Beantwoord

Internet blijft disconnect / appointment 1000MB wordt 100MB /

  • 14 October 2020
  • 3 reacties
  • 245 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb 3 abonnementen bij T-Mobile en ben sinds 2016 klant, de service was echt geweldig. Helaas is het dat nu niet.
Eerst heb ik de klantenservice van T-Mobile gebeld voordat ik naar mijn nieuwe huis verhuisde en iemand genaamd Michael vertelde me dat ik bij verhuizing naar het nieuwe huis een snelheid van 1000 MB zou kunnen halen, maar ik moet een nieuw contract sluiten, en toen was ik verrast dat de maximale snelheid 100 MB is en toen ik opnieuw bel zei de medewerker Mijn nieuwe adres kost bij deze eerste vraag niet meer dan 100 MB.
De tweede vraag, drie weken geleden, en ik heb te maken gehad met een internetonderbreking. Ik heb 5 kinderen die internet meer nodig hebben dan eten :) Naast mijn werk dat is verstoord.
Ik nam contact op met T-Mobile en ze stuurden een technicus en schakelden de router over naar een nieuwe router, maar het probleem is niet opgelost en ik heb tot op dit moment nog steeds last van dit probleem en ik weet niet wat de reden is.
Ik wil een oplossing of geef me vrij aan een ander bedrijf zonder verplicht te zijn tot het contract dat we hebben afgesproken, 1000 MB, en toen werd het 100 MB om technische redenen die ik niet ken.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 16 October 2020, 09:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @83jojo, welkom op de Community!

Onze abonnementen kunnen op Glasvezel via KPN (dat is de netwerkbeheerder op de WBA technologie) tot maximaal 100 Mbit/s vanwege de hoge inkoopprijzen. Zo houden we de prijzen zo laag mogelijk aan onze kant. We leveren geen 200 en 500 Mbit/s meer over WBA. Op ODF, ons eigen netwerk, kunnen we wel de maximale 1000 leveren. We gaan ervoor zorgen dat dit ook bij jou straks het geval is zodat ook jij kunt genieten van de maximale Glasvezelsnelheid, zonder beperkingen. Er is namelijk nu nog geen ODF beschikbaar op jouw adres, maar we zijn er wel mee bezig om dit uit te rollen dus houd de postcodechecker zeker in de gaten.

Wat betreft je tweede vraag: de monteur van Guidion geeft aan in zijn rapport dat het probleem verholpen is na een modemwissel, maar dat is dus niet het geval? Welke lampjes branden er momenteel op het modem en welke branden niet? Tussen het modem en je FTU (Glasvezelaansluitpunt) zit een Media Converter, zou je deze eens gedurende 20 seconden van de stroom willen halen? De converter is een zwartgrijs doosje welke verbonden is met het modem via de WAN-poort. Zit de kabel die deze twee met elkaar verbindt er goed en stevig in? We zien vaak dat die kabel losjes hangt en dat het signaal daardoor af en toe wegvalt. Dit zou een wegvallende verbinding kunnen veroorzaken. Ook zie ik dat de demping op jouw Glaslijn aan de lage kant is. Hierdoor komt er minder licht vrij op het FTU. Brandt het FO-link lampje op de converter? Zo ja, welke kleur brandt deze? 

Een laatste check: kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png


Geen zorgen, we stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp. We komen er altijd uit samen!

Hi @83jojo, welkom op de Community!

Onze abonnementen kunnen op Glasvezel via KPN (dat is de netwerkbeheerder op de WBA technologie) tot maximaal 100 Mbit/s vanwege de hoge inkoopprijzen. Zo houden we de prijzen zo laag mogelijk aan onze kant. We leveren geen 200 en 500 Mbit/s meer over WBA. Op ODF, ons eigen netwerk, kunnen we wel de maximale 1000 leveren. We gaan ervoor zorgen dat dit ook bij jou straks het geval is zodat ook jij kunt genieten van de maximale Glasvezelsnelheid, zonder beperkingen. Er is namelijk nu nog geen ODF beschikbaar op jouw adres, maar we zijn er wel mee bezig om dit uit te rollen dus houd de postcodechecker zeker in de gaten.

