Beantwoord

Instellen van port forwards FTP op Vigor2132

  • 15 October 2018
  • 3 reacties
  • 423 Bekeken

Hallo,

Ik probeer al een poosje FTP in te stellen op ons netwerk, maar het wil niet goed lukken. Met onze vorige provider werkte dit gewoon, en sindsdien zijn de instellingen op mijn server ook niet veranderd. Op ons netwerk kunnen we ook gewoon bij de FTP. Van buitenaf wil dit absoluut niet. Ik gebruik VSFTPD op de server, die luistert op poort 21 en voor data op poorten 5500 tot 5505. Hiervoor heb ik port forwards ingesteld, zowel TCP als UDP. Port 20 is voor de zekerheid ook geforward. Echter kunnen we alleen inloggen op de FTP server, maar daarna kunnen we geen bestanden inzien of uploaden. Er verschijnt niets. Hij accepteert de inloggegevens (bij invoeren van verkeerde gegevens vraagt hij opnieuw om de gegevens), en dat is het. Uiteindelijk volgt een time-out. Andere port forwards werken overigens prima. Het is alleen de FTP server die er geen trek in heeft.

De enige oplossingen die ik kon vinden op het forum gingen over het instellen van een DMZ. DIt is geen optie, aangezien dit alle poorten zou forwarden naar mijn server. Bovendien zou ik dan waarschijnlijk ook geen port forwards meer in kunnen stellen naar andere apparaten, en ik weet niet zeker of ons internet nog wel zou werken, of dat dan mijn server het enige apparaat wordt met een internetverbinding, omdat die dan al het verkeer krijgt. Geen optie dus.

Hoe zorg ik ervoor dat ik van buitenaf bij de FTP server kan?
icon

Beste antwoord door Sander 20 October 2018, 15:07

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
ik heb een vergelijkbaar probleem. Het zit hem in de passiv ports voor FTP. De forward van de passiv multiports gaat niet goed. Ik kan je wel voorzien van een werkende VSFTPD server config. Zodra het topic over multiport beantwoord is, zou alles moeten werken.
Gebruik momenteel zelf DMZ icm CSF firewall.
De poorten van port forwarding blijven gewoon werken.
Reputatie 7
Hoi @Aman00

Welkom op onze Community! Voor zowel dit issue als die van @Raice wil ik verwijzen naar dit topic: Port forward op de Draytek. Dit topic gaat toevallig specifiek over port 21 en een FTP, dus ik hoop dat het jou verder brengt. Lukt het niet, dan hoor ik (we!) graag meer!
Reputatie 1
@Sander Bedankt voor je reactie. Helaas dekt dit niet mijn lading. Ik blijf zitten met het probleem van meerdere poorten. Ik heb passiv poorten nodig (range) om de applicatie te laten werken (werkt alleen via PASSIV helaas).

Reageer