Beantwoord

Instellingen Fritz Repeater 1750e aanpassen

  • 27 February 2018
  • 22 reacties
  • 5864 Bekeken

Monteur Gideon heeft onlangs de repeater geplaatst. Bekabeld aangesloten op mijn TMobile Modem/Router Vigor.
Het heeft een eigen SSID. Nu wil ik het wachtwoord aanpassen. Dit kan blijkbaar draadloos niet, maar als ik een computer bedraad (gewone lankabel, geen cross) aansluit op de Repeater, kom ik niet bij de interface.
Computer (WIFI van Vigor) en Repeater (bekabeld) zitten in een hele andere IP range.

Ik kan niets daarover vinden en Pt 16.2 (Gebruikersinterface wordt niet weergegeven) van de uitgebreide handleiding helpt mij ook niet.
Wie wel?

Gr Jer
icon

Beste antwoord door Brian 2 March 2018, 17:31

Bekijk origineel

22 reacties

Aanvulling:
Meerdere kabels gebruikt en meerdere browsers.
Zowel op http://fritz.repeater als op http://192.168.178.2 geen verbinding met de interface.
Reputatie 7
Hey Snackey, hmm dat is vreemd, via de door jou opgegeven adressen zou je wel toegang moeten krijgen tot de Repeater, zie hier en hier. Zou je eens willen proberen om de Repeater een fabrieksreset te geven zodat je hem opnieuw in kan stellen? Ik hoor graag of het gelukt is!
Reputatie 7
Hallo Snackey,


Sorry voor mijn late reactie, ik heb je topic over het hoofd gezien.
De Fritz repeater is na configuratie niet meer benaderbaar op het opgegeven ipadres. Als je geluk heb kan je hem benaderen op http://192.168.1.2 of http://192.168.1.200 als dat niet zo is dan moet je hem opzoeken in de DHCP van de draytek.

Dan moet je nog een wachtwoord hebben je kan het volgende proberen
User1234
user1234
useruser
UserUser
Useruser

Laat je even weten of het hiermee is gelukt ?
Als je de Fritz!Repeater een reset geeft en deze direct met een kabel op je computer aansluit, moet je voordat je naar http://fritz.repeater gaat je netwerkkaart even in dezelfde IP-range zetten.

Dit kun je doen door naar de adapterinstellingen te gaan en het IP-adres te veranderen in 192.168.172.1.

Je geeft aan dat het draadloos niet lukt, maar dit zou wel moeten kunnen. Na een fabrieksreset kun je met acht nullen als wachtwoord verbinding maken en naar http://fritz.repeater gaan om de gebruikersinterface te openen.

Je komt vrij technisch over, dus ik vermoed dat je er wel uit gaat komen. En anders horen we het graag!
Het is opgelost. In mijn Draytek router het IP adres opgezocht van de repeater.
Daarna deze gewoon op mijn Wifi PC ingetikt en voila.
Monteur TMobile gaf aan dat het alleen maar bedraard kon, niet dus.

Overigens reageer ik wel laat, maar ik zag alleen rechts boven op deze pagina dat er 1 reactie was, en dat was ikzelf. Dus had niet eerder gekeken. Foutje in de forum Software wellicht.
In ieder geval bedankt voor de reactie.
Blij dat het gelukt is!
Reputatie 7
Hallo Snackey,

Ah ik begrijp dat er wat verwarring is.
Een Fritz 1750E kan alleen bekabeld worden aangesloten op de Draytek.
Door een probleem in de firmware kan hij niet draadloos communiceren met de Draytek, ik vermoed dat de monteur dat bedoelde.
Reputatie 7
Goed om te horen dat het gelukt is Snackey!
Als ik probeer mijn fritzrepeater en zijn gebruikersinterface te benaderen via een laptop die er draadloos mee is verbonden, lukt dat op geen enkele manier. Ook niet met het ophalen van het ip-adres via de dhcp-tabel en dan invoeren via diezelfde laptop. Ik krijg steeds te horen dat het te lang duurt voor er een reactie komt. Knap vervelend, want ik moest de repeater een reset geven naar de fabrieksinstellingen en nu kan ik de inloggegevens dus niet aanpassen en is het standaardwachtwoord dus van toepassing. Niet echt veilig dus. De wifi van de Draytek gebruiken is geen optie, want dan is de verbinding via wifi echt waardeloos. We willen echt de 5Gh gebruiken. Help!
Goedemorgen Parkiet71,

Het lijkt erop dat je de repeater op de Draytek hebt aangesloten. Dit kan problemen geven met het instellen.

Koppel de repeater los van de Draytek en voer voor de zekerheid nogmaals een reset naar de fabrieksinstellingen uit. Klik hier als je niet meer weet hoe dat moet.

Volg daarna deze stappen:

1) Zoek met een draadloos netwerkapparaat (bijvoorbeeld notebook,tablet, smartphone) naar draadloze netwerken in de buurt.

2) Maak verbinding met het draadloze netwerk "FRITZ!WLAN Repeater [...]". Voer 00000000 in (8 nullen) in als netwerksleutel (password).

