Beantwoord

Internet aanpassen van DSL naar Glasvezel

  • 5 October 2018
  • 7 reacties
  • 1856 Bekeken

Ik heb thuis internet via DSL. Nu wil ik mijn internet abonnement aanpassen naar glasvezel, Voor snellere en stabielere verbinding. Heb aansluiting voor glasvezel en al eerder eens internet via glasvezel gehad.

Gebeld met klantenservice en aangegeven dat wil verlengen, maar wel van DSL naar glasvezel wil. Volgens klantenservice van t- mobile was dit niet mogelijk al heb ik glasvezelaansluiting in meterkast. Klopt dit?
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 5 October 2018, 18:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo EvLaar,

Het ligt eraan welke glasvezelaansluiting in het huis aanwezig is, en dat is weer afhankelijk van het gebied waarin je je bevindt. Heb je de postcode check bij T-mobile gedaan?
Heb je een aansluiting van KPN / Reggefiber dan is T-mobile wel mogelijk, heb je een aansluiting van Cif / Cogas (zie afbeelding) dan is T-mobile meestal niet mogelijk.


Mvg. Marcel
Beste Marcel, bedankt voor je reactie.

De aansluiting is verzorgd door Reggefiber. De aansluiting ziet er als volgt uit.

Reputatie 7
Badge +2
Op deze aansluiting is het technisch zeker mogelijk. Het zal wellicht een administratieve reden hebben. Maar even wacten op een reactie van een T-mobile moderator.
Reputatie 7
volgens mij word je bij een snelheids verhoging van 20 naar 50mbit automatisch overgezet naar glasvezel.
Reputatie 7
Hi EvLaar, als wij Glasvezel leveren op jouw adres dan is het zeker mogelijk om over te stappen van DSL naar Glasvezel! Ik vermoed dat de verwarring hier zat in het woord verlengen. We kunnen je DSL contract namelijk niet verlengen en dan omzetten naar Glasvezel. In plaats daarvan zetten we je huidige abonnement stop en sluiten we een nieuw abonnement af voor Glasvezel. Dit is puur een administratief verschil, het grote voordeel is dat je bij je "nieuwe" Glasvezel abonnement ook weer opnieuw korting ontvangt! 🙂

Ik heb meteen even met je meegekeken en ik zie dat we de aanmelding voor Glasvezel en de afmelding voor DSL inmiddels al geregeld hebben, top! De plandatum voor Glasvezel is op dit moment 19 oktober, de geplande stopzetting van DSL is nu 18 oktober. Zal ik deze op 19 oktober zetten zodat je niet zonder internet komt te zitten? Laat het mij nog even weten! 🙂
Bedankt voor je reactie. Ja gister ook afspraak gemaakt voor instalatie op 19e. Zou fijn zijn als einddatum van DSL een dag kan opschuiven naar de 19e.

Nog aanvullende vraag. Gister ook nieuw vast telefoonnummer ontvangen. Kan mijn oude nummer niet overgenomen worden zodat die gelijk blijft?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Hi EvLaar, helemaal goed, ik laat de wensdatum voor het stopzetten van je oude contract aanpassen naar de 19de! Nummerbehoud is in dit geval zeker mogelijk omdat je binnen dezelfde regio blijft. Omdat je nieuwe aanmelding al loopt kan je het nummerbehoud nu zelf aanvragen via het My T-Mobile Thuis account van je nieuwe adres (dus met je nieuwe klantnummer).

Je kan het nummerbehoud vinden onder 'Instellingen' -> 'Bellen' -> 'Instellingen' -> 'Nummerbehoud'. Mocht je er niet uit komen laat het dan zeker even weten, dan kijk ik met je mee!

Reageer