Vandaag monteur langs geweest voor de installatie van tmobile (zyxel t-50). Monteur gaf aan dat het 2 uur kon duren voordat het internet het deed. Nu 6 uur later brand nog steeds het wereldbolletje rood en geen WiFi en/of tv verbinding… hoe nu verder?!
Nou nou, wat een souplesse weer.
Guidion kon gelukkig al de 25e langskomen! En zou het nou echt aan mijn apparatuur gelegen hebben? Niet eens! Mooi dat er 17 dagen na precies dezelfde info en conclusie de monteur weer zijn pad kan vervolgen.
Natuurlijk hoefden de medewerkers bij t-mobile niet te luisteren naar hun klanten, zodat ze wisten dat 8 september al een dempingstest was gedaan. Natuurlijk zou het probleem niet liggen aan het netwerk maar mijn apparatuur. Wat voor mensen zitten er daar bij de technische dienst?
Vandaag dus de conclusie dat het een kruising moet zijn. Gelukkig hoef ik alleen te wachten tot ik weer gebeld word door Reggefiber/KPN. Misschien kunnen ze hun expertise nogmaals inzetten om hopelijk dit keer het probleem wel op te lossen?
Ik heb er weinig vertrouwen in. Gelukkig zitten we pas aan de 3e week mobiele data. Heeft ook totaal geen impact op het thuiswerken óf studeren. Razendsnelle 10Mbit connectie is genoeg om videocolleges te volgen ;). Hoef ik alleen maar te vragen welke pixel nou het antwoord was.
Ach ja, bedankt voor de rollercoaster ride T-Mobile :) Hopelijk eindigt dit ritje snel.
Hi
Hallo
Guidion zegt dat ik elke dag maar even 30 minuten in de wacht moet staan om op te vragen of er een plekje vrij is gekomen. Zelfs na een belofte dat ze iemand gingen sturen voor de 22e, gewoon weer een planning gekregen voor de 28e...)
Hi
Ik verneem graag zsm wat je kunt doen.
Goedemorgen,
Ik laat me graag overtuigen dat ik niet voor niets ben overgestapt!
Hoi
Indien ik je ergens bij kan helpen, geef het alsjeblieft aan. Ik denk en help heel graag mee - net als alle andere users op de Community!
Helaas heb ik hiervoor nog geen mail gekregen. Ik moet wachten tot ze terugbellen. Volgens monteur die vorige week was moest het een storing zijn. Direct na zijn vertrek gebeld met TM en monteurs, maar ze bellen zelf terug. Zal morgen TM maar even bellen, want hier ben ik niet zo blij mee....
Hier precies hetzelfde probleem. Vorige week dinsdag monteur geweest en het werkt nog steeds niet. Voor mobiel en laptop is de hotspot redelijk, maar heel beperkt. Voor de rest kun je niks gebruiken. Volgens TM moet de monteur binnen 3 werkdagen een afspraak gepland hebben, maar dat is nu al bijna 5 werkdagen. Blijkbaar toch niet de juiste keus gemaakt met overstappen.
Het was uiteindelijk een gebroken kabeltje. Nu gelukkig aangesloten op TM netwerk. Hopelijk deze valse start snel vergeten....
Hoi
Klopt inderdaad! Gelukkig is de wachttijd voor een monteur maar 2 weken. Dus hebben we 3 weken na installatie al internet. Het enige wat we nu nog kunnen doen is afwachten tot iemand's afspraak uitvalt.
Kunnen jullie niet gewoon de nieuwe hardware sturen zodat ik (stiekem) zelf de twee kabeltjes voorzichtig in de nieuwe mediaconverter kan prikken? Het is nou niet echt rocketscience wat de 1e monteur hier kwam doen…
(De lichtconnectie was al goed, dus ik hoef niet aan de andere aansluitingen te klooien)
Goedemorgen
Goedemorgen
Het enige wat ze me konden vertellen is dat ik een 2e voucher code zou krijgen als de oude verloopt. Om te huilen toch?
Ondertussen hebben we onze netwerk opslag die mijn vriendin nu niet kan gebruiken voor haar werk, mijn telefoon die vanzelf naar 4G switcht (Vodafone) omdat de hotspot niet overal beschikbaar is, en nog wat anders bekabelde apparaten die nu gewoon niet bruikbaar zijn…
Maar we wachten gewoon af, en laten ons gewoon in het ongewisse :)
Bij kpn deed alles gewoon. Heb het kastje hier nog in huis...
Dus…. gaat TM mij nu vertellen dat ik maximaal nog 1 week moet wachten totdat ik een afspraak met een monteur heb?! Als ik maandag niets heb gehoord dan bel ik KPN dat ze alles terug mogen zetten en dat ze 4 mobile nummers extra hebben bij KPN…
Zie de kleuren van de lampjes.
Geen probleem hoor daveaep. Hier brand geenlampje bij fo-link
Hoi
Power: groen
Status: lijkt uit/groen
FO: oranje
FDX: groen
Speed: oranje
TX: grown.
Sorry voor het (gedeeltelijk) kapen van de post, maar het wachten duurt me nu echt té lang.
Mediaconverter staat op 3 en 4
Goedemiddag
- De algemene Glasvezelproblemen zijn bij jou nog niet verholpen en moeten op individueel verder opgepakt worden.
- Het modem is niet (correct) aangesloten op de Media Converter (zwartgrijze doosje tussen aansluitpunt en modem).
Welke kleur brandt het FO-Link lampje op de converter?
Het gaat om het lampje linksonder waar FO-Link staat (rechts van de zwarte aansluiting.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.