3) Roep het adres http://192.168.178.2 op.

Mocht dit niet lukken, dan adviseer ik je om het bekabeld te proberen.

Als met een kabel geen optie is, dan wil het soms draadloos met behulp van MyFritz! app nog wel eens lukken.

Mocht je nu wel bij de gebruikersinterface kunnen komen, dan adviseer ik je om het ip-adres op 192.168.1.2 in te stellen (er vanuit gaande dat je Draytek het standaard ip-adres gebruikt).

Als ik verder nog wat voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag.
Goedemorgen Parkiet71,

Het lijkt erop dat je de repeater op de Draytek hebt aangesloten. Dit kan problemen geven met het instellen.

Koppel de repeater los van de Draytek en voer voor de zekerheid nogmaals een reset naar de fabrieksinstellingen uit. Klik hier als je niet meer weet hoe dat moet.

Volg daarna deze stappen:

1) Zoek met een draadloos netwerkapparaat (bijvoorbeeld notebook,tablet, smartphone) naar draadloze netwerken in de buurt.

2) Maak verbinding met het draadloze netwerk "FRITZ!WLAN Repeater [...]". Voer 00000000 in (8 nullen) in als netwerksleutel (password).

3) Roep het adres http://192.168.178.2 op.

Mocht dit niet lukken, dan adviseer ik je om het bekabeld te proberen.

Als met een kabel geen optie is, dan wil het soms draadloos met behulp van MyFritz! app nog wel eens lukken.

Mocht je nu wel bij de gebruikersinterface kunnen komen, dan adviseer ik je om het ip-adres op 192.168.1.2 in te stellen (er vanuit gaande dat je Draytek het standaard ip-adres gebruikt).

Als ik verder nog wat voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag.


ik heb de repeater idd via een lan kabel verbonden met de draytek. Die kabel dus eerst loskoppelen en dan de stappen van fabrieksreset etc volgen? Ik wil hem daarna eigenlijk wel weer aan de draytek koppelen, want dat werkte meerdere maanden echt ontzettend goed. Wanneer kan ik dat dan weer doen?
en bedankt voor de hulp!
Dat zeg je goed. Loskoppelen, fabriekinstellingen laden, instellen als LAN-bridge en weer koppelen.

Zo gauw je in de interface kunt komen, kun je de repeater als LAN bridge instellen. Volg de stappen op deze pagina. Bij de "IP-instellingen" moet je dus 192.168.1.2 gebruiken.

Als je instellingen erin staan, kun je de repeater weer aan de Draytek koppelen.

Wederom, bij vragen zit ik voor je klaar! Graag gedaan.
Top!! Dank je wel! Ik ga het morgen proberen en je teksten op de laptop opslaan voor de toekomst, mocht het nodig zijn.
Via de laptop lukte het niet, via mijn mobiel wel. Maar de problemen bleken achteraf niet aan de repeater te liggen, maar aan het modem. Gelukkig doet alles het nu weer prima. Hele duidelijke uitleg, JibbeWillem. Bedankt!
Goed om te horen! Veel plezier met je 5Ghz verbinding 🚀
Reputatie 7
Hi Parkiet71, goed om te zien dat het met de uitgebreide tips van jibbewillem is gelukt!
Hi Parkiet71, goed om te zien dat het met de uitgebreide tips van jibbewillem is gelukt!

ja, het is eindelijk weer als vanouds, snel en zonder onderbrekingen. Ik weet precies wat ik ga doen, als de boel nog een keer gaat haperen 🙂
Hi Parkiet71, goed om te zien dat het met de uitgebreide tips van jibbewillem is gelukt!

ja, het is eindelijk weer als vanouds, snel en zonder onderbrekingen. Ik weet precies wat ik ga doen, als de boel nog een keer gaat haperen :-)


Na 5 dagen hapert het weer. De 5Ghz verbinding valt weer weg en/of ik heb wel verbinding met 5Ghz, maar geen internet. Dan heb ik nog wel de 2,4 over, maar die is zooooo traag. Ligt dit nou bij de repeater of bij het modem?
Het probleem dat je wel verbinding hebt met de 5Ghz, maar geen internet had ik ook last van. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door de Draytek te vervangen voor een Fritz!Box 5490. Sindsdien nul problemen.

Ik kon net als jou door stekkers eruit en erin en/of een fabrieksreset het probleem tijdelijk verhelpen. Na een paar dagen was het dan weer wisselvallig.

Als jij hetzelfde probleem ervaart, dan zit het hem bij jou ook in het modem. Mijn modem is drie keer omgewisseld en tientallen keren naar fabrieksinstellingen gezet, maar het heeft allemaal niet geholpen.

Wat je het beste kunt doen is het modem een fabrieksreset geven, je bekabeling controleren en het even in de gaten houden.
Ik vreesde het al dat het in het modem zat. Ik hou het in de gaten! Bedankt voor je snelle reactie weer!
Hou ons op de hoogte!
Zal ik doen!

Reageer