedemorgen,

@Jason Gisteren heb ik contact gehad met jullie en ben ik doorverbonden met Guidion. Na ruim 20 minuten in de wacht te staan werd er door de telefoniste beloofd dat ik die dag teruggebeld zou worden. Helaas is dit weer niet gebeurd en kom ik nog steeds niet verder. Zit nu al ruim een week zonder internet, maar de facturen worden wel gewoon gestuurd. Zelf ben ik de hele week niet thuis vanwege mijn werk en dan is er thuis dus geen wifi voor de anderen. Ik verwacht nu dat er vandaag een oplossing komt en hoop dat jullie hierin nog iets tegemoet kunnen komen. 

Ik laat me graag overtuigen dat ik niet voor niets ben overgestapt!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bruuntje94, graag help ik je met het inplannen van een afspraak. Wij mogen wegens de Europese privacywetgeving geen afspraken voor klanten maken, maar ik kan je wel het telefoonnummer van Guidion geven natuurlijk: 088 2000 151. Hopelijk lukt het om een afspraak op redelijke termijn te maken! 

Indien ik je ergens bij kan helpen, geef het alsjeblieft aan. Ik denk en help heel graag mee - net als alle andere users op de Community!

@Peterpennings ik ga m'n best doen morgen. Bedankt voor de tip!

@bruuntje94 snap ik. Ik was vrijdag ook aardig pissig en niet zo aardig tegen de medewerker van TM. Gelukkig nu wel opgelost. Dus hopelijk is er ook licht aan het eind van de tunnel voor jou

Helaas heb ik hiervoor nog geen mail gekregen. Ik moet wachten tot ze terugbellen. Volgens monteur die vorige week was moest het een storing zijn. Direct na zijn vertrek gebeld met TM en monteurs, maar ze bellen zelf terug. Zal morgen TM maar even bellen, want hier ben ik niet zo blij mee....

@bruuntje94 je kan ook zelf een afspraak inplannen via de link die je per mail krijgt. Ik had vrijdag (redelijk pissig) gebeld naar TM en kon toen nog voor maandag een afspraak met monteur inplannen. Het belangrijkste is dat op het zwarte kastje het lampje bij fo brand (dit geeft aan of er überhaupt een verbinding is). Bij mij was het een gebroken kabeltje...

Hier precies hetzelfde probleem. Vorige week dinsdag monteur geweest en het werkt nog steeds niet. Voor mobiel en laptop is de hotspot redelijk, maar heel beperkt. Voor de rest kun je niks gebruiken. Volgens TM moet de monteur binnen 3 werkdagen een afspraak gepland hebben, maar dat is nu al bijna 5 werkdagen. Blijkbaar toch niet de juiste keus gemaakt met overstappen.

Het was uiteindelijk een gebroken kabeltje. Nu gelukkig aangesloten op TM netwerk. Hopelijk deze valse start snel vergeten....

Hoi @Cal ,
Klopt inderdaad! Gelukkig is de wachttijd voor een monteur maar 2 weken. Dus hebben we 3 weken na installatie al internet. Het enige wat we nu nog kunnen doen is afwachten tot iemand's afspraak uitvalt.

Kunnen jullie niet gewoon de nieuwe hardware sturen zodat ik (stiekem) zelf de twee kabeltjes voorzichtig in de nieuwe mediaconverter kan prikken? Het is nou niet echt rocketscience wat de 1e monteur hier kwam doen…

(De lichtconnectie was al goed, dus ik hoef niet aan de andere aansluitingen te klooien)

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Peterpennings, excuus voor de problemen die je momenteel ervaart, dit is zeker niet de bedoeling. Wij hadden er erg graag voor gezorgd dat er eerder een monteur beschikbaar was, maar momenteel ervaren wij een erg drukke periode. Ik verwacht dat je na het bezoek van de monteur erg lang zorgeloos kan genieten van onze diensten, en dat alles het gewoon zal doen. :wink:

Goedemorgen @DaveAEP, ik wilde direct meer voor je betekenen, alleen zo te zien heeft onze technische dienst vanochtend een tweede monteur voor je aangevraagd en hierover hebben wij een klein uurtje geleden een email en SMS naar je verstuurd. Ook hierin bied ik mijn excuses aan dat dit niet eerder kon gebeuren. Ik vind het wel erg fijn dat dit dé oplossing moet zijn en dat je daarna weer goed internet zal hebben!

@Peterpennings T-Mobile kan mij alleen maar vertellen dat 'de technici er mee bezig zijn' en dat er 'vooruitgang is' maar geen idee hebben wanneer het is opgelost. Bij mij is er nog geen (2e) monteur ingeschakeld om langs te komen. 

Het enige wat ze me konden vertellen is dat ik een 2e voucher code zou krijgen als de oude verloopt. Om te huilen toch? 

Ondertussen hebben we onze netwerk opslag die mijn vriendin nu niet kan gebruiken voor haar werk, mijn telefoon die vanzelf naar 4G switcht (Vodafone) omdat de hotspot niet overal beschikbaar is, en nog wat anders bekabelde apparaten die nu gewoon niet bruikbaar zijn…

Maar we wachten gewoon af, en laten ons gewoon in het ongewisse :)

Bij kpn deed alles gewoon. Heb het kastje hier nog in huis...

Reputatie 7
Badge +14

@Peterpennings  Denk je dat KPN sneller is? 
Hopelijk  Wordt het snel opgelost! 
Succes

@DaveAEP is het bij jou al opgelost? bij mij heeft TMobile niet zo heel veel haast om een nieuwe klant aan te sluiten…. en sturen ze pas maandagavond een monteur langs… toch maar KPN bellen?! @Jason kan jij nog iets betekenen?

Dus…. gaat TM mij nu vertellen dat ik maximaal nog 1 week moet wachten totdat ik een afspraak met een monteur heb?! Als ik maandag niets heb gehoord dan bel ik KPN dat ze alles terug mogen zetten en dat ze 4 mobile nummers extra hebben bij KPN… 

Zie de kleuren van de lampjes. 

Geen probleem hoor daveaep. Hier brand geenlampje bij fo-link

Hoi @Jason , betekent dit dat de ODF storing verholpen is? Want aan mijn kant ook nog precies dezelfde problemen.

Power: groen

Status: lijkt uit/groen

FO: oranje

FDX: groen

Speed: oranje

TX: grown.

Sorry voor het (gedeeltelijk) kapen van de post, maar het wachten duurt me nu echt té lang.

Mediaconverter staat op 3 en 4

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Peterpennings, ik heb je verbinding bekeken en kan het modem op dit moment niet uitlezen. Dat kan twee dingen betekenen:

  1. De algemene Glasvezelproblemen zijn bij jou nog niet verholpen en moeten op individueel verder opgepakt worden. 
  2. Het modem is niet (correct) aangesloten op de Media Converter (zwartgrijze doosje tussen aansluitpunt en modem).

Welke kleur brandt het FO-Link lampje op de converter?

Het gaat om het lampje linksonder waar FO-Link staat (rechts van de zwarte aansluiting.

 

Reageer