installatiepakket niet te installeren. geen WAN lampje.


Beste,





Het eenvoudig installeren van ons installatiepakket is toch niet zo eenvoudig.

Na alle stappen doorlopen te hebben brand mijn WAN lampje niet. We hebben gebeld met Tmobile en ze kunnen een externe monteur sturen. We 01-07 gebeld en de monteur kan pas 29-07. Dit is natuurlijk ongekend, een MAAND wachten. Denk probeer op de site en op het forum achter het probleem te komen. Hier heb ik extra info gevonden maar dit mocht helaas ook niet helpen. Heb as we speak t mobile aan de lijn maar al 39.05min aan de wacht. Ondertussen maar accountje aanmaken in de hoop dat iemand hier kan helpen. Dit is geen goed begin met T-mobile helaas.

Kort maar krachtig: er komen 4 draden uit de muur bij de telefoon aansluiting: wit, oranje, blauw en rood. (Er zat een printplaatje van de vorige bewoners en van kpn aan deze verwijderd) en de kabels aangesloten op de telefoonstekker. Geen effect. Op het bijgeleverd kastje de blauwe en rode draad aangesloten geen effect. Dus alles geprobeerd. En heb geen aansluitingen in de meterkast. Inmiddel hang ik na 53 minuten op met T-mobile klantenservice zonder resultaat. Alles opliggen en Trigeon (hopelijk goed gespeld) geeft geen eerder gehoor, onacceptabel. Hopelijk weten forum bezoekers of T-mobile mensen hier meer.

Alvast bedankt.



[foto verwijderd door moderator ivm inloggegevens modem]




17 reacties

Reputatie 6
@Chris4844 Welkom op het forum.

Dit is een klant helpt klant forum met ondersteuning vanuit T-Mobile.

Meeste problemen komen we onderling wel uit maar soms is webcare nodig. Ze lezen mee en een reactie duurt op het moment 24/48 uur maar kan door drukte uitlopen.

Door de beter stap je over weken is het drukker dan T-Mobile gedacht had. Vandaar het lange wachten als je de klantenservice belt. Daarna kregen ze ook nog problemen met het uitleveren van de installatiepakketten, waardoor Guidion ook een achterstand opliep. Vandaar de lange wachttijden, al vind ik een maand wachten totaal niet acceptabel meer. Ik was juist van de onderstelling gezien de berichten die ik zag dat ze aan het inlopen waren. Je kan je bij Guidion op de lijst laten zetten, waarna ze jou op de planning zetten, mocht er een afspraak wegvallen.

zo te zien aan je ISRA punt zitten er 2 stekkeraansluitingen onderaan de plaat. Dus het is rood/blauw of orange/wit. Als ze beide het niet doen, dan zal er een lijnmeting gedaan moet worden. Misschien kan @TAVL hier iets in betekenen?

Mochten wij er niet uitkomen, kan alvast je klantnummer in je profiel zet, kunnen ze meteen voor je aan de slag. Die gegevens kan alleen T-Mobile zien, wij klanten niet.
Beste Glassertje,


Bedankt voor je snelle reactie.
Dat het druk is en ze niet meteen kunnen reageren snap ik uiteraard ik verwacht ook geen oplossing binnen een dag. Maar ind een maand wachten op een monteur kan niet. Ik heb inmiddels 2x gebeld met Guidion en die spraken niet over een wachtlijst. Later toen ik ophing met T-mobile attendeerde zij mij daarover.
Ik vraag me af wat nu. Alle meegeleverde aansluitingen geprobeerd. Geen resultaat.
Oh en alle metingen vanuit T-mobile zijn goed. Klant nr is toegevoegd.
Reputatie 6
@Chris4844 Ik ben het volkomen met je eens dat dit gewoon niet kan. En eerlijk gezegd krijg ik niet de indruk dat iemand zich er druk over maakt, want ik zie geen verbetering.

Buiten de vraag of ze je op de lijst zetten mocht er een afspraak uit vallen, is er verder niet veel.

