Instortende snelheid DSL

  • 26 February 2018
  • 51 reacties
  • 1740 Bekeken

Reputatie 2
Goedemiddag allemaal,

Bij mijn overstap had ik reeds aangegeven dat mijn VDSL verbinding via mijn vorige aanbieder (NLE) erg slecht was. Huis is 8 jaar oud, alles is toen nieuw aangelegd. In 2010 behaalde ik via VDSL snelheden van zo'n 23 mbit (Telfort). Twee jaar geleden bij Vodafone Thuis/T-Mobile thuis zo'n 19 mbit download. Vorig jaar met NLE (KPN whitelabel) kreeg ik te maken met instortende waardes. De lijn is meerdere malen gereset. Dan had ik weer zo'n 20 mbit download voor een aantal dagen, waarna de snelheid weer instortte naar zo'n 12 mbit.

Bij het aanmelden had ik moderator Sander al gewaarschuwd 😉 in dit topic: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/welk-netwerk-wordt-gebruikt-bij-dsl-van-t-mobile-thuis-296672/index2.html#post1433924

Nu weet ik dat mijn modem nog in aan het intrainen is, maar het ziet er al weer slecht uit. Op de dag van aansluiting had ik zo'n 17mbit download, nu nog maar 12mbit.

@Sander, ik vrees dat je binnenkort aan de slag moet voor me ;)






51 reacties

Reputatie 7
Hoi @Fred_M

Ik snap je punt rondom de factuur. Ik heb de herinnering dan ook voor je uitgezet. Hier zal je geen bericht meer over ontvangen.

Super nieuws! Pair bonding bieden we helaas niet aan, maar prima dat jouw verbinding nu eindelijk in orde is. Balen dat wij het niet konden regelen, maar jouw ervaring gaat uiteindelijk boven alles. Het heeft dan even mogen duren, maar ik ben echt opgelucht dat het nu dan eindelijk de goede kant opgaat! ☺️
Reputatie 2
Hoi Sander,

Dank voor je antwoord. Inderdaad heb ik een slecht gevoel over de gang van zaken. Inmiddels heb ik ook de bevestiging gekregen dat de creditfactuur is goedgekeurd. Ik krijg nu echter wel betalingsherinneringen over de factuur van 265 euro. Deze ga ik echt niet betalen en dan volgende maand weer terugkrijgen. Ik ben niet de Fred_M Bank 😂 Ik zie wel wat er gebeurd.

Maar misschien interessanter, een update van mijn internetverbinding. Sinds gisteren (het heeft allemaal wat langer geduurd) heb ik nu pair bonding van KPN, dus 2 lijnen. Direct bij het aansluiten (door de monteur) werd duidelijk dat de eerste/hoofdlijn (die dus ook door T-Mobile gebruikt werd) instabiel en niet goed is. De tweede lijn (het tweede aderpaar) is wel goed. Er is direct actie ondernomen door Guidion en binnenkort gaat VWS de straat weer open graven. Het ziet er dus naar uit, dat mijn probleem eindelijk opgelost wordt 😀
Reputatie 7
Hoi Fred_M,

Hierbij kan ik je de update geven dat de correctie is goedgekeurd. Aangezien je nog een bedrag terugkrijgt van ons, zou ik de betaling zo laten. Volgende maand krijg je dan het verschil van deze rekening en de (onterechte) boete van ons terug.

Dat was het feitelijke, maar ik heb ook een sterk gevoel bij deze case. Ik lees in jouw bericht dit gevoel ook terug. Aangezien hier van alles is misgegaan, wil ik je vragen direct contact met mij op te nemen (klik op mijn naam), mocht er nog iets spelen. Ik snap het ook als je het graag hier openbaar wilt vermelden, dat is ook goed. Soms duurt een antwoord hier iets langer, daarom wil ik je vragen ook een privébericht aan mij te sturen. Het minste wat ik in deze situatie kan doen, is alles in het werk te stellen, mocht er nog iets spelen. Bij deze bied ik mijn oprechte verontschuldigingen aan voor hoe dit afgehandeld is. Een foutje kan en is menselijk, maar hier is het iets te vaak gebeurd. Mijn excuses! Bij vragen en opmerkingen: laat het mij weten!
Reputatie 2
Inmiddels ben ik zo "vriendelijk" geweest om dit ook telefonisch te melden aan de klantenservice. De vriendelijke medewerker gaf aan dat er een credit verzoek was aangemaakt, goedgekeurd was door de teamleider, maar daarna is er niets mee gedaan.

