Beantwoord

Instellingen Draytek Vigor 2132F om Airport Extreme erachter te koppelen

  • 16 October 2017
  • 8 reacties
  • 1280 Bekeken

Reputatie 1
Goedendag, net een paar dagen T-mobile thuis echter het wifi signaal dekt bij lange na mijn nieuwbouwhuis niet. Ik was van plan 2 airport extremes die ik nog heb achter de T-mobile router te koppelen, liefst als eigen netwerk en als het niet anders kan als access points, alleen kan nergens info vinden. Zelf prutsen heeft nog niks opgeleverd.
Heeft iemand bruikbare Draytek instellingen voor mij?
Alvast dank.
icon

Beste antwoord door MarcovW 16 October 2017, 12:32

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo MarcovW,

je kan de Draytek niet als bridge mode instellen. wat je wel kan doen is de wifi op de Draytek uitschakelen en je airports als accesspoint instellen. Dit is de beste manier.
Reputatie 1
Hallo Hidden.nls,
Dat wist ik al, echter ik krijg de airports niet werkend achter de draytek. Welke instellingen moet ik doen?
Reputatie 7
op de Draytek hoef je dus geen instellingen aan te passen.
Een handleiding van Apple kan je vinden op https://support.apple.com/nl-nl/HT202076
Reputatie 1
Dank je, ik ga weer prutsen, alles is bekabeld bij mij, dus geen wds nodig. Moet ik de airports van draytek lan poort naar lan poort op de airport verbinden? Lees ik her en der.
Reputatie 7
ik weet niet exact hoe het werkt bij een Airport.
in het algemeen is het zo dat als je de router functie wil omzeilen je dit kan instellen. als dat niet lukt dan is er ook nog een mogelijkheid om het via de lan poort te doen en dan de dhcp op de router uit te schakelen. WDS zorgt er voor dat je apparaat de wifi van het sterkste apparaat kiest. WDS kan dus ook prima bekabeld
Reputatie 1
Het is me gelukt! Een airport werkt inmiddels, nu kom ik er achter dat de tweede dus niet ook op het lan van de draytek gekoppeld moet worden (fouten en internetverbinding die gaat klapperen) maar waarschijnlijk fysiek aan de eerste airport gekoppeld moet worden als een eigen bekabeld airport zender netwerkje zoals je aangaf bij de WDS instructie. Moet ik eerst even 16 kabels doormeten welke de juiste is om te patchen. To be continued!
Reputatie 7
Lekker bezig, heren! 🙂
Reputatie 1
Alles gelukt! Dank voor de goede adviezen hier. Ik heb nu een keurig roaming netwerk met Airport Extremes als Access Points door het huis nu en de draytek als router. Snelheden zijn prima!
De truuk was om per Airport Extreme een netwerk aan te maken met dezelfde SSID en WW. Merk zelfs geen hik-up als een apparaat van Access Point switcht.

Reageer