Beantwoord

Internet blijft wegvallen Wifi/bedraad

  • 30 October 2019
  • 18 reacties
  • 390 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goeie avond,

Ik weet dat er al verschillende topics zijn over dit onderwerp, maar wilde toch direct mijn vraag stellen.

Ik heb een Draytec vigor modem en las dat hier best veel problemen mee zijn, en die heb ik nu ook.

Het internet bedraad en WiFi valt met een bepaalde regelmaat weg, het modem van de stroom halen werkt 9 van de 10 keer niet.

Wat kan ik hiermee? En kom ik in aanmerking voor een ander modem? liefst een ander merk.

Vriendelijke groet

Johan

icon

Beste antwoord door Brian 12 November 2019, 16:31

Bekijk origineel

18 reacties

Draytek vigor

 

Reputatie 7

Hi @Boerie, excuses voor de late reactie. Ik zie dat onze monteur bij je langs gaat komen, dat gaat helemaal goed komen!

Ik heb een ander probleem:

Plots tijdens het surfen word ik eruit gegooid, terwijl mijn access point duidelijk aangeeft dat ik online moet zijn, wat ik ook doe, opnieuw verbinden met mijn access point is onmogelijk. Ook diverse resets van het access point geven dan geen oplossing. Ik blijf offline. Zelfs het opnieuw Installeren van het access point biedt geen oplossing.

Maar zodra ik het Draytek modem reset, kan ik ineens wel opnieuw verbinden met mijn access point.

En dit komt niet elke dag voor, maar wel op de meest ongelegen momenten, en net op die momenten dat je bijv. in een teamsmeeting zit, zo super irritant. Of mijn NAS gaat ineens offline tijdens een backup sessie.

Ik ben inmiddels zelf naar een oplossing aan het zoeken gegaan omdat ik bovengenoemde probleem blijkbaar al jaren heb en ik er geen vinger achter kon krijgen. (Netwerk switch- en utp-kabels vervangen)]

Graag zou ik ook zien dat mijn oude Draytek modem uit 2016 vervangen werd naar een meer stabieler type.

Alvast mijn dank!

Groet,

Simon

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gromit77, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Het DrayTek modem is inderdaad verouderd en hiervoor worden ook geen updates meer uitgestuurd, de verbindingsproblemen zijn ook bekend bij ons. Daarom ruil ik deze graag om voor een Zyxel T-50. Let er wel op dat hier een monteur aan te pas moet komen om het modem en Media Converter te installeren. Kan ik dit voor je in gang zetten?  

Dag @Tommie,

Dank voor je snelle reactie.

Fijn als je dat voor mij in gang zou kunnen zetten, en die Draytek modem om zou kunnen ruilen voor een Zyxel T50 modem, hopelijk ben ik dan snel van die "klapperede” lijn af.

Alvast mijn dank hiervoor!

Groet,

Simon

Hoi @Tommie,

Ik heb ook dit probleem. Internet valt steeds weg met het Draytek modem, sinds afgelopen vrijdag ongeveer. Opnieuw opstarten helpt niet, factory reset heeft ook niet geholpen. Is het mogelijk om het modem te laten vervangen door een nieuwere? Voor zover ik kan vinden zijn er geen storingen bekend..

Hoi @Tommie,

Ik heb ook dit probleem. Internet valt steeds weg met het Draytek modem, sinds afgelopen vrijdag ongeveer. Opnieuw opstarten helpt niet, factory reset heeft ook niet geholpen. Is het mogelijk om het modem te laten vervangen door een nieuwere? Voor zover ik kan vinden zijn er geen storingen bekend..

Nevermind.. het was een probleem met de tv box, opgelost door een powerflip.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gromit77, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de omruiling voor je in gang gezet, je ontvangt hier een bericht over. Ook ontvang je een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur, let op, wacht wel met de afspraak tot al het apparatuur binnen is. De zending en veranderingen zijn ook terug te zien in My T-Mobile! 

 

@KoenDercksen welkom op onze Community!

Erg blij om te horen dat de powerflip geholpen heeft, echter ruil ik het modem als nog liever voor je om. Voor de DrayTek worden namelijk geen updates meer uitgestuurd. Het hoeft natuurlijk niet maar ik doe het graag voor je, just let me know!