Als de meting vanuit T-Mobile goed was, zou je kunnen kijken of je van iemand een multimeter kan lenen. Zo kun je onderzoeken of er toch ergens een verbinding is.
Nee helaas kijken ze zowel bij T-mobile als Guidion niet op 1 klant en ben je de dupe van andere instanties.
Dit zeggende heb ik gezegd dat ik over stap omdat geen van beide partijen mij eerder wil helpen. Dan wel niet aan de telefoon met een monteur of er 1 langs te sturen, en de 'overstap kosten dan 75euro bedragen. Wat ik raar vind aangezien ik feitelijk niks van ze heb wat werkt. Maar goed als ik overstap naar eem andere maatschappij duurt dat ook weer enkele weken voordat het hier aamgesloten is en ben ik net zoveel al dan wel niet meer tijd kwijt. En geld..
Zover wil ik het ook niet laten komen dat zit niet in mij maar daar in tegen wil ik wel goede service die ik niet krijg.
Maar het idee van de aamgetekende brief ga ik zeker doen, bedankt daarvoor!
En de meting vanuit T-mobile is dat ze zeggen dat tot de deur het internet goed is en mn modum wel signaal uitzend maar geen verbinding geeft.
En daarbij ben ik bang dat er een simpele oplossing is wat ik zo op kan lossen maar dat ik daarvoor nu 4weken moet wachten en de monteur zn tijd ook verdoe.
Maar goed bedankt voor je reactie en medeleven, morgen ga ik weer bellen en een brief opsturen.
Reputatie 6
@Chris4844 Sorry dat ik mijn bericht in de tussentijd heb aangepast. Maar mocht je het niet meer weten of hulp nodig hebben, kun je me een pm sturen en dan help ik je verder.

Hoe kan T-Mobile zeggen dat je modem wel signaal uitzend? Is dat ding überhaupt wel verbonden? Het WAN lampje brand niet voor niets niet.

Dat ze 75 euro rekenen is voor de actieve lijn. Hier hebben ze kosten voor moeten maken. Je kan er voor kiezen om naar een andere aanbieder te gaan als je het beu bent, de tijd voor je aangesloten wordt, zal qua tijd niet veel uitmaken voor de monteur komt.

Ik moet zeggen dat ik in het verleden niet zo tevreden met T-Mobile was. Dit was nog toen ik DSL had, maar jaren later en glasvezel moet ik zeggen dat hier alles gegaan is zoals het moest gaan, al had ik in het begin wat problemen maar deze zijn naar tevredenheid opgelost.

Wat ik niet snap is dat er niks gedaan wordt aan de tijd voor een monteur voor de deur komt. Daar irriteer ik me zelfs aan, maarja daar heb jij niks aan, natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +4
Er is helaas niet zoiets als een blik nieuwe monteurs, die even extra ingezet kunnen worden. Ze hebben extra capaciteit ingezet, maar nieuwe mensen werven, opleiden en certificaten laten halen kost nu eenmaal tijd. Dat maakt niet dat dit wenselijk is, maar dat dit pijn doet is wel zeker. Dit is niet iets dat de klant wil noch T-Mobile. Maar dat de klant de dupe is, is niet tof. Zeker niet doordat de klant hiermee een stukje communicatie mist, zoals met dat bellen vaak helpt en er wachtlijsten mogelijk zijn.

Woon je in een appartementencomplex? Of woon je in een huis? In appartementen kunnen nog wel eens bridgetaps aanwezig zijn, die voor problement zorgen.

Ik begrijp verder dat het wat gekunsteld in elkaar zat toen je de aansluiting aantrof? Zat er wellicht een knik in de kabel, waardoor er mogelijk een kabelbreuk is? Wellicht dan de kabel opnieuw aansluiten.
Dat snap ik en ik verwacht ook zeker niet 'vandaag bellen is morgen al een monteur' op de stoep. Maar een maand is het andere uiterste.
Daarbij ga ik Guidion vragen me op de wachtlijst te zetten en toch een brief sturen.
We hebben een gewone koopwoning.
Ben even bij de buren geweest en die hadden op de zelfde manier deze kpn aansluiting en op de zelfde manier gemonteerd.
En het is werkend achtergelaten door de vorige bewoners daarbij heb ik gecontroleerd op draadbreuk maar kon niks vinden.
Ik persoonlijk denk dat het een modum probleem is of een niet geschikt modum. Of huis kan natuurlijk ook.
Ik zou het vervelend vinden dat als de monteur er is het een simpele oplossing vereist.

