Vraag

installatie

  • 9 september 2020
  • 40 reacties
  • 651 Bekeken

Vandaag monteur langs geweest voor de installatie van tmobile (zyxel t-50).  Monteur gaf aan dat het 2 uur kon duren voordat het internet het deed. Nu 6 uur later brand nog steeds het wereldbolletje rood en geen WiFi en/of tv verbinding… hoe nu verder?! 


40 reacties

Bij de service Desk gaven ze aan dat dit een bekend probleem was en dat deze hopelijk vandaag is opgelost.  Wel voor 4 personen onbeperkt data voor 7 dagenontvangen. Dus dat is wel weer netjes 

Zal wel fijn zijn als TM een melding maakt als het probleem volgens hun opgelost is…. ben benieuwd 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @bruuntje94, graag help ik je met het inplannen van een afspraak. Wij mogen wegens de Europese privacywetgeving geen afspraken voor klanten maken, maar ik kan je wel het telefoonnummer van Guidion geven natuurlijk: 088 2000 151. Hopelijk lukt het om een afspraak op redelijke termijn te maken! 

Indien ik je ergens bij kan helpen, geef het alsjeblieft aan. Ik denk en help heel graag mee - net als alle andere users op de Community!

Goedemorgen,

@Jason Gisteren heb ik contact gehad met jullie en ben ik doorverbonden met Guidion. Na ruim 20 minuten in de wacht te staan werd er door de telefoniste beloofd dat ik die dag teruggebeld zou worden. Helaas is dit weer niet gebeurd en kom ik nog steeds niet verder. Zit nu al ruim een week zonder internet, maar de facturen worden wel gewoon gestuurd. Zelf ben ik de hele week niet thuis vanwege mijn werk en dan is er thuis dus geen wifi voor de anderen. Ik verwacht nu dat er vandaag een oplossing komt en hoop dat jullie hierin nog iets tegemoet kunnen komen. 

Ik laat me graag overtuigen dat ik niet voor niets ben overgestapt!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Peterpennings, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Heel fijn dat je toch online kunt zijn met behulp van de mobiele hotspot, goed geregeld via de Klantenservice inderdaad. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen met jouw verbinding? Probeer tussendoor af en toe het modem en de Media Converter te herstarten door deze 20 seconden stroomloos te houden. Zodra het euvel verholpen is, zal een herstart de boel weer aan de praat krijgen.

@Jason Nu krijg ik uit het niets een afspraakbevestiging van Guidion dat ze de 22e langskomen, zonder verder overleg. Voor ons is dat niet acceptabel om gewoon 2 weken hierop te wachten en thuis geen internet te kunnen gebruiken!! Als dat echt niet anders kan zeg ik liever m'n contract weer op en ga ik terug naar de vorige provider!

Ik verneem graag zsm wat je kunt doen.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @DaveAEP, in dat dat geval ben ik bang van niet. Guidion maakt namelijk hun eigen planning, als je al vaker contact met ze hebt gehad dan zal de planner hier zeker rekening mee houden maar ze lijken het op het moment wat druk te hebben, excuses hiervoor!

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen @Peterpennings, excuus voor de problemen die je momenteel ervaart, dit is zeker niet de bedoeling. Wij hadden er erg graag voor gezorgd dat er eerder een monteur beschikbaar was, maar momenteel ervaren wij een erg drukke periode. Ik verwacht dat je na het bezoek van de monteur erg lang zorgeloos kan genieten van onze diensten, en dat alles het gewoon zal doen. :wink:

Goedemorgen @DaveAEP, ik wilde direct meer voor je betekenen, alleen zo te zien heeft onze technische dienst vanochtend een tweede monteur voor je aangevraagd en hierover hebben wij een klein uurtje geleden een email en SMS naar je verstuurd. Ook hierin bied ik mijn excuses aan dat dit niet eerder kon gebeuren. Ik vind het wel erg fijn dat dit dé oplossing moet zijn en dat je daarna weer goed internet zal hebben!

Hoi @Cal ,
Klopt inderdaad! Gelukkig is de wachttijd voor een monteur maar 2 weken. Dus hebben we 3 weken na installatie al internet. Het enige wat we nu nog kunnen doen is afwachten tot iemand's afspraak uitvalt.

Kunnen jullie niet gewoon de nieuwe hardware sturen zodat ik (stiekem) zelf de twee kabeltjes voorzichtig in de nieuwe mediaconverter kan prikken? Het is nou niet echt rocketscience wat de 1e monteur hier kwam doen…

(De lichtconnectie was al goed, dus ik hoef niet aan de andere aansluitingen te klooien)

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Peterpennings, ik heb je verbinding bekeken en kan het modem op dit moment niet uitlezen. Dat kan twee dingen betekenen:

  1. De algemene Glasvezelproblemen zijn bij jou nog niet verholpen en moeten op individueel verder opgepakt worden. 
  2. Het modem is niet (correct) aangesloten op de Media Converter (zwartgrijze doosje tussen aansluitpunt en modem).