Hi @gromit77, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de omruiling voor je in gang gezet, je ontvangt hier een bericht over. Ook ontvang je een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur, let op, wacht wel met de afspraak tot al het apparatuur binnen is. De zending en veranderingen zijn ook terug te zien in My T-Mobile! 

 

@KoenDercksen welkom op onze Community!

Erg blij om te horen dat de powerflip geholpen heeft, echter ruil ik het modem als nog liever voor je om. Voor de DrayTek worden namelijk geen updates meer uitgestuurd. Het hoeft natuurlijk niet maar ik doe het graag voor je, just let me know!

Sure, lijkt me een goed plan!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @KoenDercksen, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb je direct een Zyxel T-50 opgestuurd. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Het modem en Media Converter worden afzonderlijk opgestuurd en komen niet mee met de monteur. Let er dus op dat je de afspraak inplant als het apparatuur binnen is. Je kunt de verandering en zending zien in My T-Mobile! De DrayTek hoeven we ook niet meer terug, deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten.

Ik heb sinds ongeveer 2 weken ook constant problemen met internet via mijn Draytek Vigor modem. Elke dag valt internet wel minstens 1 keer uit. Vaak blijft hij issues geven tot ik hem helemaal opnieuw opstart.
 

Zo te lezen is het tijd dat de oude Draytek vervangen moet gaan worden dus.

Hey @KoenDercksen, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb je direct een Zyxel T-50 opgestuurd. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Het modem en Media Converter worden afzonderlijk opgestuurd en komen niet mee met de monteur. Let er dus op dat je de afspraak inplant als het apparatuur binnen is. Je kunt de verandering en zending zien in My T-Mobile! De DrayTek hoeven we ook niet meer terug, deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten.

Dankjewel! Kort vraagje nog, ik zie niks verschijnen bij mijn bestellingen pagina. Heb wel een email gehad over monteurafspraak en eentje met subject "Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd" maar in de tekst staat dat het nieuwe apparaat onderweg is, haha. Alles goed gegaan? Even voor de zekerheid :)

Dag @Tommie 

Ik word hier kapot gespamd door jullie installatiepartner Guidion, en ik wil ook graag een afspraak maken voor het omruilen van het modem, maar als ik in mijn T-Mobile omgeving kijk kan ik niets vinden dat jij de bestelling in gang hebt gezet voor een modem-switch.

 

Wel zie ik via mijn mail dat er twee mails achterelkaar verstuurd zijn met de titel:

Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd”

En waarin verteld wordt dat er een nieuw apparaat van T-Mobile onderweg is.

Daarna blijft het windstil, behalve dus bij Guidion.

Graag wat licht in deze duisternis @Tommie 

Alvast mijn dank.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@gromit77 ik heb de omruiling gisteren in gang gezet. Het modem zal vandaag of morgen verstuurd worden vanuit ons. 

@Tommie , is het mogelijk om ergens een aanvraag voor een vervangend modem in te dienen via mijn profiel, of kan het ook via hier?

Mijn Draytek Vigor begint steeds vaker problemen te vertonen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Elwinvdmeer, dit kan je inderdaad niet aanvragen via My T-Mobile. 

Je bent hier op de juiste plek. Ik heb direct het modem voor je omgeruild! Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in My T-Mobile, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant.  

 

Tot, bedankt voor de snelle reactie!

Dag @Tommie 

Ik word hier kapot gespamd door jullie installatiepartner Guidion, en ik wil ook graag een afspraak maken voor het omruilen van het modem, maar als ik in mijn T-Mobile omgeving kijk kan ik niets vinden dat jij de bestelling in gang hebt gezet voor een modem-switch.

 

Wel zie ik via mijn mail dat er twee mails achterelkaar verstuurd zijn met de titel:

Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd”

En waarin verteld wordt dat er een nieuw apparaat van T-Mobile onderweg is.

Daarna blijft het windstil, behalve dus bij Guidion.

Graag wat licht in deze duisternis @Tommie 

Alvast mijn dank.

 

 

 

Dag @Tommie,

Dank voor de goede zorgen, nieuwe modem is inmiddels bezorgd, en wordt zo z.s.m. omgeruild met de oude Draytek.

Nogmaals bedankt het oppakken van mijn probleem.

 

Reageer