Beantwoord

Installatie internet thuis

  • 7 September 2020
  • 15 reacties
  • 227 Bekeken

Ik heb de router inmiddels geïnstalleerd, de installatie datum is vandaag. Ik kan met telefoon en laptop verbinden met internet maar het lampje onder het wereldbolletje op de router wil niet branden, dus echt wifi heb ik niet… Moet ik hier gewoon op wachten? Ik had gedacht dat het meteen zou werken aangezien de installatie datum vandaag is…

Gr.

Matthijs

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 September 2020, 13:16

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mcnijhuis10 

Op de dag dat je gebruik kan maken van de thuis diensten wordt je verbinding vóór 18:00 opgeleverd dus misschien is het nog even wachten.

Is je modem verder rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA waar ook de kabel van KPN binnen komt en gebruik je de meegeleverde DSL kabel?

Hi @Waqqas 

het modem is direct aangesloten op een wandcontactdoos met de meegeleverde stekker en DSL kabel

@Waqqas maar vooralsnog branden alleen het powerlampje en het 2.4G en 5G lampje

Reputatie 7
Badge +15

@mcnijhuis10 

Is het een wandcontactdoos met 4 pinnen voor de telefoon? Als dat hem is kun je hem eens openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading. Dan kunnen we meteen zien of alles goed is aangesloten.

 

Reputatie 7
Badge +15

@mcnijhuis10 

Het is niet helemaal duidelijk maar je hebt meerdere draden aangesloten wat voor problemen kan zorgen.

Uit de kabel komt meestal rood blauw oranje wit.

Eerst kijken of rood & blauw werkt en dan kan je oranje & wit (2de aderpaar) proberen.

Dus op de contactpunten waar rood en blauw zitten zou van beide kleuren één weg moeten.

 

Welke zoudendaarvoor in de plaats moeten dan?

Reputatie 7
Badge +15

@mcnijhuis10 

Nu is het wat duidelijker. De draden die je nu hebt aangesloten kan je losmaken.

Ik zie achter zwart wit en 2 keer een doorzichtige, die heb je nodig.

1 combinatie is zwart en doorzichtig en de andere wit en doorzichtig.

@Waqqas voor de zekerheid, want dit zijn allemaal enkele kabels: moet ik “zwart en doorzichtig” en “wit en doorzichtig” beide combineren onder een schroefpunt?

Reputatie 7
Badge +15

@mcnijhuis10

Sluit eerst zwart en doorzichtig aan op beide punten, mocht het niet werken verwijder dan zwart en doorzichtig en probeer wit en doorzichtig.

Dus niet combineren onder 1 punt

De combinaties zitten om elkaar gewikkeld zo te zien op de eerste foto.

Deze combinatie als eerste geprobeerd, tweede lampje van links op het modem knippert nu erg onregelmatig. Wifi/internet lampje blijft uit

Reputatie 7
Badge +15

@mcnijhuis10

Probeer ook de andere combinatie wit en doorzichtig na deze los te maken anders is het nog even wachten denk ik..

Let er op dat je wel de juiste doorzichtige draad bij zwart of wit probeert.

Update: het internet lampje is gaan branden, de wifi lijkt in ieder geval op mijn telefoon te zijn gaan werken! Als er nog iets mis blijkt te zijn dan hoor je het wel… Voor nu alvast reuze bedankt voor je hulp! 

Reputatie 7
Badge +15

@mcnijhuis10

Fijn dat we het online hebben kunnen oplossen en een monteur bezoek niet nodig is, dat zou zeker een week kunnen duren voordat er een monteur kan komen 👍

Reageer