Welke kleur brandt het FO-Link lampje op de converter?

Het gaat om het lampje linksonder waar FO-Link staat (rechts van de zwarte aansluiting.

 

Het was uiteindelijk een gebroken kabeltje. Nu gelukkig aangesloten op TM netwerk. Hopelijk deze valse start snel vergeten....

Hoi @Jason , betekent dit dat de ODF storing verholpen is? Want aan mijn kant ook nog precies dezelfde problemen.

Power: groen

Status: lijkt uit/groen

FO: oranje

FDX: groen

Speed: oranje

TX: grown.

Sorry voor het (gedeeltelijk) kapen van de post, maar het wachten duurt me nu echt té lang.

Mediaconverter staat op 3 en 4

Hier precies hetzelfde probleem. Vorige week dinsdag monteur geweest en het werkt nog steeds niet. Voor mobiel en laptop is de hotspot redelijk, maar heel beperkt. Voor de rest kun je niks gebruiken. Volgens TM moet de monteur binnen 3 werkdagen een afspraak gepland hebben, maar dat is nu al bijna 5 werkdagen. Blijkbaar toch niet de juiste keus gemaakt met overstappen.

@bruuntje94 je kan ook zelf een afspraak inplannen via de link die je per mail krijgt. Ik had vrijdag (redelijk pissig) gebeld naar TM en kon toen nog voor maandag een afspraak met monteur inplannen. Het belangrijkste is dat op het zwarte kastje het lampje bij fo brand (dit geeft aan of er überhaupt een verbinding is). Bij mij was het een gebroken kabeltje...

Reputatie 7
Badge +7

Hi @bruuntje94, snap ik helemaal. Ik ga voor je kijken of de monteur mogelijk eerder langs kan komen. Ik heb hier zojuist een verzoek voor je voor ingediend! Ik kan zelf de planning van de monteurs niet inzien dus ik kan niet beloven dat het gaat lukken maar we dit uiteraard proberen!

Helaas heb ik hiervoor nog geen mail gekregen. Ik moet wachten tot ze terugbellen. Volgens monteur die vorige week was moest het een storing zijn. Direct na zijn vertrek gebeld met TM en monteurs, maar ze bellen zelf terug. Zal morgen TM maar even bellen, want hier ben ik niet zo blij mee....

@bruuntje94 snap ik. Ik was vrijdag ook aardig pissig en niet zo aardig tegen de medewerker van TM. Gelukkig nu wel opgelost. Dus hopelijk is er ook licht aan het eind van de tunnel voor jou

@Peterpennings ik ga m'n best doen morgen. Bedankt voor de tip!

Hallo @Brian zou je dit voor ons ook kunnen doen anders? (Pas de 28e een monteur, en sinds de 8e al geen internet).

Guidion zegt dat ik elke dag maar even 30 minuten in de wacht moet staan om op te vragen of er een plekje vrij is gekomen. Zelfs na een belofte dat ze iemand gingen sturen voor de 22e, gewoon weer een planning gekregen voor de 28e...)

 

@DaveAEP het is nog de vraag of de afspraak doorgaat, omdat ik vanmorgen van T-Mobile hoorde dat nog niet bekend is of de storing dan al verholpen is. Anders kan de monteur nog niets verhelpen.....

Geen probleem hoor daveaep. Hier brand geenlampje bij fo-link

Zie de kleuren van de lampjes. 

Dus…. gaat TM mij nu vertellen dat ik maximaal nog 1 week moet wachten totdat ik een afspraak met een monteur heb?! Als ik maandag niets heb gehoord dan bel ik KPN dat ze alles terug mogen zetten en dat ze 4 mobile nummers extra hebben bij KPN… 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Peterpennings 

Alle 6 de lampjes branden wel op de mediaconverter dus er komt wel signaal binnen.

Helpt het herstarten van mediaconverter ook niet? Laat hem ongeveer 20 seconden zonder stroom.

Wat je ook kan proberen is haal de mediaconverter van de stroom en verwijder de internetkabel, er zitten 6 dipswitches op de mediaconverter misschien achter de sticker. Als het goed is staat de combinatie 1 en 6 aan en de rest uit of 3 en 4 aan en de rest uit. Wijzig de huidige combinatie naar de andere en de rest uit. Start vervolgens de mediaconverter en sluit na ongeveer 20 seconden de internetkabel aan op de mediaconverter.

Ik heb hem al een paar keer opgestart (stroom eraf ed). De installateur heeft hem aangesloten dus neem aan dat hij dat goed heeft gedaan

 

Reageer