Beantwoord

internet 750/750 niet gehaald

  • 7 September 2019
  • 5 reacties
  • 263 Bekeken

Goedendag,

Inmiddels werkt het internet en daar ben ik blij mee. Echter wordt de snelheid niet gehaald en ik wil graag weten hoe dit te verbeteren is.

Vandaag nieuwe CAT 6 kabel getrokken en direct aangesloteen op pc, Bij een speedtest behaal ik gemiddeld 550/450. Dit is natuurlijk erg snel, maar er moet meer in het vat zitten. Een vriend haalt namelijk ruim de beloofde snelheid.

De converter heeft switches 1 en 6...

bijvoorbaat dank,

Pieter
icon

Beste antwoord door Brian 14 September 2019, 12:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Welke speedtest gebruik je?
Als je Windows gebruikt kun je beter de speedtest uit de Appstore gebruiken.
Deze gaat namelijk niet via een browser, en dat kan een flinke beperkende factor zijn.
Reputatie 7
Badge +5
De switches 3 en 4 van mijn media converter staan op ON. rest allemaal op OFF,
6 lampjes geven allemaal licht en een leuk kerstboom effect 😉

Met de Windows speedtest.org app haal ik bedraad bijna altijd de 750/750
Bedankt voor de reacties..

Heb van het weekend de switches omgezet naar 3/4 en uit voorzorg de connectors vervangen..

Initieel ging de snelheid terug naar 100/50..niet de goede kant op dus. Echter na herstart router en pc zat het rond 750/450.. Stuk beter dus, echter wil ik eest kijken of dit stabiel blijft... Dus vanavond nog een paar keer testen. Ik gebruik idd de Windows app voor speedtest.

Ter referentie, wanneer ik via WiFi verbind met het 5g netwerk is de snelheid gemiddeld zo'n 300/300 als ik naast de router sta. Is dit wat ik kan verwachten als wireless snelheid?

Groet,

Pieter
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb geen idee over wifi snelheden, is van teveel factoren afhankelijk zoals netwerken bij de buren, afstand tot access point en noem maar ook.
Met mijn intel nuc op 3 meter afstand van mijn unifi AP haal ik in de speedtest app iets van 70/70.
Die unifi is een van mijn beste aankopen van de laatste jaren geweest. Geen klagende echtgenote over slechte Netflix verbinding of geen connectie meldingen in Wordfeud.
Wifi in de Zyxel is helemaal uitgeschakeld 😉

Stabiliteit is dus belangrijker als snelheid. 8Gb films down of uploaden vanaf mijn telefoon zie ik niet zo zitten.

De 450 up lijkt mij wel wat aan de lage kant. Misschien met een andere vaste aangesloten pc/laptop testen. Drivers van netwerkkaarten kunnen ook wel dwars liggen.
Reputatie 7
Hi @Wasikmaarbijkpngebleven Hmm goed om te zien dat de download nu wel gehaald wordt maar dit zou voor de upload ook moeten gelden. Zou je eens willen proberen om de switches weer terug te zetten en de modem ngomaals te herstarten? De monteur zit de switches in principe op de goede stand dus 1 en 6 zou in jouw geval het beste resultaat moeten geven.

Reageer