Wat betreft je tweede vraag: de monteur van Guidion geeft aan in zijn rapport dat het probleem verholpen is na een modemwissel, maar dat is dus niet het geval? Welke lampjes branden er momenteel op het modem en welke branden niet? Tussen het modem en je FTU (Glasvezelaansluitpunt) zit een Media Converter, zou je deze eens gedurende 20 seconden van de stroom willen halen? De converter is een zwartgrijs doosje welke verbonden is met het modem via de WAN-poort. Zit de kabel die deze twee met elkaar verbindt er goed en stevig in? We zien vaak dat die kabel losjes hangt en dat het signaal daardoor af en toe wegvalt. Dit zou een wegvallende verbinding kunnen veroorzaken. Ook zie ik dat de demping op jouw Glaslijn aan de lage kant is. Hierdoor komt er minder licht vrij op het FTU. Brandt het FO-link lampje op de converter? Zo ja, welke kleur brandt deze? 

Een laatste check: kun je mij vertellen welke schakelaartjes aan staan op het rode, rechthoekige vlakje aan de zijkant van de converter - hier zit vaak een veiligheidssticker overheen geplakt? Check de onderstaande afbeelding om te zien wat de schakelaartjes zijn:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png


Geen zorgen, we stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp. We komen er altijd uit samen!

Allereerst bedankt voor uw reactie en voor uw hulp
Ja, de technicus schakelde de router om en werkte een paar uur prima, toen kwam het probleem terug.
Ik verwachtte het probleem bij het updaten van de server naar de jouwe, en ik las ook dat veel mensen hetzelfde probleem hebben als het mijne
Ik heb niets gedaan, het internet werkt prima, daarom reageer ik te laat.
Vandaag keerde het probleem weer terug.
Mijn hele baan is online en ik heb een hoge snelheid nodig. Zoals ik eerder al zei, vertelde de klantenservice voordat ik naar het nieuwe huis verhuisde me dat er een snelheid van 1000 beschikbaar is in het nieuwe huis, maar het contract moet worden verlengd, en toen ik naar het nieuwe huis verhuisde, belde ik de klantenservice en het antwoord was niet mogelijk en daarom was ik verbaasd.
Ik herinner me de naam van de persoon die me vertelde dat de snelheid van 1000 in het huis van Steenbok is en zijn naam is Michael Er is een gebrek aan coördinatie in de klantenservice.
Het gebeurde ook dagen geleden toen ik belde om te informeren naar mijn toestel en de klantenservice vertelde mij dat het in Hoogeveen was en toen ik hem vertelde dat ik in Emmen woon waarom het toestel in Hoogeveen hij vertelde het mij omdat ik het daar gekocht heb voordat ik naar het nieuwe huis verhuisde en toen ik naar Hoogeveen ging vertelde de medewerker me daar Het is in Emmen, en toen ik de klantenservice opnieuw belde, bood de medewerkster Maria haar excuses aan en beloofde contact met mij op te nemen om mijn verlies van afgelopen woensdag te compenseren en tot het moment dat ze niet belde en het probleem is er nog steeds.

Nogmaals bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +16

@83jojo Heel graag gedaan en jij bedankt voor je uitleg! 

Wat bedoel je precies met “het updaten van de server naar de jouwe”? 

Het is erg jammer dat jou verteld wordt dat je 1000 Mbit/s op je nieuwe adres kunt ontvangen, terwijl dit maximaal (vooralsnog) op 100 Mbit/s ligt, sorry voor de verwarring en miscommunicatie namens mijn collega's. 

"de naam van de persoon die me vertelde dat de snelheid van 1000 in het huis van Steenbok is en zijn naam is Michael Er is een gebrek aan coördinatie in de klantenservice.
Het gebeurde ook dagen geleden toen ik belde om te informeren naar mijn toestel en de klantenservice vertelde mij dat het in Hoogeveen was en toen ik hem vertelde dat ik in Emmen woon waarom het toestel in Hoogeveen"  → hier kom ik ook niet helemaal uit. Heb je toevallig een mobiele telefoon besteld en is die bezorgd/gestuurd naar een huis in Hoogeveen, terwijl jij in Emmen woont, klopt dat?

Zou je me nog kunnen vertellen hoe het ervoor staat met de lampjes op het modem en de Media Converter, alsjeblieft? Dan kan ik er mee aan de slag en kunnen we naar een definitieve oplossing zoeken! 

Reageer