[foto verwijderd door moderator ivm inloggegevens modem
Reputatie 7
Hi @Chris4844, excuses voor de lange wachttijd voor een monteur, we zijn hard aan het werk om de achterstand in te lopen maar op het moment hebben we simpelweg handen tekort. In dit topic lees je hier meer over. De rode en blauwe draad zouden de goede moeten zijn maar ik begrijp dat er geen signaal binnen komt op het modem? Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik graag met je mee!
Beste,


Dat is ook begrijpelijk het is eerder frustrerend.
Ik heb inmiddels mezelf op de wachtlijst van Guidion laten zetten en verwacht daarbij deze week geholpen te worden.
Ook heb ik een handige knul gesproken bij Tmobile die me wat tips kon geven. (Helaas heeft dit niet geholpen) maar de inzet was goed.
U werkt bij tmobile?
Ja alles zou goed aangesloten moeten zijn dus ik zou het extra vervelend vinden als de monteur dalijk praktisch voor niks komt.
De crsf tocen ofiets is invalid waardoor ik geen berocht kan sturen
@Brian

Prive berichten lukken niet. Nog geen melding vanuit Guidion. En zowel t-mobile telefonisch of mensen vanuit hier weten iets..
Ik heb de ziggomonteur gesproken. (Kwam ik toevallig tegen) en die vertelde mij dat ik toch waarschijnlijk het verkeerde modum heb gehad wat ik al dacht. Dit omdat het een oude verbinding is die ik thuis zou hebben.
T-mobile had ik al eens aan de lijn en die konden mij geen ander modum sturen.
Dus mijn vraag is dan maar... heeft de Guidion monteur die ik deze maand ergens nog verwacht... evt een ander modum bij voordat ik daar ook weer op moet wachten.. en zoja ga ik er dan met een ander modum niet opachteruit qua internet snelheid?
Nou de Guidion monteur komt op 21-07-2019.. tussen 16.00 en 18 00uur. Hoop wel dat ze beseffen dat dit zondag is....
Reputatie 7
Hi @Chris4844, geen zorgen, er zijn ook monteurs die in het weekend werken 🙂 De modem zou in principe niet uit moeten maken, ook met de Huawei modem zou je verbinding moeten hebben. Maar de monteur heeft zeker een ander modem bij zich om te testen en eventueel de modem te vervangen als het nodig is. Ik zat nog even naar je foto's te kijken en klopt het dat de witte kabel die aan de onderkant loopt beschadigd is? Heb je al geprobeerd om deze te vervangen? Een beschadigde kabel kan voor verbindingsproblemen zorgen.
Hey Brian,

Okee dan is het goed. We gaan het zien dan, ik ben benieuwd wat het nu is.
En er lopen 3 witte kabels. De dunste is goed die hoort bij de andere gekleurde. De middelste is van jullie en daar zit een grijze sticker omheen wat miss op een beschadiging kan lijken en dan heb je de dikste die is niet van toepassing dat is een internet kabel die van de woonkamer door de muur naar de slaapkamer gaat.
Reputatie 7
Hi @Chris4844 Ah nu zie ik het inderdaad, dan is het nu even wachten op de monteur. Laat zeker weten hoe het af is gelopen!
Nou hij doet het!
De monteur wou kpn laten komen totdat die nog 1 poging wou wagen. Een poging die bij maar een paar gevallen schijnt te werken.
Normaal schijnt het internet via de blauw en rode kabel binne te komen. Maar in dit geval via de witte en oranje.. klein foutne van kpn maar het werkt.
Was een lastig begin met T-mobile maar hopelijk gaan T-mobile en ik een mooie toekomst tegemoet haha.
bedankt voor ale pogingen tot hulp.

Reageer