De medewerker gaf aan dat hij het verzoek nogmaals ingeschoten heeft, maar dat de financiële afdeling nog wel eens moeilijk doet over zo'n groot bedrag. Het kan zijn dat het verzoek alsnog wordt afgekeurd. De medewerker vroeg mij om volgende week terug te bellen.

Dit heb ik geweigerd. Ik vind het al erg netjes van mijzelf dat ik T-Mobile Thuis er aan herinner dat er wéér een fout gemaakt wordt en daar ga ik niet verder achteraan. Ik heb de toezegging zwart op wit hier liggen en daar ga ik T-Mobile dan ook aan houden. Als het niet geregeld wordt, dan zie ik vanzelf wel de brieven van het incassobureau komen en dan zal ik als eerste aan het incasso bureau de schriftelijke toezegging van Sandra overhandigen. Zo worden er alleen maar nog meer kosten gemaakt....
Reputatie 2
Daar ben ik toch nog een keertje....

@Sander en @Brian

Op 15 mei heb ik een mail ontvangen van T-Mobile dat en factuur a € 265,13 (met opzegboete) klaarstond. Ik heb direct een email gestuurd naar de klantenservice met daarin de mail van Sandra. In die mail werd mij beloofd dat ik gratis kon opzeggen. Dat heb ik dan ook gemeld aan de klantenservice, maar helaas geen antwoord ontvangen.

Ik zie vandaag in mijn internetbankieren dat jullie geprobeerd hebben de € 265,13 te incasseren. Gelukkig had ik na de mail van 15 mei de machtiging ingetrokken. Het incasseren is dan ook niet gelukt.

Maar, voordat straks het gezeur gaat starten, hierbij het verzoek om zoals beloofd mij gratis weg te laten gaan en de beloofde creditfactuur te regelen. Normaliter zou ik dit bericht naar de klantenservice sturen, maar die reageert dus niet.

Hier nogmaals de mail die ik destijds van Sandra heb ontvangen:

"Beste Fred,

Zoals vandaag telefonisch besproken doe ik je deze toezegging. Wij gaan je abonnement kosteloos voor je opzeggen. Zoals ik vertelde zul je wel een rekening ontvangen van de boete. Deze boete ga ik voor je crediteren en valt dan uiteindelijk tegen elkaar weg.

Hoop je voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sandra
Team T-Mobile Thuis"

En wat betreft mijn internetverbinding 😉 Eind van de week zit ik bij KPN. Inmiddels heb ik ook contact gehad met KPN Netwerkbeheer en zij gaan komende woensdag de gehele lijn doormeten en waar nodig graven. De medewerkster heeft in haar systemen gekeken en kwam tot de conclusie dat T-Mobile Thuis mijn problemen nog nooit bij KPN Netwerkbeheer heeft gemeld....
Reputatie 2
De bos bloemen heb ik geweigerd en ik hoef geen "sorry" kaartjes.
Reputatie 2
Laat maar afsluiten Brian. Ik heb gelukkig vriendelijke buren, ik kan voorlopig gebruik maken van hun wifi.

Ik ben helemaal klaar met T-Mobile Thuis. 😠
Reputatie 7
Oh nee Fred dat meen je niet?! 😞 Ik ben er meteen achteraan gegaan en ik zie dat Sandra er ook behoorlijk van geschrokken is! De opzegging is er in ons eigen systeem al door dus dit kunnen we niet meer tegenhouden maar Sandra heeft contact opgenomen met KPN om de opzegging daar te annuleren zodat je hopelijk nog gebruik kan blijven maken van je internetaansluiting. Sorry Fred, dit had niet mogen gebeuren en het is echt een stomme fout (andere woorden heb ik er niet voor). We gaan ons best doen om de schade te beperken!
Reputatie 2
Wat een **^^&^*&( is die Sandra. Opzegging kan niet meer uitgesteld worden....

ZONDER overleg een datum vaststellen en nu zit ik na vanavond dus zonder internet (tv en bellen).

Nooit meer T-Mobile voor mij. Ik ga de bedragen storneren en naar de Geschillencommissie.
Reputatie 2
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff wat een pestbende.... Eerst dus "Sandra" die mij op 9 april vertelt dat mijn abonnement opgezegd kan worden, maar er dus NIET bij vertelt dat ze de opzegdatum op 10 april heeft gezet. Gisterenavond (9 april) heb ik gebeld om de datum aan te passen naar 22 mei.

Kom ik vandaag (10 april) thuis en mijn TV-abonnement is stopgezet en vast bellen ook. Volgens "my t-mobile" heb ik daar geen abonnementen op en staat ook mijn einddatum voor internet nog op 10 april. Gelukkig heb ik nu nog wel internet, maar voor hoelang....

Zit nu alweer meer dan een half uur aan de telefoon met de klantenservice (hoofdzakelijk in de wacht). Hopelijk komt er een oplossing.....

Mijn beeld over T-Mobile was ontzettend positief, maar daar is nog maar weinig van over.
Reputatie 2
Brian, bedankt voor je antwoord en voor het doorzetten van de DLM reset. Gelukkig zag ik gisteren in de opzeggingsmail op tijd dat Sandra wel héél erg voortvarend bezig was geweest. Zij had dus gisteren geregeld dat per vandaag mijn abonnement werd opgezegd (!). Dat zou mij totaal geen tijd geven om over te stappen en zou ik 4 tot 6 weken zonder internet gezeten hebben. Ik vond dat niet erg klantvriendelijk en dat voelde ook als een "trap na".

Gelukkig heeft een andere klantenservice medewerkster wel meegedacht en nu hebben we de opzegdatum op 22 mei staan. Ik zal je laten weten wat er uit de meting is gekomen!
Reputatie 7
Hi Fred, ik betreur het dat het ons niet gelukt is, ik kan je verzekeren dat het niet aan onze wil heeft gelegen! Hopelijk heb je meer succes in de toekomst, laat zeker nog even weten wat de uitkomst is! :)

Edit: Vergeten te vermelden, ik heb je verzoek voor een DLM reset meteen doorgegeven!
Reputatie 2
Toestemming om boetevrij naar een andere provider over te stappen is gegeven. Ik heb via via een mannetje gevonden die een lijnmeting gaat uitvoeren op mijn telefoonlijn. Ik ben zeer benieuwd wat daar uit gaat komen. Is mijn lijn technisch gezien goed of niet goed?

Ik vind het erg jammer dat T-Mobile Thuis dit niet voor mij gedaan heeft.

Anyway, ik wens iedereen hier het beste. Tabee!
Reputatie 2
Één laatste verzoek. Kunnen jullie er voor zorgen dat er een DLM reset plaatsvindt? Dat is een simpele actie wat zo doorgestuurd kan worden naar KPN. Dan heb ik weer 2 weken een hogere snelheid, zodat ik kan overstappen naar Telfort. Alles wijst er op dat zij dan wél naar de lijn gaan kijken.
Reputatie 2
Helaas heb ik vanmiddag telefonisch bericht gekregen van klantenservice medewerkster Sandra. De technische dienst van T-Mobile Thuis heeft naar mijn problemen gekeken en is tot de conclusie gekomen dat de snelheid maximaal 14mbit is. Dit draadje laat duidelijk zien dat er een veel hogere snelheid haalbaar is en dat er problemen zijn met de kabel/aansluiting naar de telefooncentrale.

Zeker ook omdat ik in 2016 een jaar lang een stabiele 19mbit download snelheid heb gehad bij de voorloper van T-Mobile Thuis (Vodafone Thuis) op dus hetzelfde adres, dezelfde aansluiting en met dezelfde apparatuur.

Enorm teleurgesteld haak ik nu af. Ik heb Sandra verzocht mijn abonnement kosteloos te beëindigen, aangezien mij beloftes zijn gedaan. Ik ga er van uit dat T-Mobile Thuis mij dan ook kosteloos laat vertrekken. Dan maar weer terug naar Caiway.

@Brian en @Sander: bedankt voor jullie inzet. Het heeft helaas niet mogen baten. Ik zal dan ook dit forum weer verlaten.

Het waren "twee fantastische maanden"... 😞
Reputatie 2
Ik heb even kort contact gehad met een vriend van mij die voor Guidion werkt. Hij heeft het er over dat jullie (T-Mobile) een ticket kunnen inschieten bij KPN om een lijnmeting te doen.

Ik begin het een beetje zat te worden. Dus om jullie met extra munitie te voorzien, hier wat postcode en huisnummers van buren van mij uit het zelfde nieuwbouw (2010) blok huizen en appartementen. Helaas niet van mijn directe buren, want de meeste mensen zitten hier op glas van Caiway,

Het blok woningen staat precies op de hoek van een straat. Vandaar dat de letters van de postcodes verschillen, maar we hebben het hier over een afstand van maximaal 30 meter van mijn huis:

Uit de KPN Netco database:
3114ST 20: 19 mbit
3114ST 24: 19 mbit
3114EN 36: 17 mbit

En ik dus 3114EN 40: 14mbit (drie weken terug nog 20mbit, zie afbeelding uit eerdere post)
Reputatie 2
Hoi Brian,

Alweer op vakantie joh 🆒 Ik wist niet dat T-Mobile zo goed betaalt 🆒

Fijn dat jullie zo je best doen! Ik wacht met spanning af!

Misschien kan het helpen, ik vond dit topic op het KPN forum. Problematiek lijkt hetzelfde als bij mij. De oplossing..... de kabel in de grond.... https://forum.kpn.com/internet-9/v-dsl-verbinding-slecht-432768 Opgelost door de KPN afdeling "ondergronds". Wie is de mol 😃
Reputatie 7
Hi Fred, Sander is wéér even van een vakantie aan het genieten (wat een leven heeft die jongen :)) dus weer even een tussentijdse update van mij! Vooralsnog vangen we bot maar we geven het niet op en proberen het nu op een andere manier. We houden je op de hoogte!
Reputatie 2
Dank je wel Sander!

22Mbps LOL, ik heb maar een 20mbit abonnement 😃 Met 16mbit ben ik al tevreden, dat is wat we ook afgesproken hadden in het andere topic. Ik had je destijds gewaarschuwd ( https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/welk-netwerk-wordt-gebruikt-bij-dsl-van-t-mobile-thuis-296672/index2.html#post1433989 ) voor de "bumpy ride" :D

Ik ben benieuwd of jullie de netbeheerder zo ver krijgen om hier iets aan te doen. Ik ben je dankbaar dat je je zo inzet voor mijn slechte verbinding! Voor anderen die meelezen: mijn problemen zijn niet te wijten aan T-Mobile Thuis.
Reputatie 7
Hoi Fred_M,

Zojuist heb ik mij toch een mooi stukje proza geschreven. 😉 Het is een betoog om alles op alles te zetten om die 22 Mbps (en op zijn minst de beloofde 18) op jouw adres te halen. De netwerkbeheerder blijft in dit geval in gebreke en hier gaan we dus nu werk van maken. Ik had uiteraard liever dat dit niet speelde, maar dit is de situatie waar we nu in zitten. Houd je vast, het zal een 'bumpy ride' worden!
Reputatie 2
Hey Sander,

Oké, maar ik wil volgende week dan wel iets horen. Dit bezoek was zeer teleurstellend, ik had er meer van verwacht. TV kijken en Netflix streamen op de laptop is nu echt niet te doen. Dit begint nu echt vervelend te worden in huis 😉
Reputatie 7
Dag Fred_M,

Ik ga hier graag voor je achteraan! Twaalf vind ik ook te krap, als het eerder 20 is geweest. Geef mij even de tijd, maar ik kom hier volgende week op terug.
Reputatie 2
Bijgaand een PDF met alle meetresultaten van de afgelopen jaren. Hopelijk kunnen jullie (Sander en Brian) iets hiermee om bij de netbeheerder echt de aandacht te krijgen.

https://atarimuseum.nl/fred/Meetresultaten_DSL_lijn_Fred_Meijer.pdf
Reputatie 2
Beste Brian en Sander,

Graag zou ik een concrete actie willen zien. Mocht dat niet lukken, dan moet ik helaas concluderen (zie mijn eerdere post) dat ook T-Mobile dit probleem niet kan oplossen. Bij aanmelding is mij 18 Mbit beloofd (ik heb de screenshot) en Sander heeft de garantie gegeven voor 16Mbit (zie https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/welk-netwerk-wordt-gebruikt-bij-dsl-van-t-mobile-thuis-296672/index2.html#post1433924 ) .

Als dit probleem niet kan worden opgelost, dan hebben we het beide geprobeerd (de "handschoen" is opgepakt) en dan zou ik graag willen zien dat mijn contract uit coulance wordt opgezegd en dan wil ik helaas terug naar Caiway/CIF.
Reputatie 2
De monteur is langsgeweest. Aardige kereltje, maar hij kon niets anders dan mijn zelf gedane installatie controleren. Mijn installatie was natuurlijk prima. Ik heb hem 2 stapels met afdrukken van de DSL info uit het modem laten zien. 1 stapel van de T-Mobile tijd en 1 stapel van de NLE tijd. Hij kon daar niets mee.

Hij had een collega gebeld en die zei dat de KPN Netco site een maximale snelheid geeft van 14 Mbit, dus het is in orde..... Ik heb de monteur direct de schermafdruk laten zien dat KPN Netco 2 weken geleden nog een snelheid gaf van 20mbit en ik heb hem het meetrapport van Telfort laten zien uit 2013, waar 3 maanden lang een download van 23 mbit is vastgesteld.

De monteur wilde een harde reset van het modem doen. Ik ben daar mee akkoord gegaan, ook al wist ik de uitkomst al. De reset heeft dan, zoals verwacht, ook geen verandering gebracht. Daarna kregen we een discussie dat ik een 20 mbit abonnement heb en als ik een hoger abonnement zou afsluiten, ik een hogere downloadsnelheid zou krijgen dan mijn huidige 12mbit. Ik heb hem verteld dat dat natuurlijk onzin is.

Er is niets gemeten en ook de lijn is niet onderzocht. De monteur gaf aan dat hij een ticket heeft ingeschoten bij KPN, maar eerlijk gezegd twijfel ik daar aan. Ik vroeg hem namelijk hoe het nu verder gaat en hij gaf aan dat als KPN iets vindt dat ik dan binnen 5 werkdagen word teruggebeld en vinden ze niets dan word ik ook niet teruggebeld....

Kortom, teleurstellend! @Brian en @Sander, kunnen jullie vanuit T-Mobile ook nog gas geven.

Edit 10 minuten later: ARGH! ik krijg een factuur van Guidion (a 0 euro) waarin staat dat het probleem is opgelost! Dus niet! Mijn handtekening staat er onder (getekend op een Iphone), maar hij heeft mij niet verteld dat hij de status opgelost zou geven!!! Anders zou ik nooit getekend hebben!!! Dit heb ik inmiddels per mail aan Guidion gemeld.

Reageer